This research aimed to understand the third and fourth grade primary students' level of social-emotional learning skills. Besides, the research also examines the students' social-emotional learning skills in terms of various variables. Social-Emotional Learning Skills Scale is used to collect data. Firstly, primary students' social emotional learning levels are determined. Then, their social emotional learning skills are examined according to gender, age, class level, location they live in, parental education status and students' Turkish and Math’s grades. Findings of this research revealed that students show higher social-emotional learning skills. There is a significant difference regarding the mothers’ educational status in favor of high school and there are also no significant difference found students' social-emotional learning skills according to the fathers’ educational status. Also, there is a significant difference of students' social-emotional learning levels according to the Turkish-Math grades in favor of successful students.
Social-emotional learning social-emotional skills primary students
Bu araştırmada ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin
sosyal-duygusal öğrenme becerileri düzeylerini belirlemek ve sosyal-duygusal
öğrenme becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Bu
doğrultuda, Sosyal-Duygusal
Öğrenme Becerisi Ölçeği aracılığı ile öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme
düzeyleri belirlenerek, cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, yerleşim birimi, anne-baba eğitim durumu ve
Türkçe-Matematik ders başarısı değişkenlerine göre ilkokul üçüncü ve dördüncü
sınıf öğrencilerinin sosyal-duygusal öğrenme becerileri incelenmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda,
öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme düzeyleri Her Zaman olarak belirlenmiştir.
Öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme becerileri cinsiyete göre anlamlı
farklılık göstermemektedir. Sınıf ve yaş değişkenlerine ilişkin bulgular
incelendiğinde her iki değişken için de ölçeğin tamamında anlamlı farklılık
bulunmamakla birlikte, sınıf düzeyinde özgüven, dürtü kontrolü ve arkadaşlık
ilişkileri faktörlerinde üçüncü sınıf öğrencilerinin lehine; yaş değişkeninde
ise arkadaşlık ilişkileri ve arkadaşlık algısı faktörlerinde 8 yaşındaki
öğrencilerin lehine anlamlı farklılık görülmektedir. Anne eğitim durumunda
ölçeğin tamamında annesi lise mezunu olan öğrencilerin; baba eğitim durumunda
ise başarı, süreklilik ve arkadaşlık ilişkileri faktörlerinde babası üniversite
mezunu olan öğrencilerin, özgüven faktöründe babası ilkokul mezunu olan
öğrencilerin ve özyönetim faktöründe ise babası lise mezunu olan öğrencilerin
lehine anlamlı farklılık görülmektedir. Öğrencilerin yaşamış oldukları yerleşim
birimine göre sosyal-duygusal öğrenme becerilerinde anlamlı farklılık
bulunmamaktadır. Türkçe ve Matematik dersi başarısı değişkenine göre ise Türkçe
ve Matematik başarısı Çok İyi olan öğrencilerin lehine anlamlı farklılık
görülmektedir.
Sosyal-duygusal öğrenme sosyal-duygusal öğrenme becerileri ilkokul öğrencileri
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 3 |