Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FİZİK ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR YÖNTEMİNİN İLKÖĞRETİM MATEMATİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 2, 57 - 69, 01.12.2011

Öz

In this study, effect on students’ academic achievement was investigated us- ing the laboratory method in teaching physics. This study carried out with under- graduate mathematics students in 2006-2007 spring semesters. From the obtained results, it was seen that, the usage of laboratory method in education of physics af- fected positively to academic success and it was proposed some suggestion in this subject.

Kaynakça

  • Blosser, P. E. (1990). ‘The Role of the Laboratory in Science Teaching, Research Matters to the Science Teacher, No. 9001. www.educ.sfu.ca/narstsite/ publications/ research/labs.htm
  • Bozdoğan, A. E., Yalçın, N. (2004) İlköğretim Fen Bilgisi Derslerindeki deneylerin Yapılma Sıklığı ve Fizik Deneylerinde Karşılaşılan Sorunlar. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 59-70.
  • Böyük, U., Erol, M., (2008) Science Education Laboratories in Turkey: Difficulties and Proposals. International Journal on Hands-on Science, 1646-8937 on- line 1646- 8945, Received July 20, 2008; Accepted October 11, 2008.
  • Çorlu, M. A., Özçelik, D. A., Özdaş, K., Ekrem, N., Şenyol, M. (1991) Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Lisans Tamamlama Programı Fizik Öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları, pp:59- 65, Eskişehir.
  • Demirci, B. (1993) Çağdaş Fen Bilgisi Eğitimi ve Eğitimcileri. H.Ü. Eğitim Fakül- tesi Dergisi, 9, 156.
  • Dogan, S. Sezek F., Yalcın, M., Kıvrak, E. (2003) Erzincan Egitim Fakultesi Dergi- si, 5 (2), 1.
  • Ekici, F. T., Ekici, E., Taşkın, S. (2002) “Fen Laboratuarlarının İçinde Bulunduğu Durum”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Haggerty, S. M. (1995). Preservice Teachers’ Meaning of Learning. International Journal of Science Education, 17 (1), pp:119–131.
  • Hanif, M., Sneddon, P. H., Al-Ahmadi, F. M., Reid, N. (2009). The perceptions, views and opinions of university students about physics learning during undergraduate laboratory work, European Journal of Physıcs, 30, pp:85-96
  • Henderson, D., Fisher, D., Fraser, B. (2000) Interpersonal behavior, learning environments and student outcomes in senior biology classes. Journal of Research in Science Teaching, 37 (1), 26–43.
  • Kocaçınar, M. (1969) Genel Öğretim Metodu (Bilgisi), İstanbul.
  • Lazarowitz, R., and Tamir, P., 1994. Research on using laboratory instruction on science. In D. L. Gabel (Ed.), Handbook of research on science teaching and learning. (pp. 94–130). Newyork: Macmillan.
  • Lunetta, V. N. (1998). The school science laboratory: Historical perspective and centers for contemporary teaching. In. B. J. Fraser and K. G. Tobin (Eds), International handbook of scince education. Dordrecht: Kluwer.
  • Önder, A. (2000) Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, 2. Baskı, Epsilon Yayın- cılık, İstanbul.
  • Özdaş, K. (1991) Fizik Öğretimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Özoğlu, S. Ç. (1994) Bilim ve Eğitim İlişkileri. Türkiye Bilimler Akademisi, Ankara.
  • Tortop, H. S., Bezir, N. Ç., Uzunkavak, M., Özek, N. (2007) Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karsı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi, Süleyman De- mirel Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi,11 (2), pp:110-115.
  • Yıldırım, C. (1969) Yeni Fen Öğretiminde Metot Anlayışı, II. Bilim Kongresi Bilim Adamı Yetiştirme Grubu Yayınları, 5, Matsan Ofset Matbaacılık sanayi, Ankara.

Fizik Öğretiminde Laboratuar Yönteminin İlköğretim Matematik Bölümü Öğrencilerinin Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 2, 57 - 69, 01.12.2011

Öz

Bu çalışmada, Fizik Öğretiminde Laboratuar Yönteminin kullanılmasının öğ-rencilerin akademik başarılarına etkisi araştırılmıştır. Çalışma 2006–2007 eğitim-öğretim dönemi bahar yarıyılında ilköğretim matematik bölümü öğrencileri ile ya-pılmıştır. Çalışmanın sonunda laboratuar yöntemi kullanılarak ders anlatılan deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarının olumlu yönde etkilendiği gözlenmiş ve konu ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Blosser, P. E. (1990). ‘The Role of the Laboratory in Science Teaching, Research Matters to the Science Teacher, No. 9001. www.educ.sfu.ca/narstsite/ publications/ research/labs.htm
  • Bozdoğan, A. E., Yalçın, N. (2004) İlköğretim Fen Bilgisi Derslerindeki deneylerin Yapılma Sıklığı ve Fizik Deneylerinde Karşılaşılan Sorunlar. G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 59-70.
  • Böyük, U., Erol, M., (2008) Science Education Laboratories in Turkey: Difficulties and Proposals. International Journal on Hands-on Science, 1646-8937 on- line 1646- 8945, Received July 20, 2008; Accepted October 11, 2008.
  • Çorlu, M. A., Özçelik, D. A., Özdaş, K., Ekrem, N., Şenyol, M. (1991) Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Lisans Tamamlama Programı Fizik Öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayınları, pp:59- 65, Eskişehir.
  • Demirci, B. (1993) Çağdaş Fen Bilgisi Eğitimi ve Eğitimcileri. H.Ü. Eğitim Fakül- tesi Dergisi, 9, 156.
  • Dogan, S. Sezek F., Yalcın, M., Kıvrak, E. (2003) Erzincan Egitim Fakultesi Dergi- si, 5 (2), 1.
  • Ekici, F. T., Ekici, E., Taşkın, S. (2002) “Fen Laboratuarlarının İçinde Bulunduğu Durum”, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Haggerty, S. M. (1995). Preservice Teachers’ Meaning of Learning. International Journal of Science Education, 17 (1), pp:119–131.
  • Hanif, M., Sneddon, P. H., Al-Ahmadi, F. M., Reid, N. (2009). The perceptions, views and opinions of university students about physics learning during undergraduate laboratory work, European Journal of Physıcs, 30, pp:85-96
  • Henderson, D., Fisher, D., Fraser, B. (2000) Interpersonal behavior, learning environments and student outcomes in senior biology classes. Journal of Research in Science Teaching, 37 (1), 26–43.
  • Kocaçınar, M. (1969) Genel Öğretim Metodu (Bilgisi), İstanbul.
  • Lazarowitz, R., and Tamir, P., 1994. Research on using laboratory instruction on science. In D. L. Gabel (Ed.), Handbook of research on science teaching and learning. (pp. 94–130). Newyork: Macmillan.
  • Lunetta, V. N. (1998). The school science laboratory: Historical perspective and centers for contemporary teaching. In. B. J. Fraser and K. G. Tobin (Eds), International handbook of scince education. Dordrecht: Kluwer.
  • Önder, A. (2000) Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, 2. Baskı, Epsilon Yayın- cılık, İstanbul.
  • Özdaş, K. (1991) Fizik Öğretimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Özoğlu, S. Ç. (1994) Bilim ve Eğitim İlişkileri. Türkiye Bilimler Akademisi, Ankara.
  • Tortop, H. S., Bezir, N. Ç., Uzunkavak, M., Özek, N. (2007) Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karsı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi, Süleyman De- mirel Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi,11 (2), pp:110-115.
  • Yıldırım, C. (1969) Yeni Fen Öğretiminde Metot Anlayışı, II. Bilim Kongresi Bilim Adamı Yetiştirme Grubu Yayınları, 5, Matsan Ofset Matbaacılık sanayi, Ankara.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Özay Soslu Bu kişi benim

Refik Dilber Bu kişi benim

Bahattin Düzgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Soslu, Ö., Dilber, R., & Düzgün, B. (2011). Fizik Öğretiminde Laboratuar Yönteminin İlköğretim Matematik Bölümü Öğrencilerinin Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 57-69.