Eğitime yönelik yapılan
güncel yaklaşımlar öğretmenlik mesleğinin gelişmesini sağlamıştır. Artık
toplumda öğretmenlik mesleği her üniversite mezunu birey tarafından
yapılabilecek bir meslek olarak görülmemektedir. Çünkü bir toplumu geliştiren temel unsurlardan biri eğitim; eğitimin temel
unsurlarından biri olan öğretmenlik ihtisaslık gerektiren bir meslektir. Bu
sebeple farklı branşlarda lisans eğitimi almış ancak öğretmen olmak isteyen
kişilere pedagojik formasyon eğitimi verilmektedir. Toplumun medeniyet
seviyesine ulaşmasını sağlayan öğretmenlerin kanunlarla belirlenen “genel
kültür, özel alan bilgisi ve pedagojik formasyona sahip olmak” gibi niteliklerin
yanında mesleğe yönelik tutumlarını belirlemek önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon
eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını
belirlemektir. Çalışmada betimsel yöntem kapsamında tarama metodu
kullanılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesi pedagojik
formasyon eğitimine katılan öğretmen adaylarına öğretmenlik mesleğine yönelik
tutum ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada Çetin (2006)
tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin anket formuna vermiş oldukları
cevaplar puanlandırıldıktan sonra, bu veriler istatistik programına aktarılarak
analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ölçeğin sevgi ve değer boyutunda ön test
lehine farklılık bulunmuştur. Ölçeğin
uyum boyutunda ise bir farklılık tespit edilmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 74 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.