Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefeleri üzerine yapılmış çalışmalar genel anlamda sınırlıdır. Çalışmalar her ne kadar belirli eğitim felsefelerine genel bir eğilim olduğunu ve öğretmen adaylarının da bu eğilim doğrultusunda eğitim inançlarını şekillendirdiklerini işaret etse de, aslında çalışmaların kapsamı genişledikçe öğretmen adaylarının eğitim felsefelerine karşı tutumlarının o kadar da belirgin olmadığı görülmektedir. Bazı çalışmalar öğretmen adaylarının eğitim felsefelerine dair yeterli bilgiye sahip olmadıklarına işaret etmektedir. Aslında bunun bir nedeninin, Eğitim Felsefesi derslerinin öğrencilere kimi eğitim fakültelerinde hiç kimilerinde ise yetersiz şekilde sunulmasıyla alakalı olduğu vurgulanmıştır. Fakat ilgili literatür incelendiğinde, her ne kadar öğretmen adaylarının eğitim felsefelerine eğilimleri ortaya konmuş ve Eğitim Felsefesi dersinin gerekliliği vurgulanmış olsa da, Eğitim Felsefesi dersinin öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefelerine etkisinin şu ana kadar incelenmediği görülmektedir. Bu çalışmada ise, Eğitim Felsefesi dersinin öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefeleri üzerinde etkisi olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Eğitim Felsefesi dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkisi çeşitli değişkenlerce incelenmiştir.
Bölüm | Tanıtmalar |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1 |