Bu çalışmanın amacı Muğla ilinde görev
yapan sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama
sürecinde karşılaştıkları güçlükler ve kaynaştırma uygulamalarında yapılması gereken
uyarlamalara ilişkin görüşlerini
değerlendirmektir. Araştırmada betimsel desen kullanılmıştır. Araştırmada,
veriler ‘Sosyo-Demografik Bilgi Formu’, Tike-Bafra ve Kargın (2009) tarafından
geliştirilen ‘BEP Hazırlama Sürecinde Karşılaşılan Güçlükleri Belirleme Ölçeği’
ve Kargın, Güldenoğlu ve Şahin (2010) tarafından geliştirilen ‘Kaynaştırmaya
İlişkin Düzenlemeler Ölçeği’ kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 22 ile
analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin BEP
hazırlama sürecinde karşılaşabilecekleri güçlüklerin ‘ailesinde özel
gereksinimli birey olma, çalışma yeri, aile katılımı ve işbirliği’
değişkenlerine göre farklılaşmadığı, buna karşın meslekte çalışma yılı,
kaynaştırma öğrencisi olma, öğrencinin destek eğitim alması, aldığı destek
eğitim süresi’ değişkenlerine göre farklılaştığı bulunmuştur. Kaynaştırmaya
İlişkin Düzenlemelerin ise; ‘meslekte çalışma yılı, kaynaştırma öğrencisi olma,
öğrencinin destek eğitim alması, aldığı destek eğitim süresi, aile katılımı’
değişkenlerine göre farklılaşmadığı, buna karşın ‘ailesinde özel gereksinimli
birey olma’ değişkenine göre farklılaştığı bulunmuştur.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Kaynaştırmaya İlişkin Düzenlemeler Öğretimsel Düzenlemeler Fiziksel Düzenlemeler Kaynaştırma Öğrencisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2 |