Bu çalışma ülkemizde bilgisayar destekli matematik öğretimi (BDMÖ) ile ilgili olarak hazırlanan lisansüstü tezleri kapsamlı bir şekilde inceleyerek eğilimlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma için Türkiye’de 2002-2015 yılları arasında BDMÖ ile ilgili hazırlanan 99 lisansüstü tez içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler frekans ve yüzde oranlarına dayalı olacak şekilde yorumlanarak tablolarla sunulmuştur. Tezler, yayınlanma yılı ve türü, hazırlandığı üniversite ve enstitüsü, araştırma yaklaşımı ve modeli, hedef kitlesi, veri analiz araçları, araştırma konusu ile akademik başarı ve tutuma yönelik araştırmaların sonuçlarına göre incelenmiştir. Çalışma sonucunda hazırlanan tezlerin büyük çoğunluğunun 2008 yılı ve sonrasında, eğitim bilimleri enstitüsünde ve yüksek lisans düzeyinde hazırlandığı belirlenmiştir. Yine lisansüstü tezlerin hedef kitlesinin büyük bölümünü ilköğretim öğrencilerinin oluşturduğu, istatistiksel analizlerde en çok SPSS programının kullanıldığı, tezlerin çoğunlukla deneysel araştırma modelinde nicel çalışmalar olduğu ve daha çok akademik başarı ve tutumu ölçtüğü tespit edilmiştir.
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 6 |