In this study, the effect of the application of
creative drama method in values teaching through interdisciplinary approach on
students’ values, namely “respect, tolerance for emotions and opinions” and
“scientificity” was determined. The study was conducted by using convergent
parallel design, one of the mixed method research designs. The participants of
the study consisted of 4th grade students studying at a public
school in the district of Akyurt, on the fall semester of 2013-2014 education year.
Within this framework, a great deal of scales and forms were developed and
applied by the researchers in this study such as “Attitudes Towards Respect,
Tolerance for Emotions and Opinions Scale”, “Attitudes Towards Scientificty
Scale” and “Opinion Identification Forms” to determine students’ opinions
regarding the process. In the analysis of the quantitative data, dependent
samples t-test, independent samples t-test, Mann Whitney U test and Wilcoxon
Signed Rank test were applied. In the analysis of the qualitative data, content
analysis approach was utilized. As a result of this study, it was determined
that the scores regarding the attitudes towards the aforementioned values of
students, taking place in the experimental group, who were applied creative
drama method in values teaching through interdisciplinary approach,
demonstrated a significant increase.
Interdisciplinary approach value education creative drama respect tolerance for emotions and opinions scientificity.
Bu araştırmada
disiplinler arası yaklaşımla değer öğretiminde yaratıcı drama yönteminin
kullanılmasının, öğrencilerin “Duygu ve düşüncelere saygı, hoşgörü” ve
“Bilimsellik” değerlerine ilişkin tutumlarına etkisi tespit edilmiştir.
Araştırma, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte uygulandığı karma
yöntem (Mixed Method) desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılarak
modellenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim öğretim yılı güz
döneminde Ankara iline bağlı bir merkez ilçe olan Akyurt ilçesinde bulunan bir
devlet okulunda öğrenim görmekte olan ilkokul 4. sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde öğrencilerin “Duygu ve düşüncelere
saygı, hoşgörü” değerlerine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla “Duygu ve
Düşüncelere Saygı, Hoşgörü Tutum Ölçeği”, “Bilimsellik” değerine yönelik
tutumlarını belirlemek amacıyla “Bilimsellik Tutum Ölçeği”, öğrencilerin sürece
ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla “Görüş Belirleme Formu” araştırmacılar
tarafından geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Araştırmanın nicel veri
analizlerinde bağımlı gruplar t-testi, bağımsız gruplar t-testi, Mann Whitney U
testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Nitel verilerin
analizinde ise içerik analizi yaklaşımından yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda disiplinler arası yaklaşımla değer öğretiminde yaratıcı drama
yönteminin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin, ele alınan değerlere
yönelik tutum puanlarının yükseldiği tespit edilmiştir. Disiplinler arası
yaklaşımla değer öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının
değerlerin kazandırılmasında oldukça etkili olduğu, öğrenme sürecini
somutlaştırdığı, öğrenciler için eğlenceli ve mutlu oldukları bir öğrenme
ortamı oluşturduğu gözlemlenmiştir.
Disiplinler arası yaklaşım değer öğretimi yaratıcı drama duygu ve düşüncelere saygı hoşgörü bilimsellik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |