The purpose of this study is to develop a measurement tool in order to determine pre-service science teachers’ attitudes towards using models in science and technology course. Literatüre was reviewed, expert opinions was taken and a five point Likert-type trial scale composing of 65 items was prepared. Trial scale was implemented 386 pre-service science teachers who were attended in Education Faculty. Item analysis based on item-total correlation and difference of lower-upper group means was done and items of the scale was determined. In order to examine construct validity of the scale, factor analysis was done. As a result of analysis, the total variance that was explained by the five factors was 40.26%. The factors was named as “Development, Learning and Individual Approach”, “Effective Course and Success”, “Attention, Motivation and Representation”, “Perception of Using Model” and “The Importance of The Model in Daily Living and Using By Student”. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the attitude scale was calculated to be .94. As a result of the analysis, the number of items was decided to be 55. There are 28 positive and 27 negative items in the scale
attitude scale using models science and technology course preservice science teacher
Çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde model kullanımına yönelik tutumlarını belirlemek için bir ölçme aracı geliştirmektir. Alan yazın taraması yapılarak ve uzman görüşleri alınarak 5’li Likert tipinde 65 maddelik bir deneme ölçeği hazırlanmıştır. Hazırlanan deneme ölçeği Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 386 öğretmen adayına uygulanmıştır. Korelasyona dayalı madde analizi ve alt-üst grup ortalamaları farkına dayalı madde analizi yapılarak ölçekte kalan maddeler belirlenmiştir. Ölçeğin yapı geçerliliğini incelemek amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda ölçeğin 5 faktörlü olduğu ve toplam varyansın % 40,26’sını açıkladığı tespit edilmiştir. Belirlenen faktörlere maddelerin içerikleri ile uyumlu olacak şekilde “Gelişim, Öğrenme ve Bireyin Yaklaşımı”, “Etkili Ders ve Başarı”, “Dikkat, Motivasyon, Güdüleme ve Temsil”, “Model Kullanım Algısı” ve “Modelin Günlük Hayattaki Önemi ve Öğrenci Kullanımı” isimleri verilmiştir. Tutum ölçeğinin Cronbach güvenirlik katsayısı ,94 olarak hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda 28 olumlu ve 27 olumsuz olmak üzere toplam 55 maddenin ölçekte kalmasına karar verilmiştir. Anahtar Sözcükler: tutum ölçeği, model kullanımı, fen ve teknoloji dersi, fen bilgisi öğretmen adayı.
tutum ölçeği model kullanımı fen ve teknoloji dersi fen bilgisi öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1 |