Bu araştırmanın amacı, Maddenin Tanecikli Yapısı Ünite’ sinin öğretiminde jigsaw yönteminin 6.sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarılarına, bilginin kalıcılığına etkisini incelemek vejigsaw yöntemi ile ilgili öğrenci görüşlerinitespit etmektir. Araştırma, 2012–2013 öğretim yılında Konya ilinde bulunan bir Ortaokulda eğitim görmekte olan iki farklı şubede beş hafta süreyle toplam 70 altıncı sınıf öğrencisinin katılımı ile yürütülmüştür.Bu farklı şubelerden biri jigsaw yöntemine dayalı öğretimin uygulandığı deney grubu(n=36), diğeri ise geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu(n=34) yansız atama yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış Maddenin Tanecikli Yapısı Akademik Başarı Testi (mABT) ve öğrencilerin jigsaw yöntemi hakkındaki görüşlerini belirlemek için Jigsaw Görüş Ölçeği (JGÖ) kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda, iki grubun akademik başarı seviyelerinde deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca uygulanan öğretim yönteminin etki büyüklüğü (Cohen’s d) 0.49 olarak bulunmuştur. mABT son test olarak uygulandıktan 12 hafta sonra kalıcılık testi olarak tekrar uygulanmış ve deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir.İlgili ünitenin öğretiminde jigsaw yönteminin geleneksel öğretim yöntemlerine göre daha etkili olduğu ve anlamlı bir öğrenme gerçekleştiği için kalıcılık puanlarında da deney grubu lehine anlamlı bir fark oluştuğu gözlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin işbirlikli öğrenme ile ilgili görüşlerinin genellikle olumlu olduğu belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |