Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının Eğitim Sürecindeki Paradoksu ve Kariyer Açısından Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 18 - 36, 19.04.2019

Öz

Modern
toplumsal yapılar, örgütler üzerine inşaa edilerek yeni yönetim teknikleriyle
revize edilmektedir. Örgütlerin sürdürülebilirliği, serbest piyasada etkin ve
verimli çıktıların elde edilmesine veya etkin performans yönetimiyle nitelikli
insan kaynağına bağımlıdır. Meslek yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve
Yönetici Asistanlığı (BYYA) programı; günümüzdeki örgütlerin ve yöneticilerin,
örgütsel strateji ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde önemli bir eğitim kurumu
olduğu gibi örgütsel koordinasyonun sağlanmasında ve ergonomik çalışma
ortamının varlığı ile  büro personellerin
iş tatmini ve motivasyonları yüksek, nitelikli insan kaynaklarının taleplerine
yanıt vermeyi amaçlar. Son dönemlerde üniversitelerin meslek yüksekokulu
programlarında, BYYA programı kontenjanları belirli artışlara yönelirken, yeni
program olarak kurulmaları da söz konusudur. Buna karşılık, bu programdan kayıt
sildiren öğrencilerde oldukça yüksektir. Çalışmanın amacı, bu programdaki
eğitim-öğretim faaliyetlerinde öğrencilerin karşılaştıkları eğitsel ve çevresel
belirleyicileri sınıflandırarak, bu belirleyicilerin kariyer hedeflerini nasıl
şekillendirdiğini tespit etmektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemine
dayanarak, amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüte dayalı örnekleme yöntemini
içerir. Çalışmanın evreni, Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu BYYA
programı öğrencileridir. Çalışma grubundaki katılımcılar, eğitim-öğretim
planındaki sürecin sonunda sınıflandırılan BYYA programı ikinci sınıf
öğrencileridir. Çalışmada, veri toplama aracı “görüşme” tekniği olup, verilerin
kaydedilmesinde “not alma yöntemine” başvurulmuştur. Verilerin rapor haline
getirilmesinde ise “betimsel analiz yaklaşımına” yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Alkan, R. vd. (2014). Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: Sorunlar ve bazı çözüm önerileri. Yükseköğretim ve Bilgim Dergisi, 4(3), 133- 140.
  • Aytaç, S. (2005). Çalışma Yaşamında Kariyer (2. bs.). Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Buran, K., ve Şentürk, E.E. (2015). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı öğrencilerinin kariyer engelleri algısına yönelik bir araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges, 191 – 202.
  • Değirmenci, B. ve Okur, S. (2015). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı öğrencilerinin mesleki becerilerinin incelenmesi üzerine bir araştırma: besni meslek Yüksekokulu Örneği. International Journal of Science Culture and Sport, Haziran, 205 – 226.
  • Demirezen, M. (2002). Piyasa meslek standartları. Planlama Dergisi- Özel Sayı (DPT’nin kuruluşunun 42. Yılı), 213-218.
  • Kılıklı, M. (2015). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı öğrencilerinin sekreterlik mesleğine ilişkin algısı. Eurasian Socioeconomic Studies, 2(1), 53-70.
  • Özdemir, K. ve diğerleri. (2014). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı mezunlarının sekreterlik mesleği ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges, 237 – 256.
  • Özdemir, K. ve diğerleri. (2015). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı öğrencilerinin kariyer engelleri algısına yönelik bir araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges, Kasım, 94 – 112.
  • Mayatürk, A. ve Yılmaz, İ.. (2014). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı bölümü öğrencilerinin kariyer planlamasını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges, Ağustos, 67 – 82.
  • Morkoç, D.. ve Doğa, M. (2014). Meslek Yüksekokulu Mezunu Çalışanların Mesleki Eğitime Yönelik Görüşleri: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği”, Electronic Journal of Vocational Colleges, 112 – 121.
  • Tengilimoğlu, D. ve diğerleri. (2016). Çağdaş büro yönetimi. Ankara: Seçkin Kitabevi, 4. baskı.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Kitabevi, 9. baskı.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Güler

Hatice Karaca

Ayşenur Açıkel

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 25 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güler, E., Karaca, H., & Açıkel, A. (2019). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının Eğitim Sürecindeki Paradoksu ve Kariyer Açısından Etkisi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 18-36.