Bu araştırmanın temel amacı, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin algılarına göre okullardaki iletişim engellerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma, betimsel tarama modelinde ve nicel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tabakalı ve basit tesadüfü örneklem yöntemleri kullanılmıştır. Okullardaki iletişim engellerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Eğitim Yönetiminde İletişim Engelleri Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçeğin uygulanmasıyla elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde işlemleri; t-testi, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H-testi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada, okullarda politik düşünce farklılıklarının olması, yazışmaların zamanında yapılmaması, öğretmenlerin teknolojiye uyum sağlayamamaları, birbirlerine karşı olumsuz tutumlarının olması, kullanılan dilin ve üslubun uygun olmaması ile kelimeleri yetersiz kullanmaları önemli iletişim engeli olarak görülmüştür.
İletişim örgütsel iletişim; iletişim engeli; okulda iletişim engeli ;öğretmen-müdür iletişimi.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |