Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerine (5-8.sınıflar) yönelik fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıdır. Bu amaçla, araştırmada veri toplama aracı olarak Douglas Strobel (2014) ‘ın geliştirdiği STEM eğitimi kullanımına yönelik umut ve amaçlar ölçeği kullanılmıştır. Ölçek Çanakkale ili Merkez ilçesinde 573 ortaokul öğrencine uygulanmıştır. Araştırmanın veri analizlerinde LISREL programı kullanılmıştır. Araştırmada verilere; ölçek uygunluk ve faktör analizi yapılmıştır.
Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerine yönelik STEM eğitim yaklaşımı ile ilgili yeni bir ölçek Türkçeye kazandırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.