BibTex RIS Kaynak Göster

Awareness of Teachers of Mathematics About Effects of Mathematics Success Or Failure Of Math

Yıl 2013, Cilt: 15 Sayı: 2, 226 - 250, 08.01.2014

Öz

This study is a descriptive study investigated of the awareness about the effects on science lesson and their social lives of the success or failure of mathematic lesson students of primary school mathematics teachers. Survey model was used in this study. This study was carried out in a medium-sized city of Eastern Anatolia Region of Turkey. The study group consists of total of 37 mathematics teachers including to 7 mathematics teachers who work at in 6 university preparing exam course, 2 mathematics teachers who work at in 1 private schools, 28 mathematics teachers who work at in 25 public schools. Results show that opin- ions will lead to also their high achieving in science students who high achieving in math lesson most of the teachers participating in the study and from psychologies deterioration in their social lives of failure in mathematics to negatively in family-friend relationships, and even social of their learning in future. This condition shows that aware of the effect on social lives and science lessons of success or failure to mathematics in the students of primary school mathematics teachers.

Kaynakça

  • Adams, M. H., Whitlow, J. F., Stover, L. M. ve Johnson, K. W. (1999). A longitudinal eva- luation of baccalaureate students' critical thinking abilities. Journal of Nursing Edu- cation. 38(3), 139-141.
  • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Yayımlanmamış Yük- sek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akınoğlu, O. (2001). Eleştirel düşünme becerilerini temel alan Fen Bilgisi öğretiminin öğ- renme ürünlerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora tezi), Ankara: Hacettepe Üniver- sitesi.
  • Amato, J. (1996). The introductory calculus-based physics textbook. Physics Today, 49 (12), 46-50. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Aysan, F., Tanrıöğen, G. ve Tanrıöğen, A. (1996). Perceived Causes of Academic Failure Among the Students at the Faculty of Education at Buca. Yayımlandığı Kitap G. Karagözoğlu (Editör), Teacher Training for The Twenty First Century. İzmir: Buca Eğitim Fakültesi Yay.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilim- sel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Crawley, F. E. ve Salyer, B. (1995). Origins of life science teachers’ beliefs underlying curri- culum reform in Texas. Science Education, 79, 611-635.
  • Çetin, Ö. F. (2013). According To The Students of Science Teacher Education; Why Is Mat- hematics? How Mathematics? Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty, 1(25).
  • Denny, R. T. (1971). The mathematics skill test (MAST) for chemistry. Journal of Chemical Education, 48 (12), 845-846.
  • Durmaz, H. ve Özyıldırım, H. (2005). Fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin kimya dersine karşı tutumları ve çoklu zekâ alanları ile kimya ve türkçe derslerindeki başa- rıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 ( 1), 67–76.
  • Durmaz, H. (2004). Nasıl bir fen eğitimi istiyoruz? Yaşadıkça Eğitim Dergisi, (83/84), 38-40. Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Ma-
  • tematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Eisner, M., P. (1991). In my opinion, physics educators and mathematics educators should work together. The Physics Teacher, 29 (11), 478-480.
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 238-248.
  • Erdoğdu, Y.M. (2006). Yaratıcılık ile ögretmen davranısları ve akademik başarı arasındaki iliskiler, Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17) : 95-106.
  • Ersoy, Y. (1997). Okullarda matematik eğitimi: matematikte okur-yazarlık. Hacettepe Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 107-112.
  • Ersoy, Y. ve Erbaş, A.K., (2000). Cebir öğretiminde öğrencilerin güçlükleri-II: Yanlışlarla ilgili öğretmen görüşleri. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 6-8 Eylül 2000, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2001.
  • Huntley M. A. (1998). Design and implementation of a framework for defining integrated mathematics and science education. School Science and Mathematics, 98, 320-327.
  • Ip, W.Y, Lee, D. T., Lee, I. F., Chau, J.P., Wootton, Y.S. ve Chang, A.M. (2000). Dispositi- ons toward critical thinking: A study of Chinese undergraduate nursing students. Journal of Advanced Nursing, 32 (1), 84-90.
  • Karaer, H. (2006). Fen bilgisi öğretmenlerinin ilköğretim II. kademedeki fen bilgisi öğretimi hakkındaki görüşleri (Amasya örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 103- 104.
  • Karasar, N. (2008) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keskin, G. ve Sezgin, B. (2009). Bir grup ergende akademik başarı durumuna etki eden et- menlerin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(10), 4-18.
  • Ma, H.K., Shek, D.T.L., Ping, C. ve Lam, C.O. (2000). Parental, peer and teacher influences on the social behavior of Hong kong, Chinese adolescents, Journal of Genetic Psyc- hology, 161 (1), 65- 79.
  • Malpass, J.R., O’Neil, J., Harold, F. ve Hocevar, D. (1999). Self regulation, goal orientation, self efficacy, worry and high stakes math achievement for mathematically gifted high school students. Roeper Review, 21(4), 281-290.
  • Monk, M. (1994). Mathematics in physics education: A case of more haste less speed. Physics Education, 29 (4), 209-211.
  • NRC (National Research Council). (1996). National science education standards. Washing- ton, DC: National Academy Press.
  • Olson, J. (1981). Teacher influence in the classroom: A context for understanding curriculum translation. Instructional Science, 10, 259-275.
  • Pintrich, P.R. ve De Groot, E. (1990). Motivational and self regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
  • Roebuck, K.I. ve Warden M. A. (1998). Searching for the center on the mathematics- science continuum. School Science and Mathematics, 98, 328-333.
  • Savran, A., Çakıroğlu, J.ve Özkan, Ö. (2002). Fen bilgisi öğretmenlerinin yeni fen bilgisi programına yönelik düşünceleri. Fourth National Science and Math Education Congress Proceedings. Ankara: ODTÜ, 203-207.
  • Tobin, K. (1987). Forces which shape the implemented curriculum in high school science and mathematics. Teaching and Teacher Education, 3, 287-298.
  • Tümkaya, S. (2011). Fen bilimleri öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stillerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(3), 215- 234.
  • Tzanakis, C. (1999). Unfolding interrelations between mathematicsand physics in a presenta- tion motivated by history: Two examples. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 30 (1), 103-118.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel muhakeme yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 234–243.
  • Uzoğlu, M. ve Büyükkasap, E., 2011. İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin zekâ alanlarının tesbiti ve bu alanlar ile fen ve matematik başarıları arasındaki ilişki. Türk Fen Eği- timi Dergisi, 8 (3), 124-137
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 250-260.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Young, S. H. ve Vrongistinos, K. (2002). In-service teachers’ self-regulated learning strate- gies related to their academic achievement. Journal of Instructional Psychology, 29(3), 147-154.

Matematik Öğretmenlerinin Matematik Başarı ya da Başarısızlığının Etkileri Hakkındaki Farkındalıkları

Yıl 2013, Cilt: 15 Sayı: 2, 226 - 250, 08.01.2014

Öz

Bu çalışma; Ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerinin matematik başarı ya da başarısızlığının fen bilgisi dersi ve sosyal yaşamlarına etkileri hakkında farkındalıklarının araştırıldığı betimsel bir çalışmadır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma, Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesinin orta ölçekli bir ilinde yapılmıştır. Çalışma grubunu 25 devlet okulunda görev yapan 28, 1 özel okulda görev yapan 2 ve 6 dershanede görev yapan 7 olmak üzere toplam 37 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Sonuçlar, çalışmaya katılan öğretmenlerin çoğunun matematik dersinde başarısı yüksek olan öğrencilerinin fen dersinde de yüksek başarı sağlayacağı ve matematikte ki başarısızlığın öğrencilerinin sosyal yaşamlarında psikolojilerinin bozulmasından, aile-arkadaş ilişkilerinde olumsuzluğa, hatta gelecekteki öğrenimlerinin sosyal içerikli olmasına neden olacağı görüşlerinde olduğunu göstermektedir. Bu durum ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerinin matematik başarı ya da başarısızlıklarının fen dersleri ve sosyal yaşamlarına etkilerinin farkında olduklarını göstermektedir.

Kaynakça

  • Adams, M. H., Whitlow, J. F., Stover, L. M. ve Johnson, K. W. (1999). A longitudinal eva- luation of baccalaureate students' critical thinking abilities. Journal of Nursing Edu- cation. 38(3), 139-141.
  • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel düşünme eğilimleri ve akademik başarı. Yayımlanmamış Yük- sek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Akınoğlu, O. (2001). Eleştirel düşünme becerilerini temel alan Fen Bilgisi öğretiminin öğ- renme ürünlerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora tezi), Ankara: Hacettepe Üniver- sitesi.
  • Amato, J. (1996). The introductory calculus-based physics textbook. Physics Today, 49 (12), 46-50. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Aysan, F., Tanrıöğen, G. ve Tanrıöğen, A. (1996). Perceived Causes of Academic Failure Among the Students at the Faculty of Education at Buca. Yayımlandığı Kitap G. Karagözoğlu (Editör), Teacher Training for The Twenty First Century. İzmir: Buca Eğitim Fakültesi Yay.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilim- sel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Crawley, F. E. ve Salyer, B. (1995). Origins of life science teachers’ beliefs underlying curri- culum reform in Texas. Science Education, 79, 611-635.
  • Çetin, Ö. F. (2013). According To The Students of Science Teacher Education; Why Is Mat- hematics? How Mathematics? Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty, 1(25).
  • Denny, R. T. (1971). The mathematics skill test (MAST) for chemistry. Journal of Chemical Education, 48 (12), 845-846.
  • Durmaz, H. ve Özyıldırım, H. (2005). Fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin kimya dersine karşı tutumları ve çoklu zekâ alanları ile kimya ve türkçe derslerindeki başa- rıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 ( 1), 67–76.
  • Durmaz, H. (2004). Nasıl bir fen eğitimi istiyoruz? Yaşadıkça Eğitim Dergisi, (83/84), 38-40. Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Ma-
  • tematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Eisner, M., P. (1991). In my opinion, physics educators and mathematics educators should work together. The Physics Teacher, 29 (11), 478-480.
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’daki başarısının nedenleri: Türkiye için alınacak dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 238-248.
  • Erdoğdu, Y.M. (2006). Yaratıcılık ile ögretmen davranısları ve akademik başarı arasındaki iliskiler, Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17) : 95-106.
  • Ersoy, Y. (1997). Okullarda matematik eğitimi: matematikte okur-yazarlık. Hacettepe Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 107-112.
  • Ersoy, Y. ve Erbaş, A.K., (2000). Cebir öğretiminde öğrencilerin güçlükleri-II: Yanlışlarla ilgili öğretmen görüşleri. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 6-8 Eylül 2000, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2001.
  • Huntley M. A. (1998). Design and implementation of a framework for defining integrated mathematics and science education. School Science and Mathematics, 98, 320-327.
  • Ip, W.Y, Lee, D. T., Lee, I. F., Chau, J.P., Wootton, Y.S. ve Chang, A.M. (2000). Dispositi- ons toward critical thinking: A study of Chinese undergraduate nursing students. Journal of Advanced Nursing, 32 (1), 84-90.
  • Karaer, H. (2006). Fen bilgisi öğretmenlerinin ilköğretim II. kademedeki fen bilgisi öğretimi hakkındaki görüşleri (Amasya örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 103- 104.
  • Karasar, N. (2008) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keskin, G. ve Sezgin, B. (2009). Bir grup ergende akademik başarı durumuna etki eden et- menlerin belirlenmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4(10), 4-18.
  • Ma, H.K., Shek, D.T.L., Ping, C. ve Lam, C.O. (2000). Parental, peer and teacher influences on the social behavior of Hong kong, Chinese adolescents, Journal of Genetic Psyc- hology, 161 (1), 65- 79.
  • Malpass, J.R., O’Neil, J., Harold, F. ve Hocevar, D. (1999). Self regulation, goal orientation, self efficacy, worry and high stakes math achievement for mathematically gifted high school students. Roeper Review, 21(4), 281-290.
  • Monk, M. (1994). Mathematics in physics education: A case of more haste less speed. Physics Education, 29 (4), 209-211.
  • NRC (National Research Council). (1996). National science education standards. Washing- ton, DC: National Academy Press.
  • Olson, J. (1981). Teacher influence in the classroom: A context for understanding curriculum translation. Instructional Science, 10, 259-275.
  • Pintrich, P.R. ve De Groot, E. (1990). Motivational and self regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
  • Roebuck, K.I. ve Warden M. A. (1998). Searching for the center on the mathematics- science continuum. School Science and Mathematics, 98, 328-333.
  • Savran, A., Çakıroğlu, J.ve Özkan, Ö. (2002). Fen bilgisi öğretmenlerinin yeni fen bilgisi programına yönelik düşünceleri. Fourth National Science and Math Education Congress Proceedings. Ankara: ODTÜ, 203-207.
  • Tobin, K. (1987). Forces which shape the implemented curriculum in high school science and mathematics. Teaching and Teacher Education, 3, 287-298.
  • Tümkaya, S. (2011). Fen bilimleri öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stillerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(3), 215- 234.
  • Tzanakis, C. (1999). Unfolding interrelations between mathematicsand physics in a presenta- tion motivated by history: Two examples. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 30 (1), 103-118.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel muhakeme yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 234–243.
  • Uzoğlu, M. ve Büyükkasap, E., 2011. İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin zekâ alanlarının tesbiti ve bu alanlar ile fen ve matematik başarıları arasındaki ilişki. Türk Fen Eği- timi Dergisi, 8 (3), 124-137
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 250-260.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Young, S. H. ve Vrongistinos, K. (2002). In-service teachers’ self-regulated learning strate- gies related to their academic achievement. Journal of Instructional Psychology, 29(3), 147-154.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Çetin

Hüseyin Bulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çetin, Ö., & Bulut, H. (2014). Awareness of Teachers of Mathematics About Effects of Mathematics Success Or Failure Of Math. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 226-250.