Bu
çalışmanın amacı, Türkiye'deki eğitim örgütlerinde görev yapan eğitim
çalışanlarının yaşadığı örgütsel sinizmin cinsiyete göre
farklılaşıp/farklılaşmadığını meta-analiz yöntemiyle incelemektir. Bu kapsamda,
bazı anahtar kavramlar kullanılarak yapılan literatür taramasında; 2000-2018
yılları arasında Türkiye'deki eğitim örgütlerinde yapılmış olan ve örgütsel
sinizmi inceleyen 159 çalışmaya ulaşılmıştır. Bu çalışmalardan 42'si
araştırmacılar tarafından belirlenmiş olan dâhil edilme kriterlerine uygun olduğu
için araştırmaya dâhil edilmiştir. Yayın yanlılığı, Huni Grafiği, Duval ve
Tweedie'nin kırp ve doldur yöntemi ve Egger Testi ile incelenmiş ve yapılan
testler sonucunda yayın yanlılığın olmadığı anlaşılmıştır. Analizler rastgele
etkiler modeline göre yapılmış olup, etki büyüklükleri Cohen'nin d'sine göre
hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda eğitim çalışanlarının yaşadığı
örgütsel sinizmin cinsiyete göre etki büyüklüğünün önemsiz düzeyde ve anlamsız
olduğu sonucu elde edilmiştir [d=.028; p˃.05]. Moderatör analizi sonucunda;
yayın türü, araştırmanın yapıldığı bölge ve örneklem grubunun hesaplanan etki
büyüklüğü üzerinde moderatör etkiye sahip olmadığı görülmüştür.
The
purpose of this study is to examine whether employees in educational
organizations having organizational cynicism in Turkey differs according to
gender by the meta-analysis. In this context, in the literature review using
some key concepts; reached 159 studies that examine the organizational cynicism
in the years 2000-2018 made in educational organizations in Turkey. 42 of these
studies were included in the study because they were in accordance with the
inclusion criteria determined by the researchers. The Funnel Chart, Duval and
Tweedie’s Crop and Fill Method and Egger Test examined the publication bias,
and it was found that there was no publication bias at the end of the tests.
The analyses were made according to the random effects model and the effect
sizes were calculated according to Cohen's d. As a result of the analyses, the
effect size of the organizational cynicism experienced by the education workers
by gender was unimportant and insignificant [d=.028; p˃.05]. As a result of the
moderator analysis; It was observed that the type of publication, the region
where the study was conducted and the sample group did not have a moderator
effect on the calculated effect size.
Cynicism organizational cynicism gender educational ınstituon meta-analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 12 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 1 |