The purpose of this research; was aimed to determine the opinions of middle school mathematics teachers regarding the High School Entrance Exam (LGS), which was put into practice in 2018, according to the demographic characteristics of the teachers. In this study, in which quantitative research approach was adopted, the relational screening model was used. This study was carried out with 471 middle school mathematics teachers who are working in different regions of Turkey. In the study, the data collection tool, consisting of 23 questions, was developed by the researcher. As a result of the study, the most accepted opinions by the teachers are that LGS system increased the need for self-renewal and development of the teachers and the visualization of the questions facilitated the students’ understanding. Among the least accepted opinions by teachers, it was determined that the questions were similar to the written exam questions, the duration of the exam was sufficient for solving the questions, the questions were aimed at measuring the knowledge level of the students. Finally, LGS system increased the competition among students.
Bu araştırmanın amacı; ortaokul matematik öğretmenlerinin 2018 yılında uygulamaya konulan Liselere Giriş Sınavı (LGS)’ na ilişkin görüşlerinin öğretmenlerin demografik özelliklerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapmakta olan 471 ortaokul matematik öğretmeni ile çalışma yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 23 sorudan oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, LGS sistemi öğretmenlerin kendilerini yenileme ve geliştirme ihtiyacını arttırdığı ve soruların görselleştirilmesi öğrencilerin anlamasını kolaylaştırdığı ifadelerinin, öğretmenler tarafından en çok kabul gören görüşlerin olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler tarafından en az kabul gören görüşler arasında ise soruların yazılı sınav sorularına benzer nitelikte olduğu, soruların çözümü için verilen sınav süresinin yeterli olduğu, soruların öğrencilerin bilgi düzeyini ölçmeye yönelik olduğu ve LGS sisteminin öğrenciler arası rekabeti arttırdığı ifadeleri tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmamızda, öğretmenlerin cinsiyet, eğitim durumu, mezun olunan fakülte, görev yapılan okul türü ve okulun bulunduğu konum değişkenlerine göre LGS Sistemine yönelik farkındalıklarının benzer olduğunu bulunurken; öğretmenlerin yaşları ve mesleki kıdemleri açısından LGS Sistemine yönelik farkındalıklarının farklılaştığı bulunmuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 1 |