Öğretmen yetiştirme
süreçlerinin önemli paydaşlarından biri olan okullarda uygulama öğretmenlerinin
hizmet öncesi öğretmenlere vermiş olduğu destek son yıllarda bir çalışma konusu
olmuştur. Aynı zamanda uygulama okullarında yaşanan kuram-uygulama boşluğu
sorunu da çalışılmaktadır. Gelişen teknolojinin de ışığında, bu çalışmanın
amacı uygulama öğretmenlerinin uygulama okullarında öğretmen adaylarına
kuram-uygulama boşluğu açısından verdikleri desteği incelemektir. Bu nitel çalışmada
veri a) yarı yapılandırılmış görüşmeler, b) bir çevrimiçi yansıtma ve dönüt
ortamı ve c) bir odak grup görüşmesi yoluyla toplanmıştır. İçerik analizi
sonucunda söz konusu destekle ilgili olarak ortaya çıkan alt başlıklar;
danışman rolü-öğretmen rolü, yeni kuramsal bilgi ve kişilik özellikleri olarak
belirlenmiştir. Bulgular bu alt başlıklar ve çevrimiçi ortamda işbirliği
açılarında yorumlanmıştır.
Hizmet öncesi öğretmen yetiştirme Uygulama öğretmeni desteği Kuram-uygulama boşluğu
Recent research has
put much emphasis on the mentor teacher as an important stakeholder of the
practicum period of teacher education. Also the issue of theory-practice gap
has been studied in the field. With the developing technology in mind, this
study aimed at investigating the mentor teacher support to pre-service teachers
on theory-practice gap issues during the practicum. The qualitative data were
collected through a) semi-structured interviews, b) online reflection and
feedback, and c) a focus group interview. As a result of the content analysis,
the emerging themes were mentor role vs. teacher role, knowledge of recent
theory and personality traits. The findings were discussed under these
sub-headings along with online collaboration among the participants.
Pre-service teacher education Mentor support Theory-practice gap
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |