Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmeni
adaylarının "Matematiksel akıl yürütme becerisi” hakkında görüşlerini
belirlemek amacıyla 2014–2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir
üniversitenin eğitim fakültesinin ilköğretim matematik öğretmenliği lisans
programında öğrenim gören 117 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Araştırmada nitel
araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemi kullanılmış olup veri
toplama aracı olarak 6 sorudan oluşan yazılı görüş formu kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen veriler analiz edilirken içerik analizi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematiksel akıl yürütme
becerisinin ne anlama geldiğine dair çeşitli görüşlerin olduğu tespit
edilmiştir. Öğretmen adayları genel olarak matematiksel akıl yürütme becerisi
ile ilgili bir ders ya da seminer almadıklarını söylerken matematiksel akıl
yürütme becerisinin ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alması
gerektiğini, öğrenciler için yararlı olduğunu düşünmektedirler.
Matematiksel akıl yürütme İlköğretim matematik öğretmeni adayı beceri
Bölüm | Bu Sayıda |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |