Covid-19 salgını eğitim ile büyük bir şok oldu. Eğitim ile ilgili bütün paydaşlar daha önce alışık olmadıkları bir durumla baş başa kaldılar. Acil uzaktan eğitim ile öğrencilerin öğrenmesine devam etmeleri sağlanmışsa da bu sürecin eğitim üzerinde önemli etkileri olduğu belirtilmektedir. Bu etkilerin neler olduğunun belirlenmesi gelecekteki eğitimler için önem araz etmektedir. Bu araştırmada, öğretmen görüşlerine göre Covid-19 salgın sürecinin eğitime yansımalarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı branş ve kurumlarda çalışan 26 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler elektronik ortamda toplanmış olup toplanan veriler içerik analizi ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Covid-19 pandemi sürecinin genel anlamda eğitime olumlu ve olumsuz yansımaları olduğu ortaya çıkmıştır. Olumlu yansımaların öğrenciye, öğretmene, uzaktan eğitime ve veliye yönelik olduğu; olumsuz yansımaların da eğitim öğretime, öğretmene, öğrenciye yönelik olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciye yönelik olumsuz yansımaların da öğrencilerin sosyal ilişkileri, kişisel hayatları, psikolojik ve sağlık durumları ile ilgili olduğu ortaya çıkmıştır.
Destekleyen kurum yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Eylül 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 26 |