BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Tasarladıkları Model Oluşturma Etkinliklerinin Sınıflarda Uygulanabilme Süreçlerinin İncelenmesi

Yıl 2017, , 166 - 183, 17.04.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.308679

Öz

Bu
çalışmada, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin tasarladıkları model oluşturma
etkinliklerinin sınıflarda uygulanabilme süreçlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Çalışma Ağrı il merkezindeki dört farklı lise türünde görev
yapan 13 matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada durum çalışması
deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış gözlem
formu kullanılmıştır. Öğretmenler model oluşturma tasarım prensiplerini dikkate
alarak uygun buldukları konularda tasarladıkları etkinlikleri sınıflarında
uygulamışlardır. Veriler betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Uygulama
süreçleri gözlemlendiğinde modelleme basamaklarından modeli gerçek hayata
yorumlama basamağında eksikliklerin olduğu görülmüştür. Bu çalışmada
matematiksel modelleme etkinliklerinin uygulanması sürecinde uygulamaların çok
zaman aldığı, öğrencilerin matematiksel model oluşturmaya ve grupla çalışmaya
adapte olamadıkları görülmüştür. Matematiksel modelleme yönteminin
uygulanabilmesi için, modelleme etkinliklerine öğretim programlarında daha
fazla yer verilebilir.

Kaynakça

  • Akgün, L., Çiltaş, A., Deniz, D., Çiftçi, Z., & Işık, A. (2013). İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 1-34.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Demet Deniz

Levent Akgün

Yayımlanma Tarihi 17 Nisan 2017
Kabul Tarihi 17 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Deniz, D., & Akgün, L. (2017). Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Tasarladıkları Model Oluşturma Etkinliklerinin Sınıflarda Uygulanabilme Süreçlerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 166-183. https://doi.org/10.17556/erziefd.308679