Modern
toplumsal yapılar, örgütler üzerine inşaa edilerek yeni yönetim teknikleriyle
revize edilmektedir. Örgütlerin sürdürülebilirliği, serbest piyasada etkin ve
verimli çıktıların elde edilmesine veya etkin performans yönetimiyle nitelikli
insan kaynağına bağımlıdır. Meslek yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve
Yönetici Asistanlığı (BYYA) programı; günümüzdeki örgütlerin ve yöneticilerin,
örgütsel strateji ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde önemli bir eğitim kurumu
olduğu gibi örgütsel koordinasyonun sağlanmasında ve ergonomik çalışma
ortamının varlığı ile büro personellerin
iş tatmini ve motivasyonları yüksek, nitelikli insan kaynaklarının taleplerine
yanıt vermeyi amaçlar. Son dönemlerde üniversitelerin meslek yüksekokulu
programlarında, BYYA programı kontenjanları belirli artışlara yönelirken, yeni
program olarak kurulmaları da söz konusudur. Buna karşılık, bu programdan kayıt
sildiren öğrencilerde oldukça yüksektir. Çalışmanın amacı, bu programdaki
eğitim-öğretim faaliyetlerinde öğrencilerin karşılaştıkları eğitsel ve çevresel
belirleyicileri sınıflandırarak, bu belirleyicilerin kariyer hedeflerini nasıl
şekillendirdiğini tespit etmektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemine
dayanarak, amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüte dayalı örnekleme yöntemini
içerir. Çalışmanın evreni, Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu BYYA
programı öğrencileridir. Çalışma grubundaki katılımcılar, eğitim-öğretim
planındaki sürecin sonunda sınıflandırılan BYYA programı ikinci sınıf
öğrencileridir. Çalışmada, veri toplama aracı “görüşme” tekniği olup, verilerin
kaydedilmesinde “not alma yöntemine” başvurulmuştur. Verilerin rapor haline
getirilmesinde ise “betimsel analiz yaklaşımına” yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.