Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Okul Uygulamaları Dersinden Beklentileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, , 826 - 841, 21.12.2018
https://doi.org/10.17556/erziefd.447614

Öz

Bu
çalışmanın amacı Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü 4. Sınıf
öğrencilerinin okul uygulamaları dersinin uygulama öğretim elemanı, uygulama
öğretmeni, uygulama okulu koordinatörü,
uygulama okulu, akranları, uygulama okulundaki öğrencileri,
öğretmen yetiştirme programı ve
okul uygulama çalışmalarındaki paydaşları
açısından değerlendirilip beklentilerinin tespit edilmesidir. Çalışma mezun
durumda 60 (30 Resim-İş, 30 Müzik ) Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencisinin
gönüllülük esasına göre katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verilerini
toplamak için; Bektaş, M. ve Ayvaz,
A. Tarafından oluşturulan 85 madde ve 8 başlıktan oluşan Öğretmen Adaylarının
Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri anketi kullanılmıştır. Araştırma
tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması beklentilerini
cinsiyet ve anabilim dalı değişkenine göre test etmek için bağımsız örneklemler
t- testi, beklentilerin sıklık değerini tespit etmek için frekans analizi
kullanılmıştır. Araştırma
bulgularında
öğrencilerin
öğretmenlik uygulamasından beklentilerinin oldukça yüksek olduğu, müzik ve
resim eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin beklentileri arasında anlamlı bir
farkın mevcut olmadığı, öğrencilerin cinsiyetlerine göre de öğretmenlik
uygulamasından beklentilerin farklılaşmadığı görülmüştür.



Araştırma öğrencilerin
öğretmenlik uygulaması yaparken karşılanmayı bekleyen birçok beklentilerinin
olduğunu göstermektedir

Kaynakça

  • Alakuş, A. O., Oral, B. & Mercin, L. (2005). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğretmen adaylarınınokul deneyimi II uygulamasına ilişkin algıları, Milli Eğitim Dergisi, 168, 143-155.
  • Aydın, S. Selçuk, A. ve Yeşilyurt, M. (2007). Öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi II” dersine ilişkin görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2), 75-90.
  • Azar, A. (2003). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüşlerin yansımaları. Milli Eğitim, 159, 181-194Bektaş, M. ve Ayvaz, A. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 209-232.
  • Demircan, C. (2007). Okul deneyimi II dersine yönelik öğrenci görüşlerinin incelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 119-132.
  • Dündar, M. (2003). Müzik öğretmeni yetiştirmede alanda eğitim. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (1), 59-67.
  • Eraslan A. (2008). Fakülte-okul işbirliği programı: matematik öğretmeni adaylarının okul uygulama dersi üzerine görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 95-105.
  • Gömleksiz, M. N., Mercin, L., Bulut, İ. ve Atan, U. (2007). Okul deneyimi II dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri (sorunlar ve çözüm önerileri). Eğitim Araştırmaları, 23, 148-158.
  • Hacıoğlu, F., Aklan, C., (1997), Öğretmenlik Uygulamaları, Alkım Yayınevi, Ankara
  • Yiğit, N. ve Alev, N. (2005). Etkili öğretmen yetiştirme açisindan okul deneyimi derslerinin değerlendirilmesi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 91-103.
  • Karasar, N.(2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.Kavcar, C. (1999), Nitelikli öğretmen sorunu, eğitimde yansımalar: V. 21. Yüzyılın Eşiğinde Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, Ankara
  • Özmen, H(2008) Okul deneyimi - I ve okul deneyimi - II derslerine ilişkin öğretmen adaylarinin görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 25-37
  • Seçer, Z, Çeliköz, N&Kayılı,G. (2010)Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarinda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:VII, Sayı:I, 128-152
  • Şahin, E. (2003) Okul öncesi eğitimi öğretmenliği programinda öğrenim gören öğretmen adaylari ile uygulama okullarindaki öğretmenlerin mesleki uygulamalara ilişkin bakiş açilari. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (13).
  • Şaşmaz Ören, F., Sevinç, Ö. S. & Erdoğmuş, E.(2009). Öğretmen adaylarının okul deneyimi derslerine yönelik tutumlarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi.
  • Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,Cilt 15, Sayı 58, ss:217-246
  • Topkaya, E. Z., ve M. Yalın. (2005). Uygulama öğretmenliğine ilişkin tutum ölçeği geliştirilmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama. Cilt 1, Sayı 1-2, 14-24.
  • Ünver, G. (2003), Öğretmenlik uygulamasında işbirliği. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 87-100.
  • Yeşil, R. ve Çalışkan, N. (2006). Okul deneyimi I dersinden öğrencilerin beklentileri ve karşılanma düzeyi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (1), 55–72.
  • Yetim, A. A. ve Göktaş, Z. (2004). Öğretmenin mesleki ve kişisel nitelikleri. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 541–550.
  • YÖK. (1998). Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/DB Yayınları, Ankara.
  • YÖK, (1 Nisan 2011).Aday Öğretmen Kılavuzu. Mayıs 10, 2011 tarihinde ulaşılmıştır, http://www.yok.gov.tr/content/view /500/lang,tr_TR/
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Selma Taşkesen 0000-0002-9072-8411

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2018
Kabul Tarihi 20 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Taşkesen, S. (2018). Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Okul Uygulamaları Dersinden Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 826-841. https://doi.org/10.17556/erziefd.447614