Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Salgın Sürecinin Eğitime Yansımaları

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 26, 275 - 300, 31.12.2022

Öz

Covid-19 salgını eğitim ile büyük bir şok oldu. Eğitim ile ilgili bütün paydaşlar daha önce alışık olmadıkları bir durumla baş başa kaldılar. Acil uzaktan eğitim ile öğrencilerin öğrenmesine devam etmeleri sağlanmışsa da bu sürecin eğitim üzerinde önemli etkileri olduğu belirtilmektedir. Bu etkilerin neler olduğunun belirlenmesi gelecekteki eğitimler için önem araz etmektedir. Bu araştırmada, öğretmen görüşlerine göre Covid-19 salgın sürecinin eğitime yansımalarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı branş ve kurumlarda çalışan 26 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler elektronik ortamda toplanmış olup toplanan veriler içerik analizi ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Covid-19 pandemi sürecinin genel anlamda eğitime olumlu ve olumsuz yansımaları olduğu ortaya çıkmıştır. Olumlu yansımaların öğrenciye, öğretmene, uzaktan eğitime ve veliye yönelik olduğu; olumsuz yansımaların da eğitim öğretime, öğretmene, öğrenciye yönelik olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciye yönelik olumsuz yansımaların da öğrencilerin sosyal ilişkileri, kişisel hayatları, psikolojik ve sağlık durumları ile ilgili olduğu ortaya çıkmıştır.

Destekleyen Kurum

Destekleyen kurum yok

Kaynakça

  • Abuhammad, S. (2020). Barriers to distance learning during the COVID-19 outbreak: A qualitative review from parents’ perspective. Heliyon, 6(11), 1-5. doi: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e05482
  • Akat, M., & Karataş, K. (2020). Psychological effects of COVID-19 pandemic on society and its reflections on education. Turkish Studies, 15(4), 1-13. doi: https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44336
  • Alan, Y., & Can, F. (2021). Covid-19 salgını döneminde öğretmen olmak: Türkçe öğretmenlerinin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 0(72), 541-562. doi: https://doi.org/10.14222/Turkiyat4451
  • Altıntaş Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin Covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291–303. doi: https://doi.org/10.7816/ulakbilge-09-57-11
  • Arslan, Y., & Şumuer, E. (2020). COVID-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230. doi: https://doi.org/10.37669/milliegitim.791453
  • Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bond, M; (2021) Schools and emergency remote education during the COVID-19 pandemic: A living rapid systematic review. Asian Journal of Distance Education, 15(2),191-247. 10.5281/zenodo.4425683.
  • Bormann, I., Brøgger K., Pol, M., & Lazarová, B. (2021). COVID-19 and its effects: On the risk of social inequality through digitalization and the loss of trust in three European education systems. European Educational Research Journal, 20(5), 610-635. https://doi.org/10.1177/14749041211031356
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., ... Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1–126. https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572
  • Burgess, S., & Sievertsen, H. H. (2020). Schools, skills, and learning: The impact of COVID-19 on education. VoxEu. Org, 1(2). Retrieved 12 Aralık 2021. https:// voxeu.org/article/impact-covid-19-education.
  • Çakın, M., & Külekçi Akyavuz, E. (2020). The Covid-19 process and its reflection on education: An analysis on teachers’ opinions. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. doi: http://dx.doi.org/10.24289/ijsser.747901
  • Cakın, M., & Kulekci Akyavuz, E. (2021). Educational adventure of students in the COVID19 period in Turkey: Determination of parents' views. International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES), 3(1), 109-125. doi: https://doi.org/10.46328/ijonses.87
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., … & Zhen, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287. doi: https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934
  • Carroll, N., & Conboy, K. (2020). Normalising the “new normal”: Changing tech-driven work practices under pandemic time pressure. International Journal of Information Management, 55, 102186. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102186
  • Chakraborty, P., Mittal, P., Gupta, M. S., Yadav, S., & Arora, A. (2021). Opinion of students on online education during the COVID‐19 pandemic. Human Behavior and Emerging Technologies, 3(3), 357-365. doi: https://doi.org/10.1002/hbe2.240
  • Churiyah, M., Sholikhan, S., Filianti, F., & Sakdiyyah, D. A. (2020). Indonesia education readiness conducting distance learning in Covid-19 pandemic situation. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 7(6), 491-507. doi: http://dx.doi.org/10.18415/ijmmu.v7i6.1833
  • Connelly, L. M. (2010). What is phenomenology? MedSurg Nursing, 19(2), 127-129. https://link.gale.com/apps/doc/A224932156/AONE?u=anon~43d05a16&sid=googleScholar&xid=7d108c83
  • Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96. doi: https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • Demir, F., & Özdaş F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 273-292. doi: https://doi.org/10.37669/milliegitim.775620
  • Demir, F., & Özdaş, F. (2021). Examining experiences of parents about distance education during the epidemic process. International Journal of Progressive Education, 17(5), 192-207. doi: https://doi.org/10.29329/ijpe.2021.375.13
  • Donnelly, R., & Patrinos, H. A. (2021). Learning loss during Covid-19: An early systematic review. Prospects, 10, 1-9. doi: https://doi.org/10.1007/s11125-021-09582-6
  • Drvodelić, M., Domović, V., & Pažur, M. (2021). Emergency remote education during the COVID-19 pandemic in spring 2020: Parents’ perspective. Croatian Journal of Education, 23(3.), 675-707. doi: https://doi.org/10.15516/cje.v23i3.4511
  • Fasih, T., H. A., Patrinos, & M. N. Shafiq. 2020. “The Impact of COVID-19 on Labor Market Outcomes: Lessons from past Economic Crisis.” In Education for Global Development. Washington D.C.: World Bank Blogs, The World Bank Group. https://blogs.worldbank.org/education/impact-covid-19-labor-market-outcomes-lessons-past-economic-crises. 22.12.2021
  • Gonzalez, T., De La Rubia, M. A., Hincz, K. P., Comas-Lopez, M., Subirats, L., … & Sacha, G. M. (2020). Influence of COVID-19 confinement on students’ performance in higher education. Plos One, 15(10), e0239490. Doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0239490
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y., & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282. doi: https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.113
  • Khana, M. J., & Ahmed, J. (2021). Child education in the time of pandemic: Learning loss and dropout. Children and Youth Services Review, 127, doi: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2021.106065
  • Kruszewska, A., Nazaruk, S., & Szewczyk, K. (2020) Polish teachers of early education in the face of distance learning during the COVID-19 pandemic–the difficulties experienced and suggestions for the future. Education 3-13, 50(3), 314-315. doi: https://doi.org/10.1080/03004279.2020.1849346
  • Kuhfeld, M., Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E., & Liu, J. (2020). Projecting the potential impact of COVID-19 school closures on academic achievement. Educational Researcher, 49(8), 549-565. doi: https://doi.org/10.3102/0013189X20965918
  • La Velle, L., Newman, S., Montgomery, C., & Hyatt, D. (2020). Initial teacher education in England and the Covid-19 pandemic: Challenges and opportunities. Journal of Education for Teaching, 46(4), 596-608. doi: https://doi.org/10.1080/02607476.2020.1803051
  • Liu, J. (2021). Bridging digital divide amidst educational change for socially inclusive learning during the COVID-19 pandemic. Sage Open, 11(4), 1-8. doi: https://doi.org/10.1177/21582440211060810
  • Ma, Z., Idris, S., Zhang, Y., Zewen, L., Wali A., Ji, Y., … & Baloch, Z (2021). The impact of COVID-19 pandemic outbreak on education and mental health of Chinese children aged 7–15 years: an online survey. BMC Pediatrics, 21, 95. doi: https://doi.org/10.1186/s12887-021-02550-1
  • Maqsood, A., Abbas, J., Rehman, G., & Mubeen, R. (2021). The paradigm shift for educational system continuance in the advent of COVID-19 pandemic: Mental health challenges and reflections. Current Research in Behavioral Sciences, 2, 100011. doi: https://doi.org/10.1016/j.crbeha.2020.100011
  • Marin, D. C., Bocoş, M., Călin, C. V., & Cordoş, I. (2020). Parents’ opinion regarding the use of distance learning during COVID-19 pandemic. Psychologia-Paedagogia. 65(1), 83-110. doi: https://doi.org/10.24193/subbpsyped.2020.1.04
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. New York: Sage.
  • Moorhouse, B. L. (2020). Adaptations to a face-to-face initial teacher education course ‘Forced’ online due to the COVID-19 pandemic. Journal of Education for Teaching 46(4): 609–611. doi: https://doi.org/10.1080/02607476.2020.1755205
  • Osman, M. E. (2020). Global impact of COVID-19 on education systems: The emergency remote teaching at Sultan Qaboos University. Journal of Education for Teaching, 46(4), 463-471. doi: https://doi.org/10.1080/02607476.2020.1802583
  • Özdaş, F. (2019). Öğretim programlarında yer alan yeterliliklere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(3), 771-790. doi: http://dx.doi.org/10.30703/cije.550262
  • Özer, M., Suna, H. E., Çelik, Z., & Aşkar, P. (2020). Covid-19 salgını dolayısıyla okulların kapanmasının eğitimde eşitsizlikler üzerine etkisi. İnsan&Toplum, 10(4), 217-246. doi: https://doi.org/10.12658/M0611
  • Pakpour, A. H., & Grıffıths, M. D. (2020). The fear of COVID-19 and its role in preventive behaviors. Journal of Concurrent Disorders, 2(1), 58-63.
  • Qiu, J., Shen, B., Zhao, M., Wang, Z., Xie, B., & Xu, Y. (2020). A nationwide survey of psychological distress among Chinese people in the COVID-19 epidemic: implications and policy recommendations. General psychiatry, 33(2), 1-3. doi: https://doi.org/10.1136/ gpsych-2020-100213
  • Radwan, A., & Radwan, E. (2020). Social and economic ımpact of school closure during the outbreak of the COVID-19 Pandemic: A quick online survey in the Gaza Strip. Pedagogical Research, 5(4), em0068. https://doi.org/10.29333/pr/8254
  • Reimers. M. F. (2022). Learning from a pandemic. The impact of COVID-19 on education around the World (PP 1-38). Primary and Secondary Education During Covid-19 (Editör). Harvard University Cambridge, MA, USA
  • Sabates, R., Carter, E., & Stern, J. M. B. (2021). Using educational transitions to estimate learning loss due to COVID-19 school closures: The case of complementary basic education in Ghana. International Journal of Educational Development, 82, 102377. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2021.102377
  • Şahan, B. E., & Parlar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı problemler ve çözüm yolları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(40), 2375-2407. doi: https://doi.org/10.26466/opus.883814
  • Sari, T., & Nayir, F. (2020).Challenges in distance education during the (Covid-19) pandemic period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360. doi: https://doi.org/10.17583/qre.2020.5872
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının COVID-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri . Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93. doi: https://doi.org/10.51948/auad.910385
  • Sinteme, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), em1851. doi: https://doi.org/10.29333/ejmste/7893
  • Stewart, W. H., & Lowenthal , P. R. (2021) Distance education under duress: a case study of exchange students’ experience with online learning during the COVID-19 pandemic in the Republic of Korea. Journal of Research on Technology in Education, 54(1), 273-287. doi: https://doi.org/10.1080/15391523.2021.1891996
  • Tarkar, P (2020). Impact of Covid-19 pandemic on education system. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(9), 3812-3814.
  • United Nations. (2020). Education during COVID-19 and beyond (UN Policy Briefs, August 2020). https://www.un.org/development/desa/dspd/wp-content/uploads/sites/22/2020/08/sg_policy_brief_covid-19_and_education_august_2020.pdf Erişim tarihi 02.10.2021.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, E., Mutlu, H., Güner, B., Doğanay, G., ve Yılmaz, D. (2020). Veli algılarına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Konya: Palet Yayınları.
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the COVID-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 3-6. doi: https://doi.org/10.3390/jrfm13030055
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fehmi Demir 0000-0003-4111-0700

Doç.dr. Faysal Özdaş 0000-0002-2261-9504

Mürşet Çakmak 0000-0001-9472-8200

Erken Görünüm Tarihi 10 Eylül 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 23 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Demir, F., Özdaş, D. F., & Çakmak, M. (2022). Covid-19 Salgın Sürecinin Eğitime Yansımaları. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 13(26), 275-300.