BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 359 - 373, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.57389

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgisayarların Eğitimde Kullanılması ve Bilgisayar Okurya- zarlığı, Eğitim ve Bilim Dergisi, XIX, 96, 23-30.
  • Atıcı, B. (2004). Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi, Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Elazığ.
  • Atıcı, B. (2007). Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi, Eğitim ve Bilim Dergisi, 13 (2), 41–54.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Bilgisayar Yay. Tic. Ltd. Şti.
  • Dyson, L. E., Litchfield, A., Lawrence, E., Raban, R., & Leijdekkers, P. (2009). Advancing the m-learning research agenda for active, experiential learning: Four case studies. Australasian Journal of Educational Technology, 250- 267.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. An- kara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Jacob, S. M., & Issac, B. (2008). Mobile Technologies and its Impact – An Analysis in Higher Education Context. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 10-18.
  • Nedungadi, P., & Raman, R. (2012). A new approach to personalization: integrating e-learning and m-learning. Association for Educational Communications and Technology, 659–678.
  • Özbek, Ö. (2006). Öğrenme Stiline Uygun Olarak Düzenlenen Öğretim Etkinlikle- rinin Akademik Başarı, Hatırda Tutma Düzeyi ve Tutumlara Etkisi, Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale On- sekiz Mart Üniversitesi.
  • Reiser, R.A., & Dempsey, J.V. (2012). Trends and issues in instructional design and technology: International edition: Pearson Books.
  • Usta, İlker. (2008). Öğrenme Stillerine Göre Düzenlenene Beyin Temelli Öğrenme Uygulaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Uysal, P. M. (2010). Öğretim Etkinlikleri Kuramı ve BDÖ Tasarımına Yeni Bir Dinamik Yaklaşım, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 11,Sayı 2, Ağustos 2010, s. 75-96.

Öğrenme Stillerine Uygun Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 359 - 373, 29.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.57389

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğrenme stillerine uygun olarak tasarlanan sanal öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına etkisini belirlemektir.  Araştırmada deney gruplarına uygulanan öğrenme stillerine dayalı sanal ile kontrol grubuna uygulanan geleneksel öğrenme çevrelerinin; öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir.

Araştırma sonucu elde edilen bulgulardan bazıları şunlardır: Deney-1 ve deney-2 grupları ile geleneksel öğrenme çevrelerinde yer alan kontrol gruplarının, testin tümünden aldıkları sontest puanlarının ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Ancak deney-2 grubunun sonteste ilişkin aritmetik ortalaması, deney-1 ve kontrol gruplarından yüksek çıkmıştır. Deney-1 ve deney-2 grupları ile geleneksel öğrenme çevrelerinde yer alan kontrol gruplarının, erişi puanları ortalamaları açısından aralarında anlamlı bir farklılık yoktur. Araştırma verilerinden yola çıkarak öğrenme stillerine uygun olarak düzenlenmiş sanal öğrenme ortamlarının tek başına kullanılmak yerine geleneksel eğitim ortamları ile beraber kullanıldığında başarıyı artırıcı özelliğe sahip olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgisayarların Eğitimde Kullanılması ve Bilgisayar Okurya- zarlığı, Eğitim ve Bilim Dergisi, XIX, 96, 23-30.
  • Atıcı, B. (2004). Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi, Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Elazığ.
  • Atıcı, B. (2007). Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi, Eğitim ve Bilim Dergisi, 13 (2), 41–54.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Bilgisayar Yay. Tic. Ltd. Şti.
  • Dyson, L. E., Litchfield, A., Lawrence, E., Raban, R., & Leijdekkers, P. (2009). Advancing the m-learning research agenda for active, experiential learning: Four case studies. Australasian Journal of Educational Technology, 250- 267.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. An- kara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Jacob, S. M., & Issac, B. (2008). Mobile Technologies and its Impact – An Analysis in Higher Education Context. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 10-18.
  • Nedungadi, P., & Raman, R. (2012). A new approach to personalization: integrating e-learning and m-learning. Association for Educational Communications and Technology, 659–678.
  • Özbek, Ö. (2006). Öğrenme Stiline Uygun Olarak Düzenlenen Öğretim Etkinlikle- rinin Akademik Başarı, Hatırda Tutma Düzeyi ve Tutumlara Etkisi, Yayın- lanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale On- sekiz Mart Üniversitesi.
  • Reiser, R.A., & Dempsey, J.V. (2012). Trends and issues in instructional design and technology: International edition: Pearson Books.
  • Usta, İlker. (2008). Öğrenme Stillerine Göre Düzenlenene Beyin Temelli Öğrenme Uygulaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Uysal, P. M. (2010). Öğretim Etkinlikleri Kuramı ve BDÖ Tasarımına Yeni Bir Dinamik Yaklaşım, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 11,Sayı 2, Ağustos 2010, s. 75-96.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bünyamin Atıcı

Alper Aslan

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atıcı, B., & Aslan, A. (2016). Öğrenme Stillerine Uygun Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 359-373. https://doi.org/10.17556/jef.57389