Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Classroom Teachers' Opinions on Science Curriculum in terms of Biology Subjects: Erzincan Sample

Yıl 2015, , 55 - 72, 23.07.2015
https://doi.org/10.17556/jef.16985

Öz

This study were investigated opinions, knowledge and competencies of teachers on science curriculum. The study is a descriptive survey research. The participants were 85 elementary school teachers, which is working in 17 different primary schools in the center of Erzincan. The researchers developed a questionnaire for collecting data. Seventeen teacher candidates helped researchers for interviewing the teachers face-to-face. Descriptive statistics were used to analyze data. Analyses showed that, classroom teachers need to be supported on the structure of the curriculum and appropriate teaching methods and techniques for teaching science. Furthermore, required instructional environments with materials and technologies need to be provided for teachers

Kaynakça

  • Atıcı,T. ve Bora, N. (2004). Orta Öğretim Kurumlarında Biyoloji Eğitiminde Kullanılan Öğretim Metotlarının Ders Öğretmenleri Açısından Değerlendirilmesi Ve Öneriler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , Cilt 6(2).
  • Baş, G. (2013). 2005 İlköğretim Programları Hakkında Öğretmen Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 67-95.
  • Baumert, J. ve M. Kunter. (2006). Stichwort: Professionelle Kompetenz Von Lehrkräften. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft , cilt 9(4), 469-520.
  • Bingölbali, E., Özmantar, M. F., Sağlam, Y., Demir, S., & Bozkurt, A. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Fen Ve Matematik Alanlarinda Mesleki Gelişim Modeli Ve Bu Modelin Yayginlaştirilmasi. Gaziantep: TÜBİTAK.
  • Bulut , İ. (2008). Yeni _lkögretim Programlarında Öngörülen Ögrenci Merkezli Uygulamalara _liskin Ögretmen Görüsleri (Diyarbakır _li Örnegi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi, 521-546.
  • Bümen, T. (2005). Öğretmenlerin Yeni İlköğretim 1-5 Sıf Programları ile ilgili Görüşleri Ve Programı Uygulamaya Hazırlayıcı Bir Hizmet İçi Eğitim Çalışması Örneği. Ege Eğitim Dergisi, 21-57.
  • Cheng, M. M.H, Chan, K.W., Sylvia Y.F. Tang, Annie, Y.N. Cheng. (2009). Pre-Service Teacher Education Students’ Epistemological Beliefs And Their Conceptions of Teaching . Teaching And Teacher Education , 25, s. 319-327.
  • Çam, F., Özkan , E., & Avinç, İ. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Drama Yönteminin Akademik Basarı ve Derse Karsı İlgi Açısından Karsılastırmalı Olarak İncelenmesi: Köy ve Merkez Okulları Örnegi. Gazi Egitim Fakültesi Dergisi,, 29(2), 459-483.
  • Çavaş, H. P., & Kesercioğlu, T. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Ve Teknoloji Öğ-retim Yeterliklerinin Belirlenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 9(1), 75-94.
  • Çoruhlu, T., Nas, , S., & Çepni, S. (2009). Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Alternatif Ölçmedeğerlendirme Tekniklerini Kullanmada Karşılaştıkları Problemler: Trabzon Örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergis, 122-141.
  • Delandshere, G. ve Arens, S. A. (2011). Representations Of Teaching And Standards-Based Reform: Are We Closing The Debate About Teacher Education. Teaching And Teacher Education , 17, s. 547-566.
  • Gürbüz, H. ve Sülün, A. (2004). Türkiye' de Biyoloji Öğretmenleri Ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Nitelikleri. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 161.
  • Helmke, A. (2010). Unterrichtsqualität. (Edit)Detlef Rost. Handwörterbuch Paedagogische Psychologie 4. Auflage. Beltz Pvu, (s. 886-895).
  • Holins, R. (2011). Teacher Preparation For Quality Teaching . Journal Of Teacher Education, 62, s. 395.
  • Kaptan, F., & Arslan, B. (2002). Fen Öğretiminde Soru-Cevap Tekniği İle Analoji Tekniğinin Karşılaştırılması. old.fedu.metu.edu.tr: http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fen/Poster/t48d.pdf adresinden alınmıştır
  • Kaya, S., Karaçam, S., Eş, H., & Tuncel, M. (2013). 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Proje ve Performans Görevlerine İlişkin Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 187-201.
  • Kırıkkaya, E. B. (2009). İlköğretim Okullarındaki Fen Öğretmenlerinin Fen Ve Teknoloji Programına İlişkin Görüşleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 133-148.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., Altun, Y., & Ünlü, P. (2011). Bilimin Doğası Öğretimi: Bilim Felsefesi ve Bilim Tarihine Dayanarak Bilimsel Argüman Oluşturma ve Akıl Yürütme Öğretimine Yönelik Bir Öğretmen Mesleki Gelişim Paketinin Hazırlanması. ANKARA: TÜBİTAK(108K086).
  • MEB. (2005). Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı . Fen Ve Teknoloji Dersi(4-5.Sınıflar) ÖğretimProgramı.:http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/program2.aspx?islem=1&kno=25 adresinden alınmıştır
  • MEB. (2011). Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı. Talim Ve Terbiye Kurulu: http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/program2.aspx?islem=1&kno=162 adresinden alınmıştır
  • MEB Öğretmen Yetiştirme Ve Eğitimi Genel Müdürlüğü . (2008). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. . www.otmg.meb.gov.tr: http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/%c3%96%c4%9fretmen_yeterlikleri_ adresinden alınmıştır
  • MEB, (2011). Özel Alan Yeterlikleri Biyoloji. 03 22, 2013 tarihinde www.otmg.meb.gov.tr:http://otmg.meb.gov.tr/yeterlikdos/b%c4%b0yoloj%c4%b0/b%c4%b0yoloj%c4% b0.pdf adresinden alındı
  • Nakiboğlu, C. Ve Karakoç, Ö. (2005). Öğretmenin Sahip Olması Gereken Dördüncü Bilgi: Alan Öğretimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(1), 181-206.
  • NRC. (1996). National Science Education Standards. Washington, Dc: National Academy Press.
  • Özpolat, A., Sezer, F., İşgör, İ. Y., & Sezer, M. (2007). Sinif Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programina İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Millî Eğitim Dergisi(174), 206-211.
  • Park, S. ve Oliver, J.S. (2008). Revisiting The Conceptualisation Of Pedagogical Content Knowledge (Pck): Pck As A Conceptual Tool to Understand Teachers As Professionals. Research Of Science Education , 38, 261-284.
  • Reinhold, P. (2004). Naturwissenschaftsdidaktische Forschung İn Der Lehrerausbildung. Zeitschrift Für Didaktik Der Naturwissenschaften, 10, 117-145.
  • Şengül, H., Çetin, G., & Gür, H. (2008). The Primary School Science Teachers’ Problems in Science. TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ, 5(3), 82-88.
  • Tekkaya, C., Çakıroğlu, J. ve Özkan, O. (2004). Turkish Pre-Service Science Teachers' Understanding Of Science And Their Confidence İn Teaching İt. Journal Of Education For Teaching: International Research And Pedagogy, 30(1), 57-68.
  • Temelli, A. ve Kurt, M. (2011). Biyoloji Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntemleri Ve Bu Yöntemlerin Öğrenci Başarısına Etkileri Hakkındaki Görüşler. E-İnternational Journal Of Educational Research , 2(2), 65-76.
  • Van Dijka, E. M. ve Kattmann, U. (2007). A Research Model For The Study Of Science Teachers’ Pck And İmproving Teacher Education. Teaching And Teacher Education , 23, 885–897.
  • Wadouh, J., Sandmann, A., & Neuhaus, B. (2009). Interconnecting Subject Matter İn Biology Lessons – Descriptive Results Of A Video Study. Zeitschrift Für Didaktik Der Naturwissenschaften, 15, 69-87.
  • Wray, S. (2007). Teaching Portfolios, Community, And Pre-Service Teachers’ Professional Development. Teaching And Teacher Education, 23, 1139–1152.
  • Wuttke, E. (2005). Unterrichtskommunikation Und Wissenserwerb. Zum Einfluss Von Kommunikation Auf Den Prozess Der Wissensgenerierung. Peter Lang, Frankfurt am Main, 55-86.
  • Wüsten, S., S. Schmelzing, A. Sandmann ve B. Neuhaus. (2010). Sachstrukturdiagramme – Eine Methode Zur Erfassung İnhaltsspezifischer Merkmale Der Unterrichtsqualität İm Biologieutnerricht. Zeitschrift Für Didaktik Der , 16, 7-23.
  • Wüsten, S., Schmelzing, , S., Sandmann , A., & Neuhaus,, B. (2008). Unterrichtsqualitätsmerkmale İm Fach Biologie. D. A. Krüger içinde, Erkenntnisweg Biologiedidaktik 7 (s. 145-158). Hannover.

Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretim Programına Yönelik Görüşlerinin Biyoloji Konuları Bakımından Değerlendirilmesi: Erzincan Örneği

Yıl 2015, , 55 - 72, 23.07.2015
https://doi.org/10.17556/jef.16985

Öz

Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin fen öğretim programı ile ilgili bilgi ve  yeterlikleri araştırılmıştır. Çalışma betimsel bir tarama araştırmasıdır. Çalışmanın örneklemini Erzincan Merkezdeki 17 ilkokulda görev yapan 85 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan bir anket formu kullanılmıştır. Veri toplama süreci 17 öğretmen adayı tarafından sınıf öğretmenleri ile yüzyüze görüşülerek yürütülmüştür. Veri analizi SPSS19 kullanılarak mod, medyan, frekans ve yüzde betimsel istatistikleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenleri fen öğretim programının yapısı, uygun öğretim yöntem ve teknikleri hakkında desteklenmelidir. Ayrıca bu süreç için gerekli öğretim ortamları, materyal ve teknolojilerin onlara sağlanması gerekmektedir. 

Kaynakça

  • Atıcı,T. ve Bora, N. (2004). Orta Öğretim Kurumlarında Biyoloji Eğitiminde Kullanılan Öğretim Metotlarının Ders Öğretmenleri Açısından Değerlendirilmesi Ve Öneriler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , Cilt 6(2).
  • Baş, G. (2013). 2005 İlköğretim Programları Hakkında Öğretmen Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 67-95.
  • Baumert, J. ve M. Kunter. (2006). Stichwort: Professionelle Kompetenz Von Lehrkräften. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft , cilt 9(4), 469-520.
  • Bingölbali, E., Özmantar, M. F., Sağlam, Y., Demir, S., & Bozkurt, A. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Fen Ve Matematik Alanlarinda Mesleki Gelişim Modeli Ve Bu Modelin Yayginlaştirilmasi. Gaziantep: TÜBİTAK.
  • Bulut , İ. (2008). Yeni _lkögretim Programlarında Öngörülen Ögrenci Merkezli Uygulamalara _liskin Ögretmen Görüsleri (Diyarbakır _li Örnegi. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi, 521-546.
  • Bümen, T. (2005). Öğretmenlerin Yeni İlköğretim 1-5 Sıf Programları ile ilgili Görüşleri Ve Programı Uygulamaya Hazırlayıcı Bir Hizmet İçi Eğitim Çalışması Örneği. Ege Eğitim Dergisi, 21-57.
  • Cheng, M. M.H, Chan, K.W., Sylvia Y.F. Tang, Annie, Y.N. Cheng. (2009). Pre-Service Teacher Education Students’ Epistemological Beliefs And Their Conceptions of Teaching . Teaching And Teacher Education , 25, s. 319-327.
  • Çam, F., Özkan , E., & Avinç, İ. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Drama Yönteminin Akademik Basarı ve Derse Karsı İlgi Açısından Karsılastırmalı Olarak İncelenmesi: Köy ve Merkez Okulları Örnegi. Gazi Egitim Fakültesi Dergisi,, 29(2), 459-483.
  • Çavaş, H. P., & Kesercioğlu, T. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Ve Teknoloji Öğ-retim Yeterliklerinin Belirlenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 9(1), 75-94.
  • Çoruhlu, T., Nas, , S., & Çepni, S. (2009). Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Alternatif Ölçmedeğerlendirme Tekniklerini Kullanmada Karşılaştıkları Problemler: Trabzon Örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergis, 122-141.
  • Delandshere, G. ve Arens, S. A. (2011). Representations Of Teaching And Standards-Based Reform: Are We Closing The Debate About Teacher Education. Teaching And Teacher Education , 17, s. 547-566.
  • Gürbüz, H. ve Sülün, A. (2004). Türkiye' de Biyoloji Öğretmenleri Ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Nitelikleri. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 161.
  • Helmke, A. (2010). Unterrichtsqualität. (Edit)Detlef Rost. Handwörterbuch Paedagogische Psychologie 4. Auflage. Beltz Pvu, (s. 886-895).
  • Holins, R. (2011). Teacher Preparation For Quality Teaching . Journal Of Teacher Education, 62, s. 395.
  • Kaptan, F., & Arslan, B. (2002). Fen Öğretiminde Soru-Cevap Tekniği İle Analoji Tekniğinin Karşılaştırılması. old.fedu.metu.edu.tr: http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fen/Poster/t48d.pdf adresinden alınmıştır
  • Kaya, S., Karaçam, S., Eş, H., & Tuncel, M. (2013). 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Proje ve Performans Görevlerine İlişkin Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 187-201.
  • Kırıkkaya, E. B. (2009). İlköğretim Okullarındaki Fen Öğretmenlerinin Fen Ve Teknoloji Programına İlişkin Görüşleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 133-148.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., Altun, Y., & Ünlü, P. (2011). Bilimin Doğası Öğretimi: Bilim Felsefesi ve Bilim Tarihine Dayanarak Bilimsel Argüman Oluşturma ve Akıl Yürütme Öğretimine Yönelik Bir Öğretmen Mesleki Gelişim Paketinin Hazırlanması. ANKARA: TÜBİTAK(108K086).
  • MEB. (2005). Talim Ve Terbiye Kurulu Başkanlığı . Fen Ve Teknoloji Dersi(4-5.Sınıflar) ÖğretimProgramı.:http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/program2.aspx?islem=1&kno=25 adresinden alınmıştır
  • MEB. (2011). Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı. Talim Ve Terbiye Kurulu: http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/program2.aspx?islem=1&kno=162 adresinden alınmıştır
  • MEB Öğretmen Yetiştirme Ve Eğitimi Genel Müdürlüğü . (2008). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. . www.otmg.meb.gov.tr: http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/%c3%96%c4%9fretmen_yeterlikleri_ adresinden alınmıştır
  • MEB, (2011). Özel Alan Yeterlikleri Biyoloji. 03 22, 2013 tarihinde www.otmg.meb.gov.tr:http://otmg.meb.gov.tr/yeterlikdos/b%c4%b0yoloj%c4%b0/b%c4%b0yoloj%c4% b0.pdf adresinden alındı
  • Nakiboğlu, C. Ve Karakoç, Ö. (2005). Öğretmenin Sahip Olması Gereken Dördüncü Bilgi: Alan Öğretimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(1), 181-206.
  • NRC. (1996). National Science Education Standards. Washington, Dc: National Academy Press.
  • Özpolat, A., Sezer, F., İşgör, İ. Y., & Sezer, M. (2007). Sinif Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programina İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Millî Eğitim Dergisi(174), 206-211.
  • Park, S. ve Oliver, J.S. (2008). Revisiting The Conceptualisation Of Pedagogical Content Knowledge (Pck): Pck As A Conceptual Tool to Understand Teachers As Professionals. Research Of Science Education , 38, 261-284.
  • Reinhold, P. (2004). Naturwissenschaftsdidaktische Forschung İn Der Lehrerausbildung. Zeitschrift Für Didaktik Der Naturwissenschaften, 10, 117-145.
  • Şengül, H., Çetin, G., & Gür, H. (2008). The Primary School Science Teachers’ Problems in Science. TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ, 5(3), 82-88.
  • Tekkaya, C., Çakıroğlu, J. ve Özkan, O. (2004). Turkish Pre-Service Science Teachers' Understanding Of Science And Their Confidence İn Teaching İt. Journal Of Education For Teaching: International Research And Pedagogy, 30(1), 57-68.
  • Temelli, A. ve Kurt, M. (2011). Biyoloji Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntemleri Ve Bu Yöntemlerin Öğrenci Başarısına Etkileri Hakkındaki Görüşler. E-İnternational Journal Of Educational Research , 2(2), 65-76.
  • Van Dijka, E. M. ve Kattmann, U. (2007). A Research Model For The Study Of Science Teachers’ Pck And İmproving Teacher Education. Teaching And Teacher Education , 23, 885–897.
  • Wadouh, J., Sandmann, A., & Neuhaus, B. (2009). Interconnecting Subject Matter İn Biology Lessons – Descriptive Results Of A Video Study. Zeitschrift Für Didaktik Der Naturwissenschaften, 15, 69-87.
  • Wray, S. (2007). Teaching Portfolios, Community, And Pre-Service Teachers’ Professional Development. Teaching And Teacher Education, 23, 1139–1152.
  • Wuttke, E. (2005). Unterrichtskommunikation Und Wissenserwerb. Zum Einfluss Von Kommunikation Auf Den Prozess Der Wissensgenerierung. Peter Lang, Frankfurt am Main, 55-86.
  • Wüsten, S., S. Schmelzing, A. Sandmann ve B. Neuhaus. (2010). Sachstrukturdiagramme – Eine Methode Zur Erfassung İnhaltsspezifischer Merkmale Der Unterrichtsqualität İm Biologieutnerricht. Zeitschrift Für Didaktik Der , 16, 7-23.
  • Wüsten, S., Schmelzing, , S., Sandmann , A., & Neuhaus,, B. (2008). Unterrichtsqualitätsmerkmale İm Fach Biologie. D. A. Krüger içinde, Erkenntnisweg Biologiedidaktik 7 (s. 145-158). Hannover.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Güntay Taşçi

Meryem Yılmaz Soylu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Taşçi, G., & Yılmaz Soylu, M. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretim Programına Yönelik Görüşlerinin Biyoloji Konuları Bakımından Değerlendirilmesi: Erzincan Örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 55-72. https://doi.org/10.17556/jef.16985