Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

4+4+4 Düzenlemesiyle Okula Erken Yaşta Başlayan Çocuklar: “Bir Yaş Daha Büyük Olsaydım Çok Daha İyi Olurdu!”

Yıl 2023, , 209 - 224, 29.06.2023
https://doi.org/10.17556/erziefd.1161146

Öz

Türkiye’de okula başlama yaşı 6287 sayılı Kanun ile düzenlenmiş ve 2012-2013 öğretim yılında 60 aylık çocuklar da okula başlamıştır. Bu araştırmanın amacı, 60-68 aylık okula başlayan çocukların ve ebeveynlerinin yaşantılarını, kendi görüşleri doğrultusunda derinlemesine incelemektir. Bu olgubilim (fenomenoloji) araştırmasında veriler, 2020-2021 öğretim yılında yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2012-2013 öğretim yılında okula başlamış olan 23 çocuk ve 20 ebeveyn oluşturmuştur. Elde edilen bulgular, çocukların okula gönderilme nedenleri, katılımcıların yaşantıları ve yaşantılarına dayanan öneriler olmak üzere üç kategoride sunulmuştur. Ebeveynler çocuklarını, 4+4+4 düzenlemesi veya kendi istekleri nedeni ile okula göndermişlerdir. Katılımcıların yaşantıları; çocukların erken yaşta okula başlamaları nedeniyle okul yıllarında aile, öğretmen ve akran etkileşiminde olumlu ve olumsuz deneyimleri olduğunu göstermiştir. İlkokul döneminde, çocukların bireysel gelişimlerinin yeterli olgunluğa erişememesinden kaynaklı yaşananlar, ortaokul ve lise dönemine de yansımıştır. Katılımcılar kendi deneyimleri doğrultusunda; okul öncesi eğitimin gerekliliğini, okula başlama yaşının yeniden düzenlenmesini, okulların ve yapılan düzenlemelerin çocuğa uygun şekilde gerçekleştirilmesini önermişlerdir. Bulgulardan yola çıkılarak; okula başlama yaşındaki düzenlemenin bilimsel bir temelde yapılması, okul öncesi eğitimin zorunlu olması, öğretmenlerin öğretimi farklılaştırması ve öğretim programının çocuğa uygun biçimde düzenlenmesi önerilmiştir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Aybek, B. ve Aslan, S. (2015). İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim sisteminde yaşamış oldukları sorunlara ve çözüm önerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(3), 237- 346. http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2015.018
  • Bağçeli–Kahraman, P., Şen, T., Alataş, S. ve Tütüncü, B. (2018). Okul öncesi dönemde okula uyum sürecine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 681-701. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/485168
  • Bahalı, K. ve Yolga Tahiroğlu, A. (2010). Okul reddi: Klinik özellikler, tanı ve tedavi. Pediatride Güncel Yaklaşımlar, 2(3), 362-383. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/115142
  • Baker, J. A., (2006). Contributions of teacher–child relationships to positive school adjustment during elementary school. Journal of School Psychology, 44(3), 211-229. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2006.02.002
  • Baker, J. A., Grant, S., & Morlock, L. (2008). The teacher-student relationship as a developmental context for children with internalizing or externalizing behavior problems. School Psychology Quarterly, 23(1), 3-15. https://doi.org/10.1037/1045-3830.23.1.3
  • Bedard, K., &Dhuey, E. (2006). The persistence of early childhood maturity: International evidence of long-run age effects. Quarterly Journal of Education, 121(4), 1437-1472. https://doi.org/10.1093/qje/121.4.1437
  • Bempechat, J. (2004). The motivational benefits of homework: A social-cognitive perspective. Theory Into Practice, 43(3), 189–196. https://www.jstor.org/stable/3701520
  • Bento, G., & Dias, G. (2017). The importance of outdoor play for young children’s healthy development. Porto Biomedical Journal, 2(5), 157-160. https://doi.org/10.1016/j.pbj.2017.03.003
  • Birch, S. H., & Ladd, G. (1997). The teacher-child relationship and children's early school adjustment. Journal of School Psychology, 35(1), 61-79. https://doi.org/10.1016/S0022-4405(96)00029-5
  • Black, S., Devereux, P., & Salvanes, K. (2011). Too young to leave the nest? The effects of school starting age. Review of Economics and Statistics, 93, 455–467. https://www.jstor.org/stable/23015947 Britto, P. R., & Limlingan, M. C. (2012). School readiness and transitions. UNICEF.
  • Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. A. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research, 76(1), 1–62. https://doi.org/10.3102/00346543076001001
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th ed.). Sage Publications.
  • Çullu, M. S. ve Samancı, O. (2022). İlkokul öğrencilerinde duygusal zekâ ile okul reddi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 967-986. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1455646
  • Denton, K., & West, J. (2002). Children's reading and mathematics achievement in kindergarten and first grade. National Center for Education Statistics, Office of Educational Research and Improvement, US Department of Education.
  • Dhuey, E., Figlio, D., Karbownik, K., & Roth, J. (2019). School starting age and cognitive development. Journal of Policy Analysis and Management, 38(3), 538- 578. https://doi.org/10.1002/pam.22135
  • Ekiz, D. ve Bakkaloğlu, M. (2021). İlkokula başlama yaşına göre ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarının uzun dönemli incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 629-643. https://doi.org/10.37669/milliegitim.692137
  • Erbay, F. (2021). An examination of adaptation levels of children in terms of the variable of teacher- child communication. Early Child Development and Care, 191(13), 2057-2066. https://doi.org/10.1080/03004430.2019.1683006
  • Erbay, F., & Durmuşoğlu Saltalı, N. (2020). Do the School Adaptation Levels of Preschoolers Vary According to Their Relationship with Their Teachers?. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(4), 857-864. https://doi.org/10.1080/03004430.2019.1683006
  • Essa, E. L. (2011). Introduction to early childhood education, annotated instructor’s edition (6th ed.). Belmont, CA: Wadsworth.
  • Frankel, J. R., & Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education (7th ed.). McGraw-Hill.
  • Fredriksson, P., & Öckert, B. (2006). Is early learning really more productive. The effect of school starting age on school and labor market performance. IZA WP, 1659.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. (2012). Educational research: Competencies for analysis and application (10th ed.). Pearson Education, Inc.
  • Goodman, R., Gledhill, J., & Ford, T. (2003). Child psychiatric disorder and relative age within school year: cross sectional survey of large population sample. BMJ, 327, 472-475. https://doi.org/10.1136/bmj.327.7413.472
  • Gülay Ogelman, H. (2020). Yaşamın ilk yıllarında okula uyum. Eğiten Kitap.
  • Gümüştaş, F., Yulaf, Y. ve Gökçe, S. (2014). Çocuk ve ergenlerde okul reddi davranışının nedenlerinin incelenmesi. Marmara Medical Journal, 27, 27-31. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2292
  • Gündüz, F. ve Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 379-398. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5390
  • Hanly, M., Edwards, B., Goldfeld, S., Craven, R. G., Mooney, J., Jorm, L., & Falster, K. (2019). School starting age and child development in a state-wide, population-level cohort of children in their first year of school in New South Wales, Australia. Early Childhood Research Quarterly, 48, 325-340. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2019.01.008
  • Herbst, M., & Strawiński, P. (2016). Early effects of an early start: Evidence from lowering the school starting age in Poland. Journal of Policy Modeling, 38(2), 256-271. https://doi.org/10.1016/j.jpolmod.2016.01.004
  • Hill, N. E., & Taylor, L.C. (2004). Parental school involvement and children’s academic achievement. Current Directions in Psychological Sciences 13(4), 161–164. https://doi.org/10.1111/j.0963-7214.2004.00298.x
  • Holte, K. L. (2016). Homework in primary school: Could it be made more child-friendly?. Studia Paedagogica, 21(4), 13-33. 7e2094f3c79d8d4063c69392c1e13ce132e2.pdf (semanticscholar.org)
  • Horstschräer, J., & Muehler, G. (2014). School entrance recommendation: A Question of age or development? Education Economics, 22(3), 270-292. https://doi.org/10.1080/09645292.2011.645126
  • Hortigüela-Alcalá, D., Barba-Martín, R. A., GonzálezCalvo, G., & Hernando-Garijo, A. (2021). ‘I Hate Physical Education’; an analysis of girls’ experiences throughout their school life. Journal of Gender Studies, 30(6), 648-662. https://doi.org/10.1080/09589236.2021.1937077
  • İş-Güzel, Ç., Şahin, A. E. ve Konak, Ö. A. (2014). 4+4+4 sistemi ile farklı yaşlarda okula başlayan öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin ve puan ortalamalarının incelenmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 26, 9-22.
  • Jerome, E. M., Hamre, B. K., & Pianta, R. C. (2009). Teacher-child relationships from kindergarten to sixth grade: Early childhood predictors of teacher-perceived conflict and closeness. Social Development,18(4), 915-945. https://doi.org/10.1111/j.1467-9507.2008.00508.x
  • Kaila, M. (2017). The effects of relative school starting age on educational outcomes in Finland. VATT Institute for Economic Research Working Papers, 84. https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/181370/Kaila_Taloustiede.pdf?sequence=2
  • Kapçı, E. G., Artar, M., Avşar, V., Daşçı, E. ve Çelik, E. G. (2013). İlkokul birinci sınıfa farklı yaşlarda başlayan çocukların ruhsal ve sosyal gelişim ile akademik benlik algıları açısından karşılaştırılması (Proje No. 12H5250001.) Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri.
  • Karney, C. A. (2007). Getting your child to say “yes” to school: A guide for parents of youth with school refusal behavior. Oxford University Press.
  • Kazmierzak, K. S. (1994). Current wisdom on homework and the effectiveness of a homework checking system. IndianaUniversity.
  • Korkmaz, İ. ve Özgün, E. (2016). Üçüncü sınıf öğretmenlerinin ilkokula başlama yaşına ilişkin deneyim ve gözlemlerinin incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 1615-1628. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9359
  • Kutluca Canbulat, A. N. ve Yıldızbaş, F. (2014). Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin 60-72 aylık çocukların okula hazır bulunuşluklarına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 33-50. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091501
  • Lawlor, D. A., Clark, H., Ronalds, G., & Leon, D. A. (2006). Season of birth and childhood intelligence: Findings from the Aberdeen children of the 1950s cohort study. British Journal of Educational Psychology, 76, 481-499. https://doi.org/10.1348/000709905X49700
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (2011). Designing qualitative research. Sage Publications.
  • Martin, R. P., Foels, P., Clanton, G., & Moon, K. (2004). Season of birth is related to child retention rates, achievement, and rate of diagnosis of specific LD. Journal of Learning Disabilities, 37, 307–317. https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/00222194040370040301
  • McKinnon, R. D., & Blair, C. (2018). Does early executive function predict teacher-child relationships from kindergarten to second grade?. Developmental Psychology, 54(11), 2053–2066. https://doi.org/10.1037/dev0000584
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara. https://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39 adresinden 22 Temmuz 2022 tarihinde edinilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. Resmî Gazete, 28360, 21.07.2012. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/07/20120721-9.htm
  • Nam, K. (2014). Until when does the effect of age on academic achievement persist? Evidence from Korean data. Economics of Education Review, 40, 106–122. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2014.02.002
  • Oktay, A., Doğan, H., Özcan, Z. Ö., Dönmez, Ö. ve Özdemir, H. (2021). Investigation of academic achievement, self-efficacy and psychological resilience of sixth grade students starting primary school at different ages. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 11(1), 187-216. https://doi.org/10.14527/pegegog.2021.006
  • Özdemir, A. ve Battal, Ş. (2019). İlkokula erken yaşta başlayan öğrencilerin okula uyum süreci ve akademik başarı bağlamında yaşadıkları sorunlar. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1633-1683. https://doi.org/10.26466/opus.529169
  • Özenç, M. ve Çekirdekçi, S. (2013). İlkokul 1. sınıfa kaydolan okul öncesi dönem çağındaki öğrencilerin (60-69 ay) yaşadıkları sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 177-192. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/16737
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri [Qualitative research & evaluation methods] (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Pottinger, A M., & Gordon Stair, A. (2009). Bullying of students by teachers and peers and Its effect on the psychological well-being of students in Jamaican schools, Journal of School Violence, 8(4), 312-327. https://doi.org/10.1080/15388220903130155
  • Puhani, P., & Weber, A. (2007). Does the early birth catch the worm? Instrumental variable estimates of early educational effects of age of school entry in Germany. Empirical Economics, 32, 359–386. https://doi.org/10.1007/s00181-006-0089-y
  • Sakic, M., Burusic, J., & Babarovic, T. (2013). The relation between school entrance age and school achievement during primary schooling: Evidence from Croatian primary schools. British Journal of Educational Psychology, 83, 651–663. https://doi.org/10.1111/bjep.12000
  • Smokowski, P. R., & Kopasz, K. H. (2005). Bullying in school: An overview of types, effects, family characteristics, and intervention strategies. Children and School, 27(2), 101-110. https://doi.org/10.1093/cs/27.2.101
  • Şahin, A. E., & İş-Güzel, Ç. (2018). Investigation of school readiness and academic development of elementary students firstly enrolled at school with '4+4+4 education regulation' in Turkey. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 13(2), 104-127. https://doi.org/10.29329/epasr.2018.143.6
  • Şahin, A. E., Kardaş-İşler, N. ve Zoraloğlu, S. (2022). 4+4+4 düzenlemesiyle farklı yaşlarda ilkokula başlayan öğrencilerin akademik performanslarının LGS verileri temelinde analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 55(2), 387-420. https://doi.org/10.30964/auebfd.1089906
  • Taşçı N. ve Sığırtmaç, A. (2014). Okul uyum haftasının okul öncesi öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 43(202), 101-116. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/441963
  • Temur, T., Aksoy, C. C. ve Tabak, H. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin kalem tutma biçimleri ve kavrama-sıkıştırma kuvvetlerinin yazma hızı ve hatalarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(167), 307-319. http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/1318
  • Tiiri, E., Lempinen, L., Chudal, R., Vuori, C., & Andre Sourander. (2020). Relative age is associated with bullying victimization and perpetration among children aged eight to nine. Acta Paediatrica, 109(12), 2656-2663. https://doi.org/10.1111/apa.15392
  • Tomlinson, C. A., & Imbeau, M. B. (2010). Leading and managing a differentiated classroom. ASCD.
  • Uysal, H., Aydos, E. H. ve Akman, B. (2016). Okul öncesi dönem çocuklarının sınıfa uyumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. GEFAD, 36(3), 617-645. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/312862
  • Valle Arias, A., Pan López, I., Regueiro Fernández, B., Suárez Fernández, N., Tuero Herrero, E., & Nunes, A. R. (2015). Predicting approach to homework in primary school students. Psicothema, 27(4), 334-340. 04 (118_2015).indd (psicothema.com)
  • Verachtert, P., De Fraine, B., Onghena, P., & Ghesquière, P. (2010). Season of birth and school success in the early years of primary education. Oxford Review of Education, 36(3), 285-306. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03054981003629896
  • Yavuz, H. Ç. (2019). 4+4+4’ten geriye kalanlar: Türk öğrencilerin başarılarındaki göreli yaş etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(1), 139-161. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/684371
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zellman, G. L., & Waterman, J. M. (1998). Understanding the impact of parent school involvement on children’s educational outcomes. The Journal of Educational Research, 91, 370–81. https://doi.org/10.1080/00220679809597566
  • Zoraloğlu, S., & Şahin, A. E. (2022). Teacher competencies for differentiated instruction approach. Cukurova University Faculty of Education Journal, 51(2), 1377-1416. https://doi.org/10.14812/cuefd.1072058

Children Who Started School at an Early Age with the 4+4+4 Regulation: “It Would Have Been Much Better If I Had Been One Year Older!”

Yıl 2023, , 209 - 224, 29.06.2023
https://doi.org/10.17556/erziefd.1161146

Öz

The school starting age in Turkey was regulated by Law No. 6287, and 60-month-old children started school in the 2012-2013 school year. The aim of this research is to examine the experiences of 60-68-month-old children who started school and their parents in depth in line with their own views. In this phenomenological research, the data were collected through semi-structured interviews in the 2020-2021 school year. 23 children and 20 parents participated in to the study. The findings are presented in three categories: reasons for sending children to school, experiences and suggestions based on their experiences. Parents sent their children to school due to 4+4+4 regulation or their own initiative. The participants had various experiences within family, teacher and peer interaction during school life because of starting school at an early age. In the primary school, the experiences caused by the individual development of children not reaching sufficient maturity were also reflected in the middle and high school. Participants suggested the necessity of preschool education, reformulation of the school starting age, and child-friendly learning environments. The findings suggested that regulating the school starting age on a scientific basis, compulsory preschool education, differentiating the instruction, and arranging the curriculum in accordance with the children.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Aybek, B. ve Aslan, S. (2015). İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim sisteminde yaşamış oldukları sorunlara ve çözüm önerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(3), 237- 346. http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2015.018
  • Bağçeli–Kahraman, P., Şen, T., Alataş, S. ve Tütüncü, B. (2018). Okul öncesi dönemde okula uyum sürecine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 681-701. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/485168
  • Bahalı, K. ve Yolga Tahiroğlu, A. (2010). Okul reddi: Klinik özellikler, tanı ve tedavi. Pediatride Güncel Yaklaşımlar, 2(3), 362-383. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/115142
  • Baker, J. A., (2006). Contributions of teacher–child relationships to positive school adjustment during elementary school. Journal of School Psychology, 44(3), 211-229. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2006.02.002
  • Baker, J. A., Grant, S., & Morlock, L. (2008). The teacher-student relationship as a developmental context for children with internalizing or externalizing behavior problems. School Psychology Quarterly, 23(1), 3-15. https://doi.org/10.1037/1045-3830.23.1.3
  • Bedard, K., &Dhuey, E. (2006). The persistence of early childhood maturity: International evidence of long-run age effects. Quarterly Journal of Education, 121(4), 1437-1472. https://doi.org/10.1093/qje/121.4.1437
  • Bempechat, J. (2004). The motivational benefits of homework: A social-cognitive perspective. Theory Into Practice, 43(3), 189–196. https://www.jstor.org/stable/3701520
  • Bento, G., & Dias, G. (2017). The importance of outdoor play for young children’s healthy development. Porto Biomedical Journal, 2(5), 157-160. https://doi.org/10.1016/j.pbj.2017.03.003
  • Birch, S. H., & Ladd, G. (1997). The teacher-child relationship and children's early school adjustment. Journal of School Psychology, 35(1), 61-79. https://doi.org/10.1016/S0022-4405(96)00029-5
  • Black, S., Devereux, P., & Salvanes, K. (2011). Too young to leave the nest? The effects of school starting age. Review of Economics and Statistics, 93, 455–467. https://www.jstor.org/stable/23015947 Britto, P. R., & Limlingan, M. C. (2012). School readiness and transitions. UNICEF.
  • Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. A. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research, 76(1), 1–62. https://doi.org/10.3102/00346543076001001
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th ed.). Sage Publications.
  • Çullu, M. S. ve Samancı, O. (2022). İlkokul öğrencilerinde duygusal zekâ ile okul reddi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 967-986. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1455646
  • Denton, K., & West, J. (2002). Children's reading and mathematics achievement in kindergarten and first grade. National Center for Education Statistics, Office of Educational Research and Improvement, US Department of Education.
  • Dhuey, E., Figlio, D., Karbownik, K., & Roth, J. (2019). School starting age and cognitive development. Journal of Policy Analysis and Management, 38(3), 538- 578. https://doi.org/10.1002/pam.22135
  • Ekiz, D. ve Bakkaloğlu, M. (2021). İlkokula başlama yaşına göre ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarının uzun dönemli incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 50(230), 629-643. https://doi.org/10.37669/milliegitim.692137
  • Erbay, F. (2021). An examination of adaptation levels of children in terms of the variable of teacher- child communication. Early Child Development and Care, 191(13), 2057-2066. https://doi.org/10.1080/03004430.2019.1683006
  • Erbay, F., & Durmuşoğlu Saltalı, N. (2020). Do the School Adaptation Levels of Preschoolers Vary According to Their Relationship with Their Teachers?. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(4), 857-864. https://doi.org/10.1080/03004430.2019.1683006
  • Essa, E. L. (2011). Introduction to early childhood education, annotated instructor’s edition (6th ed.). Belmont, CA: Wadsworth.
  • Frankel, J. R., & Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education (7th ed.). McGraw-Hill.
  • Fredriksson, P., & Öckert, B. (2006). Is early learning really more productive. The effect of school starting age on school and labor market performance. IZA WP, 1659.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian, P. (2012). Educational research: Competencies for analysis and application (10th ed.). Pearson Education, Inc.
  • Goodman, R., Gledhill, J., & Ford, T. (2003). Child psychiatric disorder and relative age within school year: cross sectional survey of large population sample. BMJ, 327, 472-475. https://doi.org/10.1136/bmj.327.7413.472
  • Gülay Ogelman, H. (2020). Yaşamın ilk yıllarında okula uyum. Eğiten Kitap.
  • Gümüştaş, F., Yulaf, Y. ve Gökçe, S. (2014). Çocuk ve ergenlerde okul reddi davranışının nedenlerinin incelenmesi. Marmara Medical Journal, 27, 27-31. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2292
  • Gündüz, F. ve Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8), 379-398. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5390
  • Hanly, M., Edwards, B., Goldfeld, S., Craven, R. G., Mooney, J., Jorm, L., & Falster, K. (2019). School starting age and child development in a state-wide, population-level cohort of children in their first year of school in New South Wales, Australia. Early Childhood Research Quarterly, 48, 325-340. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2019.01.008
  • Herbst, M., & Strawiński, P. (2016). Early effects of an early start: Evidence from lowering the school starting age in Poland. Journal of Policy Modeling, 38(2), 256-271. https://doi.org/10.1016/j.jpolmod.2016.01.004
  • Hill, N. E., & Taylor, L.C. (2004). Parental school involvement and children’s academic achievement. Current Directions in Psychological Sciences 13(4), 161–164. https://doi.org/10.1111/j.0963-7214.2004.00298.x
  • Holte, K. L. (2016). Homework in primary school: Could it be made more child-friendly?. Studia Paedagogica, 21(4), 13-33. 7e2094f3c79d8d4063c69392c1e13ce132e2.pdf (semanticscholar.org)
  • Horstschräer, J., & Muehler, G. (2014). School entrance recommendation: A Question of age or development? Education Economics, 22(3), 270-292. https://doi.org/10.1080/09645292.2011.645126
  • Hortigüela-Alcalá, D., Barba-Martín, R. A., GonzálezCalvo, G., & Hernando-Garijo, A. (2021). ‘I Hate Physical Education’; an analysis of girls’ experiences throughout their school life. Journal of Gender Studies, 30(6), 648-662. https://doi.org/10.1080/09589236.2021.1937077
  • İş-Güzel, Ç., Şahin, A. E. ve Konak, Ö. A. (2014). 4+4+4 sistemi ile farklı yaşlarda okula başlayan öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin ve puan ortalamalarının incelenmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 26, 9-22.
  • Jerome, E. M., Hamre, B. K., & Pianta, R. C. (2009). Teacher-child relationships from kindergarten to sixth grade: Early childhood predictors of teacher-perceived conflict and closeness. Social Development,18(4), 915-945. https://doi.org/10.1111/j.1467-9507.2008.00508.x
  • Kaila, M. (2017). The effects of relative school starting age on educational outcomes in Finland. VATT Institute for Economic Research Working Papers, 84. https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/181370/Kaila_Taloustiede.pdf?sequence=2
  • Kapçı, E. G., Artar, M., Avşar, V., Daşçı, E. ve Çelik, E. G. (2013). İlkokul birinci sınıfa farklı yaşlarda başlayan çocukların ruhsal ve sosyal gelişim ile akademik benlik algıları açısından karşılaştırılması (Proje No. 12H5250001.) Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri.
  • Karney, C. A. (2007). Getting your child to say “yes” to school: A guide for parents of youth with school refusal behavior. Oxford University Press.
  • Kazmierzak, K. S. (1994). Current wisdom on homework and the effectiveness of a homework checking system. IndianaUniversity.
  • Korkmaz, İ. ve Özgün, E. (2016). Üçüncü sınıf öğretmenlerinin ilkokula başlama yaşına ilişkin deneyim ve gözlemlerinin incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 1615-1628. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9359
  • Kutluca Canbulat, A. N. ve Yıldızbaş, F. (2014). Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin 60-72 aylık çocukların okula hazır bulunuşluklarına ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 33-50. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2014.14.1-5000091501
  • Lawlor, D. A., Clark, H., Ronalds, G., & Leon, D. A. (2006). Season of birth and childhood intelligence: Findings from the Aberdeen children of the 1950s cohort study. British Journal of Educational Psychology, 76, 481-499. https://doi.org/10.1348/000709905X49700
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (2011). Designing qualitative research. Sage Publications.
  • Martin, R. P., Foels, P., Clanton, G., & Moon, K. (2004). Season of birth is related to child retention rates, achievement, and rate of diagnosis of specific LD. Journal of Learning Disabilities, 37, 307–317. https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/00222194040370040301
  • McKinnon, R. D., & Blair, C. (2018). Does early executive function predict teacher-child relationships from kindergarten to second grade?. Developmental Psychology, 54(11), 2053–2066. https://doi.org/10.1037/dev0000584
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara. https://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39 adresinden 22 Temmuz 2022 tarihinde edinilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. Resmî Gazete, 28360, 21.07.2012. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/07/20120721-9.htm
  • Nam, K. (2014). Until when does the effect of age on academic achievement persist? Evidence from Korean data. Economics of Education Review, 40, 106–122. https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2014.02.002
  • Oktay, A., Doğan, H., Özcan, Z. Ö., Dönmez, Ö. ve Özdemir, H. (2021). Investigation of academic achievement, self-efficacy and psychological resilience of sixth grade students starting primary school at different ages. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 11(1), 187-216. https://doi.org/10.14527/pegegog.2021.006
  • Özdemir, A. ve Battal, Ş. (2019). İlkokula erken yaşta başlayan öğrencilerin okula uyum süreci ve akademik başarı bağlamında yaşadıkları sorunlar. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1633-1683. https://doi.org/10.26466/opus.529169
  • Özenç, M. ve Çekirdekçi, S. (2013). İlkokul 1. sınıfa kaydolan okul öncesi dönem çağındaki öğrencilerin (60-69 ay) yaşadıkları sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 177-192. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/16737
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri [Qualitative research & evaluation methods] (M. Bütün, & S. B. Demir, Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Pottinger, A M., & Gordon Stair, A. (2009). Bullying of students by teachers and peers and Its effect on the psychological well-being of students in Jamaican schools, Journal of School Violence, 8(4), 312-327. https://doi.org/10.1080/15388220903130155
  • Puhani, P., & Weber, A. (2007). Does the early birth catch the worm? Instrumental variable estimates of early educational effects of age of school entry in Germany. Empirical Economics, 32, 359–386. https://doi.org/10.1007/s00181-006-0089-y
  • Sakic, M., Burusic, J., & Babarovic, T. (2013). The relation between school entrance age and school achievement during primary schooling: Evidence from Croatian primary schools. British Journal of Educational Psychology, 83, 651–663. https://doi.org/10.1111/bjep.12000
  • Smokowski, P. R., & Kopasz, K. H. (2005). Bullying in school: An overview of types, effects, family characteristics, and intervention strategies. Children and School, 27(2), 101-110. https://doi.org/10.1093/cs/27.2.101
  • Şahin, A. E., & İş-Güzel, Ç. (2018). Investigation of school readiness and academic development of elementary students firstly enrolled at school with '4+4+4 education regulation' in Turkey. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 13(2), 104-127. https://doi.org/10.29329/epasr.2018.143.6
  • Şahin, A. E., Kardaş-İşler, N. ve Zoraloğlu, S. (2022). 4+4+4 düzenlemesiyle farklı yaşlarda ilkokula başlayan öğrencilerin akademik performanslarının LGS verileri temelinde analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 55(2), 387-420. https://doi.org/10.30964/auebfd.1089906
  • Taşçı N. ve Sığırtmaç, A. (2014). Okul uyum haftasının okul öncesi öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 43(202), 101-116. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/441963
  • Temur, T., Aksoy, C. C. ve Tabak, H. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin kalem tutma biçimleri ve kavrama-sıkıştırma kuvvetlerinin yazma hızı ve hatalarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(167), 307-319. http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/1318
  • Tiiri, E., Lempinen, L., Chudal, R., Vuori, C., & Andre Sourander. (2020). Relative age is associated with bullying victimization and perpetration among children aged eight to nine. Acta Paediatrica, 109(12), 2656-2663. https://doi.org/10.1111/apa.15392
  • Tomlinson, C. A., & Imbeau, M. B. (2010). Leading and managing a differentiated classroom. ASCD.
  • Uysal, H., Aydos, E. H. ve Akman, B. (2016). Okul öncesi dönem çocuklarının sınıfa uyumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. GEFAD, 36(3), 617-645. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/312862
  • Valle Arias, A., Pan López, I., Regueiro Fernández, B., Suárez Fernández, N., Tuero Herrero, E., & Nunes, A. R. (2015). Predicting approach to homework in primary school students. Psicothema, 27(4), 334-340. 04 (118_2015).indd (psicothema.com)
  • Verachtert, P., De Fraine, B., Onghena, P., & Ghesquière, P. (2010). Season of birth and school success in the early years of primary education. Oxford Review of Education, 36(3), 285-306. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03054981003629896
  • Yavuz, H. Ç. (2019). 4+4+4’ten geriye kalanlar: Türk öğrencilerin başarılarındaki göreli yaş etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(1), 139-161. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/684371
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zellman, G. L., & Waterman, J. M. (1998). Understanding the impact of parent school involvement on children’s educational outcomes. The Journal of Educational Research, 91, 370–81. https://doi.org/10.1080/00220679809597566
  • Zoraloğlu, S., & Şahin, A. E. (2022). Teacher competencies for differentiated instruction approach. Cukurova University Faculty of Education Journal, 51(2), 1377-1416. https://doi.org/10.14812/cuefd.1072058
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Ali E. Şahin 0000-0002-3728-9982

Saadet Zoraloğlu 0000-0003-1004-3103

Nergiz Kardaş İşler 0000-0002-9536-1428

Proje Numarası -
Erken Görünüm Tarihi 14 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2023
Kabul Tarihi 14 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Şahin, A. E., Zoraloğlu, S., & Kardaş İşler, N. (2023). 4+4+4 Düzenlemesiyle Okula Erken Yaşta Başlayan Çocuklar: “Bir Yaş Daha Büyük Olsaydım Çok Daha İyi Olurdu!”. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 209-224. https://doi.org/10.17556/erziefd.1161146

Cited By