Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MECHANICAL ENGINEERİNG INTERNET-SUPPORTED TEACHING MODULE

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 2, 77 - 98, 01.12.2008

Öz

Science and technology as an integral part of modern culture result in not only changes economic structure of the society but also changes its values. Therefore, it becomes a necessity to integrate science and technology to education. In fact, it is the most educational need to take effective and useful advantage of scientific and technological developments. This need is sensed at every level from elementary education to higher education, from art education to engineering education. Being the most advantageus among the long-distance education techniques, internet-based education is encouraged to study in most universities in our country and in the world. Through this teaching module, it is aimed that there will be an adequate communication between the students and faculty members. Through this developed internet-based teaching module communication features, the traditional teaching environment will be directly carried to the internet environment. In fact, the internet environment has more advantages over the traditional environment with the help of technology. In this study, it is given some information about the qualifications of modules which need to exist in automation. These modules were developed in the frame of teaching activities in the Department of Mechanical Engineering at School of Engineering in Ataturk University.

Kaynakça

  • Atıcı, B. (2000). “Bilgisayar Destekli Asenkron İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Sınıf Yönetimi Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Büyükkaragöz, S., Çivi, C. (1994). “Genel Öğretim Metotları”, Atlas Kitabevi, Kon- ya.
  • Çabuk, A., Erdoğan, Ş. (2001), “Bilgisayar Destekli Tasarım ve Coğrafi Bilgi Sis- temlerinin Kullanım olanaklarının Genişletilebilmesi İçin İnternet Tabanlı Eğitim Modellerinden Yararlanılması”, Akademik Bilişim 2001, 1-2 Şubat 2001, Samsun.
  • Çilenti, K. (1991). “Eğitim Teknolojisi ve Öğretim”, Gül Yayınevi, 4. Baskı, 30 s, Ankara.
  • Davenport, D., Erarslan, E., (2001). “Eğitimde Internet Eğitime Destek Olarak Inter- net”, http://www.cs.bilkent.edu.tr/~david/desymposiom/VirtuallyThereTur.doc
  • Demirel, Ö. (1996). “Genel Öğretim Yöntemleri”, Usem Yayınları, Ankara. Karasar, N. (2003). “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kaya, Z. (2002). “Uzaktan Eğitim”, Pegema Yayıncılık. Ankara. s.13
  • Kaya, Z. (2005). “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, PegemA Yayıncı- lık. Ankara. s.309
  • Kerry, H. B. (Chair of Commission), (2000). “The Power of The Internet for Learning Moving from Promise to Practice”, Report of The Web-Based Education Commission to The President and The Congress of The United States, Washington.
  • Khan, B. (1997). Web Based Instruction. Education Technology Publucation.
  • Englewood Cliffs.
  • Locatis, C., Letourneau, G., Banvard, R. (1989). “Hypermedia and instruction”, Educational Technology Research and Development, 37 : (4), 65-77.
  • ÖSYM, 1999. 1998-1999 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri. Ankara.
  • Orhon, N. (2002). “İletişim Teknolojileri ve Teknolojiye Dayalı Eğitim Ortamların- da Kimlikler, Görevler ve Roller”, Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özdil, B., Çelik, A. (2000). “İnternet’e Dayalı Uzaktan Eğitim”, Akademik Bilişim Konferansları. Isparta
  • Özen, Ü. (2001). “Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Sistem Tasarımı”, Akdeniz Üni- versitesi İ.İ.B.F. Dergisi (2), Antalya.
  • Persky, S. (1992). “The Middle School Technology Integration Project overview”, Newton, MA: Educational Development Corporation.
  • Sönmez, V., (1985), “Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı”, Yargı Yayınları, Ankara.
  • Stacey, E. (1998). “Learning at a virtual campus: Deakin University’s experience as a dual mode university”, In F. Verdejo & G. Davies (Eds.), The virtual campus. Trends for higher education and training (pp. 39-49). London: Chapman & Hall.
  • Teknotürk, (2001). “Online Eğitim”, http://www.teknoturk.org/docking/yazilar/ tt000042-yazi.htm (Erişi Tarihi 08/01/2007).
  • Uşun, S. (2000). “Dünya’da ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim”, PegemA Yayıncılık, s.291, Ankara.
  • Varol, N. (2001). “Internet’in Uzaktan Eğitimdeki Konumu” Akademik Bilişim 2001, 1-2 Şubat 2001 Samsun.
  • Woodward, J., Carnine, D., Gersten, R. (1988). “Teaching problem solving through computer simulations”, American Educational Research Journal, 25 (1), 7-
  • -
  • Yıldırım, Z., Özden, Y. (1998). ” Web Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme Mode- li”, Second International Distance Education Symposium. Ankara.
  • Yılmazçoban, S., Damkacı, F. (1999). “İnternet’in Eğitim Amaçlı Kullanılması”, V. Türkiye’de Internet Konferansı, Ankara.

MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ İNTERNET DESTEKLİ ÖĞRETİM MODÜLÜ

Yıl 2008, Cilt: 10 Sayı: 2, 77 - 98, 01.12.2008

Öz

Bilim ve teknoloji çağdaş kültürün özgün bir niteliği olarak maddi durumu değiştirmenin ötesinde değer değişimine de neden olmaktadır. Bu nedenle, eğitime bilimsel ve teknolojik nitelik kazandırmak kaçınılmaz bir zorunluluk haline gelmiştir. Gerçekten de bugün varolan bilimsel ve teknolojik olanaklardan etkili ve verimli biçimde yararlanmak günümüzün en önemli eğitim ihtiyacıdır. Bu gereksinim ilköğretimden yüksek öğretime kadar her seviyede, sanat eğitiminden mühendislik eğitimine kadar her alanda kendisini hissettirmektedir. Günümüzde internet destekli eğitimin, uzaktan eğitim yöntemleri içerisinde en avantajlı yöntem olması ülkemizde ve dünyadaki pek çok üniversiteyi bu konu üzerine çalışmaya teşvik etmiştir. Hazırlanan öğretim modülü sayesinde öğretim elemanları ve öğrenciler arasında iletişiminin yeterli düzeyde gerçekleştirilebilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen internet destekli öğretim modülünün iletişim özelikleri sayesinde geleneksel öğretimin sınıf ortamı birebir internet ortamına taşınmıştır. Çalışmamızda, Atatürk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği bölümü öğretim faaliyetleri çerçevesinde oluşturulan otomasyonda bulunması gereken modüllerin özellikleri detaylandırılmıştır.

Kaynakça

  • Atıcı, B. (2000). “Bilgisayar Destekli Asenkron İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Sınıf Yönetimi Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Büyükkaragöz, S., Çivi, C. (1994). “Genel Öğretim Metotları”, Atlas Kitabevi, Kon- ya.
  • Çabuk, A., Erdoğan, Ş. (2001), “Bilgisayar Destekli Tasarım ve Coğrafi Bilgi Sis- temlerinin Kullanım olanaklarının Genişletilebilmesi İçin İnternet Tabanlı Eğitim Modellerinden Yararlanılması”, Akademik Bilişim 2001, 1-2 Şubat 2001, Samsun.
  • Çilenti, K. (1991). “Eğitim Teknolojisi ve Öğretim”, Gül Yayınevi, 4. Baskı, 30 s, Ankara.
  • Davenport, D., Erarslan, E., (2001). “Eğitimde Internet Eğitime Destek Olarak Inter- net”, http://www.cs.bilkent.edu.tr/~david/desymposiom/VirtuallyThereTur.doc
  • Demirel, Ö. (1996). “Genel Öğretim Yöntemleri”, Usem Yayınları, Ankara. Karasar, N. (2003). “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kaya, Z. (2002). “Uzaktan Eğitim”, Pegema Yayıncılık. Ankara. s.13
  • Kaya, Z. (2005). “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, PegemA Yayıncı- lık. Ankara. s.309
  • Kerry, H. B. (Chair of Commission), (2000). “The Power of The Internet for Learning Moving from Promise to Practice”, Report of The Web-Based Education Commission to The President and The Congress of The United States, Washington.
  • Khan, B. (1997). Web Based Instruction. Education Technology Publucation.
  • Englewood Cliffs.
  • Locatis, C., Letourneau, G., Banvard, R. (1989). “Hypermedia and instruction”, Educational Technology Research and Development, 37 : (4), 65-77.
  • ÖSYM, 1999. 1998-1999 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri. Ankara.
  • Orhon, N. (2002). “İletişim Teknolojileri ve Teknolojiye Dayalı Eğitim Ortamların- da Kimlikler, Görevler ve Roller”, Uluslararası Katılımlı Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özdil, B., Çelik, A. (2000). “İnternet’e Dayalı Uzaktan Eğitim”, Akademik Bilişim Konferansları. Isparta
  • Özen, Ü. (2001). “Web Tabanlı Uzaktan Eğitimde Sistem Tasarımı”, Akdeniz Üni- versitesi İ.İ.B.F. Dergisi (2), Antalya.
  • Persky, S. (1992). “The Middle School Technology Integration Project overview”, Newton, MA: Educational Development Corporation.
  • Sönmez, V., (1985), “Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı”, Yargı Yayınları, Ankara.
  • Stacey, E. (1998). “Learning at a virtual campus: Deakin University’s experience as a dual mode university”, In F. Verdejo & G. Davies (Eds.), The virtual campus. Trends for higher education and training (pp. 39-49). London: Chapman & Hall.
  • Teknotürk, (2001). “Online Eğitim”, http://www.teknoturk.org/docking/yazilar/ tt000042-yazi.htm (Erişi Tarihi 08/01/2007).
  • Uşun, S. (2000). “Dünya’da ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim”, PegemA Yayıncılık, s.291, Ankara.
  • Varol, N. (2001). “Internet’in Uzaktan Eğitimdeki Konumu” Akademik Bilişim 2001, 1-2 Şubat 2001 Samsun.
  • Woodward, J., Carnine, D., Gersten, R. (1988). “Teaching problem solving through computer simulations”, American Educational Research Journal, 25 (1), 7-
  • -
  • Yıldırım, Z., Özden, Y. (1998). ” Web Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme Mode- li”, Second International Distance Education Symposium. Ankara.
  • Yılmazçoban, S., Damkacı, F. (1999). “İnternet’in Eğitim Amaçlı Kullanılması”, V. Türkiye’de Internet Konferansı, Ankara.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Recep Öz

Ayhan Koç

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öz, R., & Koç, A. (2008). MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ İNTERNET DESTEKLİ ÖĞRETİM MODÜLÜ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 77-98.