BibTex RIS Kaynak Göster

Elementary School Science Literacy Level of Third Grade Students / İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlık Düzeyleri

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 6, 1139 - 1159, 17.10.2016

Öz

Bu çalışmada ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlık düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Şanlıurfa merkez ilçelerinde bulunan 381 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kesik (2016)’ ın geliştirdiği “Bilgi Öğrenme Alanı Ölçeği”, “Duyuş Öğrenme Alanı Ölçeği”, “FTTÇ Öğrenme Alanı Ölçeği” ve “Beceri Öğrenme Alanı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, nicel araştırma modelinde olup; araştırma desenlerinden ise tarama desenindedir. 2014-2015 eğitim-öğretim döneminde ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerine uygulanan ölçeklerden elde edilen veriler; yüzde, frekans ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin fen okuryazarlığın alt öğrenme alanları olan; fen bilimleri bilgi düzeyleri, fen bilimlerine yönelik duyuşları, fttç algıları ve fen bilimleri becerilerinin yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar öğrencilerin fen okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğunu göstermektedir.

 

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 6, 1139 - 1159, 17.10.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Tanıtmalar
Yazarlar

Cengiz Kesik

Yayımlanma Tarihi 17 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 14 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Kesik, C. (2016). Elementary School Science Literacy Level of Third Grade Students / İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlık Düzeyleri. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 12(6), 1139-1159.