Gerçek dünya mühendislik optimizasyon problemlerinde, sistemlerin veya süreçlerin kusurlu koşulları nedeniyle birçok kısıtlamanın dikkate alınması gerekir. Bu nedenle, kısıtlama işleme yöntemleri optimizasyon algoritmalarına entegre edilmiştir. Ancak kısıtlamalar algoritma tarafından başarıldığı için değerleri dikkate alınmaz veya izlenmez. Alternatif olarak, kısıtlamaları hedeflere dönüştürmek mümkündür ve bu çok amaçlı kısıtlamalı gerçek dünya optimizasyon problemleri, çok amaçlı optimizasyon problemlerine dönüştürülür. Bu amaçla bu araştırmada, beş gerçek dünya mühendislik tasarım problemi, Dişli Tren Tasarımı, Basınçlı Kap Tasarımı, İki Çubuk Kafes Tasarımı, Disk Fren Tasarımı ve Titreşimli Platform Tasarımı problemleri olan çok amaçlı optimizasyon problemine dönüştürülmüştür. Problemler çok amaçlı optimizasyon algoritmaları (NSGA-II, MOEA/D, MOEA/D-DE, MPSO/D ve MOPSO) kullanılarak çözülmüş ve hiperhacim metriği kullanılarak performansları karşılaştırılmıştır.
Dişli Treni Basınçlı Kap İki Çubuk Kafes Disk Fren Titreşimli Platform çok amaçlı optimizasyon çok amaçlı optimizasyon NSGA-II MOEA/D MOEA/D-DE MPSO/D MOPSO.
In real world engineering optimization problems many constraints must be considered due to the imperfect conditions of the systems or process. Therefore, constraint handling methods are integrated into optimization algorithms. However, since the constraints are succeeded by the algorithm, their value is not considered or watched. Alternatively, it is possible to convert constraints to objectives and these many-objective constraint real-world optimization problems are changed to many-objective optimization problems. In this research for this purpose five real world engineering design problems are converted into many-objective optimization problem which are Gear Train Design, Pressure Vessel Design, Two Bar Truss Design, Disc Brake Design and Vibrating Platform Design problems. The problems are solved by using multi-objective optimization algorithms (NSGA-II, MOEA/D, MOEA/D-DE, MPSO/D and MOPSO) and their performance is compared by using the hypervolume metric.
Gear Train Pressure Vessel Two Bar Truss Disc Brake Vibrating Platform multi-objective optimization many-objective optimization NSGA-II MOEA/D MOEA/D-DE MPSO/D MOPSO
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 34 |