Bu çalışmanın amacı yazma eğitiminde geri bildirime yönelik kavramsal bir çerçeve oluşturmaktır. Geri bildirim öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmelerine, metinlerini daha etkili bir şekilde düzenlemelerine ve yazma sürecine yönelik stratejik farkındalık kazanmalarına olanak tanıyan kritik bir öğretim aracı olarak kabul edilmektedir. Yazma eğitimi bağlamında geri bildirim, sadece hataların düzeltilmesi amacıyla sunulmamaktadır. Aynı zamanda öğrenme sürecini desteklemek, öğrencilerin öz-düzenleme becerilerini güçlendirmek ve uzun vadeli öğrenme alışkanlıkları kazandırmak amacıyla sunulmaktadır. Bu nedenle yazma eğitiminde geri bildirim, sürecin önemli bir parçası olarak görülmektedir. Bu çalışmada geri bildirimin farklı türleri ve etkili geri bildirim uygulamaları detaylı bir şekilde incelenmektedir. Eğitimde geri bildirim kategorilerinden hareketle yazma eğitiminde kullanılan geri bildirim türleri kategoriler halinde sunulmaktadır. Böylece yazma sürecinde geri bildirim uygulamalarına yönelik alan uygulayıcılarına kılavuzluk edilmesi hedeflenmektedir. Çalışma ile yazma eğitiminde geri bildirimin yalnızca bir değerlendirme aracı olarak değil aynı zamanda öğrenme sürecini derinleştiren ve destekleyen çok boyutlu bir pedagojik yaklaşım olarak ele alınması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu bağlamda, geri bildirim süreçlerinin çeşitlendirilmesi, öğrenci merkezli bir anlayışla yapılandırılması ve teknoloji destekli araçlarla zenginleştirilmesi, yazma becerilerinin geliştirilmesi açısından önemli fırsatlar olarak değerlendirilmektedir.
The purpose of this study is to establish a conceptual framework for feedback in writing education. Feedback is accepted as a critical teaching tool that enables students to improve their writing skills, organize their texts more effectively, and gain strategic awareness of the writing process. In the context of writing education, feedback is not provided solely for the purpose of correcting errors. It is also offered to support the learning process, strengthen students’ self-regulation skills, and foster long-term learning habits. Therefore, feedback in writing education is seen as an important part of the process. In this study, different types of feedback and effective feedback practices are examined in detail. Based on the feedback categories in education, the types of feedback used in writing education are presented in categories. Thus, it is aimed to guide field practitioners regarding feedback practices during the writing process. The study emphasizes that feedback in writing education should be considered not only as an evaluation tool but also as a multidimensional pedagogical approach that deepens and supports the learning process. In this context, diversifying feedback processes, structuring them with a student-centered approach and enriching them with technology-supported tools are considered important opportunities for improving writing skills.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Türkçe Eğitimi |
| Bölüm | Derleme |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 11 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 2 |