Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Assesment Of Leisure Time Actvities Lesson In Primary School

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 2, 105 - 122, 01.12.2011

Öz

Ministry of Education Head of the Board of Education has made a change about Primary School Weekly Schedule on 20.07 2010. Some of the courses' hours has decreased and a new lesson called Leiusre Tıme Acvities came ın currıculum.This lesson has a lot of goals some of them are;students may love schools through educational and entertaining activities,make a family atmosphere in school for students,make students express themselves in a comfortable way,feeling themselves safe and keeping them happier etc.This research's aim is to see how this lesson is going in schools,what kind of problems do teachers have and how can this lesson be improved according to classroom teachers' views.This research is a qualitative study and interview technique was used,an interview form which had developed by researchers was used also.Data were obtained from 40 classroom teachers and analyzed by the researchers with content analysis.The results show that; some other lessons have been made in leisure time activities,teachers say that weekly hours for this lesson should be decreased,also they need a currıculum guide for this course.

Kaynakça

  • Acat, B., Uzunkol, E. (2010). İlköğretim Programlarındaki Alternatif Değerlendirme Yöntemlerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, Sayfa 337-356, 2010
  • Akdağ, H. (2008). İlköğretim II. Kademe 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin, Bilişsel ve Duyuşsal Giriş Davranış Özelliklerinin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 25, Sayfa 53 -6
  • Anastasiadou, S. (2008) Measuring Trends in Leisure: Differences and Similarities in the Allocation of Leisure Times between Indigenous Pupils and Immigrants in Greek Elementary Education, The International Journal of Diversity in Organisations, Communities and Nations, volume 7.
  • Aslan, N., Arslan Cansever, B. (2007). Okuldaki Sosyal Etkinliklere Katılımda Ebeveyn-Çocuk Etkileşimi (Kültürlerarası Bir Karşılaştırma) . Ege Eğitim Dergisi (8)1: 113-130.
  • Crenshow, W. J. (1975).Leisure and Quality of Life. Proceedings of First National Leisure Education Conference,Florida State Uni., Tallahassee.
  • Ergün, M. (2008). Sınıfta Motivasyon, Sınıf Yönetimi, Karip,E.(Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürgan, U. (2010). Sınıfta Güdülenme, Sınıf Yönetimi, Sarpkaya, R. (Ed.). Ankara:
  • İhtiyaç Yayıncılık.
  • Karacaoğlu, C. (2009). Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2010. Cilt:VI1, Sayı:I, 45-58
  • Kırıkkaya, E. (2009). İlköğretim Okullarındaki Fen Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Programına İlişkin Görüşleri, Türk Fen Eğitimi Dergisi, (1):133- 148.
  • Kızmaz, Z. (2004). Ekonomik Yapı ve Suç: Bazı Araştırma Bulguları Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.Cilt: 13, Sayı: 2, Sayfa: 279-304.
  • Kyridis, A. (2001) Pupils and leisure time: Theoretical approach of a afford relation, Makednon, pp 161-182.
  • MEBa (2010). MEB Talim ve Terbiye Kurulu 20.07.2010 tarihli ve 75 sayılı Kararı. MEBb (2007). MEGEP Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Serbest Zaman Etkinlikleri.
  • http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/modul_pdf/141EO0022.pdf
  • 01. 2011 tarihinde erişilmiştir
  • Mobley, A. Tony (1975). Leisure and Quality of Life. Proceedings of First National Leisure Education Conference,Florida State Uni., Tallahassee.
  • Oğuz, A., Bayındır, N. (2009). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğretimi Planlamaya İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 8(3), 901-922,
  • Punch, F. K. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Çev.:Bayrak, D.,Arslan, H. B. ve Akyüz, Z.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Şener Demir, T. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Politikası, Türkiye’de Çocuk Oyunları: Araştırmalar. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları no: 12 ss:68-77.
  • Torkildsen, G. (2005) Leisure and Recreation Management (5th Edition). Routledge, NY.
  • Yaman, E., Eroğlu, Y. , Bayraktar, B., Çolak, T.S. (2010). Öğrencilerin Güdülenme Düzeylerinde Etkili Bir Faktör: Okul Zorbalığı. Akademik Bakış Dergisi, Uluslar arası Hakemli E-Dergi, (20):1-17.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5.
  • Baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.

İlköğretim Okullarında Serbest Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi∗

Yıl 2011, Cilt: 13 Sayı: 2, 105 - 122, 01.12.2011

Öz

Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 20. 07. 2010 tarihinde aldığı bir kararla İlköğretim Okulları Haftalık Ders Çizelgesinde bir değişiklik yapmıştır. Bu değişiklikle birlikte ilköğretim okullarında okutulmakta olan bazı derslerin saatleri azaltılırken Serbest Etkinlik uygulamalarına geçilerek bu dersin saati ise ilköğretim 1.2.ve 3.Sınıflarda 5 saat, 4.ve 5.Sınıflarda ise 4 saat olarak belirlenmiştir. Yapılan bu araştırma ile ilköğretim okullarında 2010-2011 öğretim yılında uygulamaya başlanan Serbest Etkinlikler derslerinin nasıl uygulandığı, derslerdeki uygulamalar, problemler ve problemlerin çözümüne ilişkin öneriler Sınıf Öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Yapılan bu çalışma nitel araştırma tekniklerinden görüşme tekniğinin kullanıldığı bir araştırmadır. Araştırmada kullanılan görüşme formu araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Serbest etkinlikler dersinin değerlendirildiği bu çalışmada 40 sınıf öğretmeni ile görüşülmüştür. Araştırmadan elde edilen veriler ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen veriler doğrultusunda; katılımcıların çoğu bu derste başka dersleri işledikleri, dersin saatlerinin fazla olduğunu, derse ilişkin bir öğretim programı-kılavuz ya da örnek uygulama modüllerinin olmamasının dersin etkililiğini olumsuz yönde etkilediğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Acat, B., Uzunkol, E. (2010). İlköğretim Programlarındaki Alternatif Değerlendirme Yöntemlerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, Sayfa 337-356, 2010
  • Akdağ, H. (2008). İlköğretim II. Kademe 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin, Bilişsel ve Duyuşsal Giriş Davranış Özelliklerinin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 25, Sayfa 53 -6
  • Anastasiadou, S. (2008) Measuring Trends in Leisure: Differences and Similarities in the Allocation of Leisure Times between Indigenous Pupils and Immigrants in Greek Elementary Education, The International Journal of Diversity in Organisations, Communities and Nations, volume 7.
  • Aslan, N., Arslan Cansever, B. (2007). Okuldaki Sosyal Etkinliklere Katılımda Ebeveyn-Çocuk Etkileşimi (Kültürlerarası Bir Karşılaştırma) . Ege Eğitim Dergisi (8)1: 113-130.
  • Crenshow, W. J. (1975).Leisure and Quality of Life. Proceedings of First National Leisure Education Conference,Florida State Uni., Tallahassee.
  • Ergün, M. (2008). Sınıfta Motivasyon, Sınıf Yönetimi, Karip,E.(Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürgan, U. (2010). Sınıfta Güdülenme, Sınıf Yönetimi, Sarpkaya, R. (Ed.). Ankara:
  • İhtiyaç Yayıncılık.
  • Karacaoğlu, C. (2009). Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2010. Cilt:VI1, Sayı:I, 45-58
  • Kırıkkaya, E. (2009). İlköğretim Okullarındaki Fen Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Programına İlişkin Görüşleri, Türk Fen Eğitimi Dergisi, (1):133- 148.
  • Kızmaz, Z. (2004). Ekonomik Yapı ve Suç: Bazı Araştırma Bulguları Üzerine Genel Bir Değerlendirme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.Cilt: 13, Sayı: 2, Sayfa: 279-304.
  • Kyridis, A. (2001) Pupils and leisure time: Theoretical approach of a afford relation, Makednon, pp 161-182.
  • MEBa (2010). MEB Talim ve Terbiye Kurulu 20.07.2010 tarihli ve 75 sayılı Kararı. MEBb (2007). MEGEP Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Serbest Zaman Etkinlikleri.
  • http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/modul_pdf/141EO0022.pdf
  • 01. 2011 tarihinde erişilmiştir
  • Mobley, A. Tony (1975). Leisure and Quality of Life. Proceedings of First National Leisure Education Conference,Florida State Uni., Tallahassee.
  • Oğuz, A., Bayındır, N. (2009). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğretimi Planlamaya İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 8(3), 901-922,
  • Punch, F. K. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Çev.:Bayrak, D.,Arslan, H. B. ve Akyüz, Z.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Şener Demir, T. (2004). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Oyun Politikası, Türkiye’de Çocuk Oyunları: Araştırmalar. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları no: 12 ss:68-77.
  • Torkildsen, G. (2005) Leisure and Recreation Management (5th Edition). Routledge, NY.
  • Yaman, E., Eroğlu, Y. , Bayraktar, B., Çolak, T.S. (2010). Öğrencilerin Güdülenme Düzeylerinde Etkili Bir Faktör: Okul Zorbalığı. Akademik Bakış Dergisi, Uluslar arası Hakemli E-Dergi, (20):1-17.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5.
  • Baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Hakan Dündar Bu kişi benim

Elif Tuğçe Karaca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dündar, H., & Karaca, E. T. (2011). İlköğretim Okullarında Serbest Etkinlikler Dersinin Değerlendirilmesi∗. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 105-122.