Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme Becerisi Üzerine Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 2, 228 - 249, 15.08.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.292622

Öz

Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmeni
adaylarının "Matematiksel akıl yürütme becerisi” hakkında görüşlerini
belirlemek amacıyla 2014–2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir
üniversitenin eğitim fakültesinin ilköğretim matematik öğretmenliği lisans
programında öğrenim gören 117 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Araştırmada nitel
araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemi kullanılmış olup veri
toplama aracı olarak 6 sorudan oluşan yazılı görüş formu kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen veriler analiz edilirken içerik analizi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematiksel akıl yürütme
becerisinin ne anlama geldiğine dair çeşitli görüşlerin olduğu tespit
edilmiştir. Öğretmen adayları genel olarak matematiksel akıl yürütme becerisi
ile ilgili bir ders ya da seminer almadıklarını söylerken matematiksel akıl
yürütme becerisinin ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alması
gerektiğini, öğrenciler için yararlı olduğunu düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Brodie, Karin. (2010). Teaching mathematical reasoning in secondary school classrooms. London: Springer Science+Business Media.
  • Erdem, E. (2015). Matematiksel muhakemeyi geliştirmeye yönelik tasarlanan öğrenme ortaminin etkileri. Yayınlanmamış doktora tezi, Atatürk Ün-iversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ersözlü, Z. N., &Çoban, H. (2012). The relationship between candidate techers’ mathematical reasoning skills and their levels of using metacognitive learning strategies. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 9 /19. 205-221.
  • Herbert, S.,Vale, C., Bragg, L.A. & Loong, E. (2015). A framework for primary teachers’ perceptions of mathematical reasoning. International Journal of Educational Research.74. 26-37.
  • Loong, E., Vale, C., Bragg, L., & Herbert, S. (2013). Primary school teachers' perceptions of mathematical reasoning. In V. Steinle, L. Ball and C. Bar-dini (Eds.), Mathematics education: Yesterday, today and tomorrow. Proceedings of the Thirty-Sixth Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (pp. 466-472). Melbourne: MERGA.
  • Mason, J. (2001). Questions about mathematical reasoning and proof in schools. Opening address to QCA Conference, UK.
  • MEB (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) öğretim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Anka-ra.
  • Steen, L. A. (1999). Twenty question about mathematical reasoning. L. V. Stiff, F. R. Curcio. (Ed.), Developing mathematical reasoning in grades K-12. 1999 yearbook (pp. 270-285). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel muhakeme yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 234-243.
  • Umay, A., & Kaf, Y. (2005). Matematikte kusurlu akıl yürütme üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 188-195.
  • Store, J. C. & Berenson, S.B .(2011). Supporting students’ development of mathematical reasoning through productive discourse. In L. R. Wiest and T. Lamberg (Eds.), Proceedings of the Thirty-Third Annual Conference of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 854-861). Reno, NV: University of Nevada, Reno.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, Robert. K. (1984). Case study research – design and methods. CA: Sage Publications.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Tuba Öz

Ahmet Işık

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 26 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öz, T., & Işık, A. (2017). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme Becerisi Üzerine Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 228-249. https://doi.org/10.17556/erziefd.292622