In this study, it etwas examined the appreciations by “The Application Teachers” who im- posed the application hours which were made in the in application shools subjeckto “The Faculty- School Cooperation” of these lessons and the “The Teacher Condidates” who took all the lessons, Called The School Experence I-II and The Teaching Applications, which occupy a place in every teaching departments in The Education Faculties in the result of being renewed again The Educa- tion Faculties by “The Higher Teaching Association” in 1997, and at the result of this examination, it was presented suggestions to attain its purpose of the related lessons.
The Faculty-School Cooperation The School Experience I II The Teaching Application.
Bu çalışmada: 1997 yılında Y. Ö. K tarafından Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması sonucu [1] Eğitim Fakülteleri bünyesindeki her öğretmenlik programında yer alan Okul Deneyimi I, II ve Öğretmenlik Uygulaması adlı derslerin tamamını almış "Öğretmen Adayları" ve bu derslerin "Fakülte-Okul İşbirliği" çerçevesinde uygulama okullarında yapılan uygulama saatlerini yürüten "Uygulama Öğretmenleri" tarafından değerlendirmeleri incelenmiş ve bu inceleme sonu-cunda ilgili derslerin amaçlarına ulaşmaları için öneriler sunulmuştur
Fakülte-Okul İşbirliği Okul Deneyimi I II Öğretmenlik Uygulaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 4 Sayı: 2 |