BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of The Pre-Service Teachers’ Preference Level of Using Punishment While Ensuring The Classroom Discipline

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 2, 71 - 86, 01.12.2012

Öz

It has been researched to determine in which levels the teacher candidates

prefer punishment methods in order to secure the in-class discipline. The survey method which is one of the quantitative researches has been chosen for this study, and it has been applied to 163 students from various departments including the Computer Teaching and Technologies, Foreign Languages, Elementary Science Education and Primary Education at Çanakkale Onsekiz Mart University during the academic year 2010-2011. The study has reached, under the varieties of gender, education type and department, a conclusion that the teacher candidates prefer to choose psychological and physical punishment methods rather than social ones. During a period when different/alternative class discipline methods are useable, the attitudes of teacher candidates towards punishment methods must be taken into agenda of the teacher education programs.

Kaynakça

  • Aydın, A. (2000). Sınıf yönetimi. 3. Baskı, Bursa: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Bal, T. (2005). İlköğretim 4. ve 5. sinif öğretmenlerinin disiplin anlayişlari ve kullandiklari disiplin yöntemleri (Konya ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Başar, H.(2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bull, S.L.& Solity, J.E. (1996). Classroom management: Principles to practice. NY: Routledge.
  • Celep, C. (2004). Sınıf yönetimi ve disiplin. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Civelek, K., 2001, İlköğretimde sinif öğretmenlerinin sinif içi disiplini sağlamada kullandiklari yöntemler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çelik, V. (2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demir, S. (2009), Teacher perceptions of classroom management and problematic behaviors in primary schools, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 584–589
  • Elikesik, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin olumlu sinif ortami yetiştirmedeki yeterlilikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Gündüz, Y. ve Balyer, A. (2011). Eğitimde ödül ile cezanın yeri ve buna ilişkin alternatif yaklaşımlar, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi: 40 (2011), 10-23.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştirma yöntemleri. 19. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kazu, H. (2007). Öğretmenlerin sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi ve değiştirilmesine yönelik stratejileri uygulama durumları. Milli Eğitim, 175, 2007, 57 - 66.
  • Keklik, E. (2008). İlköğretim okullarinda istendik davranişlarin elde edilmesinde kullanilan ceza ve ceza hakkinda öğretmen davranişları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lewis, R. (2001). Classroom discipline and student responsibility: the students' view, Teaching and Teacher Education, 17, 307-319
  • Lewis, R., Romi, S., Qui, X.& Katz, Y.J. (2005). Teachers’ classroom discipline and student misbehavior in Australia, China and Israel, Teaching and Teacher Education, 21, 729–741
  • Lewis, R., Romi, S., Qui, X.& Katz, Y.J. (2008). Students’ reaction to classroom discipline in Australia, Israel, and China, Teaching and Teacher Education, 24, 715–724
  • Okutan, M. (2006). Sınıf yönetiminde örnek olaylar. 2. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Özden, Y. ( 2004). Öğrenme ve öğretme. 6. Baskı. Ankara: Pegem A Yayınları. Schunk D. H. (2009). Eğitimsel bir bakişla öğrenme teorileri. 5. Baskı. (Çevirenler:
  • Mahmut Yasin Demir, Kerem Celasun, Zeynep Hayal Kaçkar, Ebru Üzümcü,
  • Başak Evrim Şahin). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şişman, M. (2005). Öğretmenliğe giriş. 8. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Tauber, R. T. (1995). Classroom management: Theory and practice. Penn: Harcourt
  • Brace.
  • Tümkaya, S. (2005). Öğretmenlerin sınıf içi disiplin anlayışları ve tükenmişlikle ilişkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Güz, Sayı 44, ss: 549-568.
  • Yılmaz, N. (2007). Sınıf öğretmenlerinin sinif içi disiplini sağlamada kullandiklari ceza ve ceza yöntemlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Öğretmen Adaylarının Sınıf İçi Disiplin Sağlamada Tercih Ettikleri Ceza Uygulamalarının İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 2, 71 - 86, 01.12.2012

Öz

Çalışmada öğretmen adaylarının sınıf içi disiplini sağlamak için hangi ceza uygulamalarını ne düzeyde tercih etme eğiliminde oldukları araştırılmaktadır. Nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama modelinde olan çalışmada, 2010-2011 yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Bilgisayar Öğretimi ve Teknolojileri, Yabancı Diller, Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 163 öğretmen adayına ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda cinsiyet, öğretim türü ve bölüm değişkenleri altında, öğretmen adayları psikolojik ve fiziksel ceza uygulamalarını sosyal ceza uygulamalarına oranla daha çok tercih ettikleri; psikolojik ve fiziksel ceza uygulamalarına “her zaman” düzeyinde katılırlarken, sosyal ceza uygulamalarına “bazen” düzeyinde katıldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Farklı/alternatif sınıf için disiplin uygulamalarının eğitim-öğretim sürecinde kullanılabilir olduğu bir süreçte, öğretmen adaylarının ceza uygulamalarına yönelik ortaya çıkan bu yaklaşımları öğretmen yetiştirme programlarında dikkate alınması gereken bir konu olarak belirmektedir.

Kaynakça

  • Aydın, A. (2000). Sınıf yönetimi. 3. Baskı, Bursa: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Bal, T. (2005). İlköğretim 4. ve 5. sinif öğretmenlerinin disiplin anlayişlari ve kullandiklari disiplin yöntemleri (Konya ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Başar, H.(2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bull, S.L.& Solity, J.E. (1996). Classroom management: Principles to practice. NY: Routledge.
  • Celep, C. (2004). Sınıf yönetimi ve disiplin. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Civelek, K., 2001, İlköğretimde sinif öğretmenlerinin sinif içi disiplini sağlamada kullandiklari yöntemler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çelik, V. (2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Demir, S. (2009), Teacher perceptions of classroom management and problematic behaviors in primary schools, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 584–589
  • Elikesik, M. (2007). Sınıf öğretmenlerinin olumlu sinif ortami yetiştirmedeki yeterlilikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Gündüz, Y. ve Balyer, A. (2011). Eğitimde ödül ile cezanın yeri ve buna ilişkin alternatif yaklaşımlar, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi: 40 (2011), 10-23.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştirma yöntemleri. 19. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kazu, H. (2007). Öğretmenlerin sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi ve değiştirilmesine yönelik stratejileri uygulama durumları. Milli Eğitim, 175, 2007, 57 - 66.
  • Keklik, E. (2008). İlköğretim okullarinda istendik davranişlarin elde edilmesinde kullanilan ceza ve ceza hakkinda öğretmen davranişları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lewis, R. (2001). Classroom discipline and student responsibility: the students' view, Teaching and Teacher Education, 17, 307-319
  • Lewis, R., Romi, S., Qui, X.& Katz, Y.J. (2005). Teachers’ classroom discipline and student misbehavior in Australia, China and Israel, Teaching and Teacher Education, 21, 729–741
  • Lewis, R., Romi, S., Qui, X.& Katz, Y.J. (2008). Students’ reaction to classroom discipline in Australia, Israel, and China, Teaching and Teacher Education, 24, 715–724
  • Okutan, M. (2006). Sınıf yönetiminde örnek olaylar. 2. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Özden, Y. ( 2004). Öğrenme ve öğretme. 6. Baskı. Ankara: Pegem A Yayınları. Schunk D. H. (2009). Eğitimsel bir bakişla öğrenme teorileri. 5. Baskı. (Çevirenler:
  • Mahmut Yasin Demir, Kerem Celasun, Zeynep Hayal Kaçkar, Ebru Üzümcü,
  • Başak Evrim Şahin). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şişman, M. (2005). Öğretmenliğe giriş. 8. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık. Tauber, R. T. (1995). Classroom management: Theory and practice. Penn: Harcourt
  • Brace.
  • Tümkaya, S. (2005). Öğretmenlerin sınıf içi disiplin anlayışları ve tükenmişlikle ilişkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Güz, Sayı 44, ss: 549-568.
  • Yılmaz, N. (2007). Sınıf öğretmenlerinin sinif içi disiplini sağlamada kullandiklari ceza ve ceza yöntemlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Mehmet Kaan Demir

Çavuş Şahin Bu kişi benim

Osman Yılmaz Kartal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demir, M. K., Şahin, Ç., & Kartal, O. Y. (2012). Investigation of The Pre-Service Teachers’ Preference Level of Using Punishment While Ensuring The Classroom Discipline. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 71-86.