Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Özel Yetenekli Öğrencilerin Ve Biyoloji Danişman Öğretmenlerinin BILSEM Biyoloji Proje Çalişmalari Hakkindaki Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 443 - 481, 29.12.2019

Öz





Bu çalışmanın amacı, özel yetenekli
öğrencilerin ve biyoloji danışman öğretmenlerinin biyoloji proje çalışmaları
hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma grubu, Marmara Bölgesi’nde
bulunan iki BİLSEM’de öğrenim gören 46 özel yetenekli öğrenci ile 2 biyoloji
danışman öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmada nitel çalışma metodu
kullanılmıştır. Veriler, Biyoloji Alanı Proje Çalışması ile İlgili Öğrenci
Anketi, Biyoloji Alanı Proje
Çalışması ile İlgili Danışman Öğretmen ve Öğrenci Görüşme Formları kullanılarak
toplanmıştır. Nitel veriler içerik analizi tekniğine göre analiz
edilmiştir. Araştırmada, özel yetenekli öğrencilerin orijinal proje konusu bulmakta zorlandıkları ve proje konularının
danışman öğretmenler tarafından önerildiği, biyoloji proje çalışmalarının
planlanma, sunum, değerlendirme ve proje raporu süreçlerinde bazı sorunlar
yaşandığı belirlenmiştir.


Destekleyen Kurum

Balıkesir Üniversitesi

Proje Numarası

2013/09

Kaynakça

  • Altun, S. (2008). Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ataman, A. (2009). Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler. http://www.fencebilim.com/ustunyetenek/ustunyetenekliler.pdf/ sayfasından erişilmiştir.
  • Bishop, K. (1999). Authentic learning and the research processes of gifted students. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED437056.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Boondee, V., Kidrakarn, P., & Sa-Ngiamvibool, W. (2011). A learning and teaching model using project-based learning on the web to promote cooperative learning. European Journal of Social Sciences, 21(3), 498-506.
  • Calvert, E. (2010). Online tools for independent studies: Learning/Connective. [online]. http://www.slideshare.net/ecalvert1/online-tools-for-independent-study sayfasından erişilmiştir.
  • Cathcart, R. (2005). They're not bringing my brain out: Understanding and working with gifted and talented learners. Auckland: Hodder Education.
  • Clark, B. (2015). Üstün zekalı olarak büyümek: Evde ve okulda çocukların potansiyellerini geliştirmek. (F. Kaya & U.Ogurlu, Çev.), Ankara: Nobel.
  • Çağlar, D. (2004). Üstün zekâlı çocukların özellikleri. 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi Seçilmiş Makaleler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Çamdeviren, Ş. (2014). Bilim ve sanat merkezine (BİLSEM) devam eden üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler (Sakarya ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adapazarı.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (5. Baskı). Trabzon: Celepler.
  • Çepni, S., Gökdere, M., & Bacanak, A. (2004). Üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde fen öğretmenlerinin karşılaştıkları temel sorunlar. Milli Eğitim Dergisi, 162, 245-254.
  • Davalos, R. A., & Haensly, P. A. (1997). After the dust has settled: Youth reflect on their high school mentored research experience. Roeper Review, 19(4), 204-207.
  • Ercan, F. (2013). Fen alanında üstün yetenekli öğrencilerin Tanılanmasına yönelik bir model geliştirme önerisi. Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Erdem, M.,& Akkoyunlu, B. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 1(1), 2–11.
  • Ersoy, Ö.,& Avcı, N. (2004). Üstün zekâlı ve üstün yetenekliler. (Eds: M. R. Şirin, A. Kulaksızoğlu ve A. E. Bilgili). 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • French, L. R., Walker, C. L., & Shore, B. M. (2011). Do gifted students really prefer to work alone? Roeper Review,33(3), 145-159.
  • Gökdere, M. (2005). A model suggestion for gifted science teachers' performance development. Educational Science Theory & Practice, 5(1), 89–100.
  • Gökdere, M., & Çepni, S. (2004). Üstün yetenekli öğrencilerin fen öğretmenlerinin hizmet içi ihtiyaçlarının değerlendirilmesine yönelik bir çalışma; bilim sanat merkezi örneklemi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1-14.
  • Gökdere, M. ve Çepni S. (2005). Üstün yeteneklilerin fen öğretmenlerine yönelik hazırlanan bir hizmet içieğitimin çalışmasının öğrenme ortamına yansımaları. The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 4(4), 204-217.
  • Gökdere, M., & Küçük, M. (2003). Science education of gifted students at intellectual area: A case for science art centers. Educational Sciences: Theory & Practice, 3(1), 118–124.
  • Gültekin, Z. (2009). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin bilimin doğasıyla ilgili görüşlerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • İçelli, O., Polat, R., & Sülün, A. (2007). Fen bilgisi laboratuvar uygulamalarında yaratıcı proje desenleri I. Ankara: Maya Akademi.
  • Johnsen, S. K. (2008). Independent study for gifted learners. Friends for gifted and education newsletter, 9(1), 1-16. Johnsen, S. K., & Goree, K. (2005). Teaching gifted students through independent study. In F. Karnes & S. Bean (Eds.), Methods and materials for teaching the gifted and talented (pp. 379-408). Waco, TX: Prufrock.
  • Johnsen, S. K., & Goree, K. (2009). Independent study for gifted learners. Agency-One, Seoul: Academy.
  • Jung, H., Jun., W., & Gruenwald. L. (2001). A design and implementation of web-based project-based learning support systems. http://www.cs.ou.edu/~database/documents/jjg01.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Karademir, E. (2016). Investigation the scientific creativity of gifted students through project-based activities. International Journal of Research in Education and Science, 2(2), 416-427.
  • Karakuş, F. (2010). Üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 127-144.
  • Klein, J., Taveras, S., Hope King, S. H., Commitante Curtis Bey, L., & Stripling, B. (2009). Project-based learning: Inspiring middle school students to engage in deep and active learning. Division of teaching and learning office of curriculum, standards, and academic engagement. New York: NYC Department of Education.
  • Kurnaz, A. (2014). Evaluation of science and art centers in the twentieth year depending on the reports and directors' views. Journal of Gifted Education Research, 2(1), 1-22.
  • Küçük, M., Gökdere, M., & Çepni, S. (2005). Difficulties of Turkish science gifted teachers: Institutions of science and art centers. Revista Electrónica de Investigación Yevaluación Educativa, 11(1), 83-98.
  • Laine, S., & Tirri, K. (2016). How Finnish elementary school teachers meet the needs of their gifted students. High Ability Studies, 27(2), 149-164.
  • Liu, Y., Lou, S, Shih, R., Meng, H., & Lee, C. (2010). A case study of online project-based learning: The beer king project. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 6(1), 43-57.
  • Loveridge, A.,& Searle, J. (2009). The road to independent study. http://gifted.tki.org.nz/content/download/3303/24892/file/The%20road%20to%20 independent%20study.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Matyar, F. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar. Ö. Taşkın (Ed.), Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar içinde (pp. 24-39), Ankara: Pegem.
  • MEB BİLSEM Yönergesi, (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html sayfasından erişilmiştir.
  • Metin, N. (1999). Üstün yetenekli çocuklar. Ankara: Özaşlama.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. In Matthew B. Miles, A. Michael Huberman & Johnny Saldana (Eds.), Qualitative data analysis:a methods sourcebook (pp. 10-12). CA: Sage.
  • Moltzen, R. (2004). Characteristics of gifted children. InD. McApline & R. Molzten (Eds.), Gifted and talented New Zealand perspectives (2nd ed., pp. 67-92). Palmerston North, NZ: Kanuka Grove.
  • Moursund, D. (2003). Project-based learning using information technology. Eugene: International Society for Technology in Education.
  • Merriam, S. B. (2013). Qualitative research: A guide to design and implementation. 5th Edition, (Tran. Edit. S. Turan), Ankara: Nobel Akademik.
  • Özarslan, M. (2015). Proje paydaşlarının BİLSEM biyoloji projeleri hakkındakidüşünceleri ve bu projelerin üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin biyoloji öğrenmeye yönelikmotivasyonları ile bilimsel tutumlarına etkisi. Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özarslan, M., & Çetin, G. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin fen alanı proje çalışmaları hakkındaki düşünceleri: Bir pilot çalışma. 3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 14-16 Kasım, Ankara, 206-215.
  • Özer Keskin, M., Keskin Samancı, N., & Aydın S. (2013). Science and art centers: current status, problems, and solution proposals. Journal of Gifted Education Research, 1(2), Special Issue, 78-96.
  • Özel, M., & Akyol, C. (2016). Bu benim eserim projeleri hazırlamada karşılaşılan sorunlar, nedenleri ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 141-173.
  • Öztuna Kaplan, A. ve Diker Coşkun, Y. (2012). Proje tabanlı öğretim uygulamalarında karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerilerine yönelik bir eylem araştırması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 137–159.
  • Powers, E. A. (2008). The use of independent study as a viable differentiation technique for gifted learners in the regular classroom. Gifted Child Today, 31(3), 57-65.
  • Renzulli, J. S. (2005). The three-ring conception of giftedness. In R. J. Sternberg & J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of giftedness (pp.53–92). New York: Cambridge University.
  • Ruf, D. L. (2003). Use of the SB5 in the assessment of high abilities (Stanford-Binet Intelligence Scales, 5theds: Assessment Service Bulletin No. 3). Itasca, IL: Riverside.
  • Sak, U. (2009). Üstün yetenekliler eğitim programları. Ankara: Maya Akademi.
  • Sak, U. (2012). Üstün zekalılar: Özellikleri tanılanmaları eğitimleri. (2. Baskı.) Ankara: Vize.
  • Saracaloğlu, S., Özyılmaz Akamca, G., & Yeşildere, S. (2006). İlköğretimde proje tabanlı öğrenmenin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 241–258.
  • Sarı, H., & Öğülmüş, K. (2014). Evaluation of the problems faced by teachers and students in science and art centers. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 254-265.
  • Sayın Yücel, H. (2012). Bilim ve sanat merkezlerinde sanat (Resim) alanında proje tabanlı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan görsel sanatlar eğitimi uygulamasının bir değerlendirmesi (Yasemin Karakaya BİLSEM örneği). Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri, eğitimsel bir bakış. (M. Şahin, Çev.), Ankara: Nobel.
  • Schunk, D. H., & Zimmerman, B. J. (1994). Self-regulation of learning and performance: Issues and educational applications. NJ, England: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sezginsoy, B. (2007). Bilim ve sanat merkezi uygulamasının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Stuart, T., & Beste, A. (2011). Farklı olduğumu biliyordum: Üstün yeteneklileri anlayabilmek (A. Gönenli, Çev.). Ankara: Kök.
  • Şahin, F., & Levent, F. (2015). Examining the methods and strategies which classroom teachers use in the education of gifted students. The Online Journal of New Horizons in Education, 5(3), 73-82.
  • Şenol, C. (2011). Üstün yetenekliler eğitim programlarına ilişkin öğretmen görüşleri (BİLSEM örneği). Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Elazığ.
  • Tantay, Ş. (2010). Özel veya üstün yetenekli çocuklara eğitim veren okul ve merkezlerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Trna, J. (2014). IBSE and gifted students. Science Education International, 25(1), 19-28.
  • Ülger, B. B. (2011). Bilim sanat merkezlerinde uygulanan fen eğitimi programlarının idareci, öğretmen ve öğrenci bakış açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Üstün Yetenekliler/Zekalılar Çalıştayı Raporu [ÜETÇR] (2009). BİLSEM modeli. [online], https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_08/16110749_stnyeteneklilerzekallaraltayblsemmodeliraporu2009.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Üstün Zekalı Çocukların Eğitimi 1. İstanbul Çalıştayı [ÜEİÇR] (2013). Eğitimcilerin eğitimi. http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_04/11012911_altayraporuson 26.03.2013.doc sayfasından erişilmiştir.
  • VanTassel-Baska, J., ve Stambaugh, T. (2009). Üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler için sosyal bilgiler eğitim programı. (S. Emir, N. G. Kahveci, M. Z. Leana, Z. Ö. Atalay, M. Özyaprak, E. Kanlı vd., Çev.), Üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler için kapsamlı eğitim programı içinde (pp. 315-333). İstanbul: Bilimsel Açılım.
  • Yaşar, D. (2008). Students’ perceptions about technology integrated collaborative science projects: An action research case study. Yüksek Lisans Tezi, The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University, Ankara.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, H. (2010). Üstün yeteneklilerin eğitiminde bir model olan bilim ve sanat merkezleri (BİLSEM’ler) üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yurttepe, S. (2007). İlköğretim fen bilgisi dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.

Views Of Gifted Students And Biology Consultant Teachers About Biology Project Work In Science And Art Centers

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 443 - 481, 29.12.2019

Öz

The
aim of the study was to determine the views of gifted students and biology
consultant
teachers

about process of biology project work in Science and Art Centers. The study
group consisted of 46 gifted students and 2 biology
consultant
teachers
at
two science and art centers (SACs) located in Marmara Region. 
Qualitative
research method was employed. Data were collected through a student
questionnaire related to biology project work, and through student and
consultant
teacher
interview
forms related to biology project work.
Analysis
of qualitative data was made by content analysis
. The results reveal
that the gifted students had some difficulties in finding original project
topics, that the project topics were proposed by the
consultant
teachers, and that t
he
students had some problems in the planning, presentation, evaluation and
reporting processes of biology project work.


Proje Numarası

2013/09

Kaynakça

  • Altun, S. (2008). Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ataman, A. (2009). Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler. http://www.fencebilim.com/ustunyetenek/ustunyetenekliler.pdf/ sayfasından erişilmiştir.
  • Bishop, K. (1999). Authentic learning and the research processes of gifted students. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED437056.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Boondee, V., Kidrakarn, P., & Sa-Ngiamvibool, W. (2011). A learning and teaching model using project-based learning on the web to promote cooperative learning. European Journal of Social Sciences, 21(3), 498-506.
  • Calvert, E. (2010). Online tools for independent studies: Learning/Connective. [online]. http://www.slideshare.net/ecalvert1/online-tools-for-independent-study sayfasından erişilmiştir.
  • Cathcart, R. (2005). They're not bringing my brain out: Understanding and working with gifted and talented learners. Auckland: Hodder Education.
  • Clark, B. (2015). Üstün zekalı olarak büyümek: Evde ve okulda çocukların potansiyellerini geliştirmek. (F. Kaya & U.Ogurlu, Çev.), Ankara: Nobel.
  • Çağlar, D. (2004). Üstün zekâlı çocukların özellikleri. 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi Seçilmiş Makaleler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Çamdeviren, Ş. (2014). Bilim ve sanat merkezine (BİLSEM) devam eden üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler (Sakarya ili örneği). Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adapazarı.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. (5. Baskı). Trabzon: Celepler.
  • Çepni, S., Gökdere, M., & Bacanak, A. (2004). Üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde fen öğretmenlerinin karşılaştıkları temel sorunlar. Milli Eğitim Dergisi, 162, 245-254.
  • Davalos, R. A., & Haensly, P. A. (1997). After the dust has settled: Youth reflect on their high school mentored research experience. Roeper Review, 19(4), 204-207.
  • Ercan, F. (2013). Fen alanında üstün yetenekli öğrencilerin Tanılanmasına yönelik bir model geliştirme önerisi. Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Erdem, M.,& Akkoyunlu, B. (2002). İlköğretim sosyal bilgiler dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencileriyle yürütülen ekiple proje tabanlı öğrenme üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 1(1), 2–11.
  • Ersoy, Ö.,& Avcı, N. (2004). Üstün zekâlı ve üstün yetenekliler. (Eds: M. R. Şirin, A. Kulaksızoğlu ve A. E. Bilgili). 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • French, L. R., Walker, C. L., & Shore, B. M. (2011). Do gifted students really prefer to work alone? Roeper Review,33(3), 145-159.
  • Gökdere, M. (2005). A model suggestion for gifted science teachers' performance development. Educational Science Theory & Practice, 5(1), 89–100.
  • Gökdere, M., & Çepni, S. (2004). Üstün yetenekli öğrencilerin fen öğretmenlerinin hizmet içi ihtiyaçlarının değerlendirilmesine yönelik bir çalışma; bilim sanat merkezi örneklemi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1-14.
  • Gökdere, M. ve Çepni S. (2005). Üstün yeteneklilerin fen öğretmenlerine yönelik hazırlanan bir hizmet içieğitimin çalışmasının öğrenme ortamına yansımaları. The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 4(4), 204-217.
  • Gökdere, M., & Küçük, M. (2003). Science education of gifted students at intellectual area: A case for science art centers. Educational Sciences: Theory & Practice, 3(1), 118–124.
  • Gültekin, Z. (2009). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin bilimin doğasıyla ilgili görüşlerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • İçelli, O., Polat, R., & Sülün, A. (2007). Fen bilgisi laboratuvar uygulamalarında yaratıcı proje desenleri I. Ankara: Maya Akademi.
  • Johnsen, S. K. (2008). Independent study for gifted learners. Friends for gifted and education newsletter, 9(1), 1-16. Johnsen, S. K., & Goree, K. (2005). Teaching gifted students through independent study. In F. Karnes & S. Bean (Eds.), Methods and materials for teaching the gifted and talented (pp. 379-408). Waco, TX: Prufrock.
  • Johnsen, S. K., & Goree, K. (2009). Independent study for gifted learners. Agency-One, Seoul: Academy.
  • Jung, H., Jun., W., & Gruenwald. L. (2001). A design and implementation of web-based project-based learning support systems. http://www.cs.ou.edu/~database/documents/jjg01.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Karademir, E. (2016). Investigation the scientific creativity of gifted students through project-based activities. International Journal of Research in Education and Science, 2(2), 416-427.
  • Karakuş, F. (2010). Üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 127-144.
  • Klein, J., Taveras, S., Hope King, S. H., Commitante Curtis Bey, L., & Stripling, B. (2009). Project-based learning: Inspiring middle school students to engage in deep and active learning. Division of teaching and learning office of curriculum, standards, and academic engagement. New York: NYC Department of Education.
  • Kurnaz, A. (2014). Evaluation of science and art centers in the twentieth year depending on the reports and directors' views. Journal of Gifted Education Research, 2(1), 1-22.
  • Küçük, M., Gökdere, M., & Çepni, S. (2005). Difficulties of Turkish science gifted teachers: Institutions of science and art centers. Revista Electrónica de Investigación Yevaluación Educativa, 11(1), 83-98.
  • Laine, S., & Tirri, K. (2016). How Finnish elementary school teachers meet the needs of their gifted students. High Ability Studies, 27(2), 149-164.
  • Liu, Y., Lou, S, Shih, R., Meng, H., & Lee, C. (2010). A case study of online project-based learning: The beer king project. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 6(1), 43-57.
  • Loveridge, A.,& Searle, J. (2009). The road to independent study. http://gifted.tki.org.nz/content/download/3303/24892/file/The%20road%20to%20 independent%20study.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Matyar, F. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar. Ö. Taşkın (Ed.), Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar içinde (pp. 24-39), Ankara: Pegem.
  • MEB BİLSEM Yönergesi, (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html sayfasından erişilmiştir.
  • Metin, N. (1999). Üstün yetenekli çocuklar. Ankara: Özaşlama.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. In Matthew B. Miles, A. Michael Huberman & Johnny Saldana (Eds.), Qualitative data analysis:a methods sourcebook (pp. 10-12). CA: Sage.
  • Moltzen, R. (2004). Characteristics of gifted children. InD. McApline & R. Molzten (Eds.), Gifted and talented New Zealand perspectives (2nd ed., pp. 67-92). Palmerston North, NZ: Kanuka Grove.
  • Moursund, D. (2003). Project-based learning using information technology. Eugene: International Society for Technology in Education.
  • Merriam, S. B. (2013). Qualitative research: A guide to design and implementation. 5th Edition, (Tran. Edit. S. Turan), Ankara: Nobel Akademik.
  • Özarslan, M. (2015). Proje paydaşlarının BİLSEM biyoloji projeleri hakkındakidüşünceleri ve bu projelerin üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin biyoloji öğrenmeye yönelikmotivasyonları ile bilimsel tutumlarına etkisi. Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özarslan, M., & Çetin, G. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin fen alanı proje çalışmaları hakkındaki düşünceleri: Bir pilot çalışma. 3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 14-16 Kasım, Ankara, 206-215.
  • Özer Keskin, M., Keskin Samancı, N., & Aydın S. (2013). Science and art centers: current status, problems, and solution proposals. Journal of Gifted Education Research, 1(2), Special Issue, 78-96.
  • Özel, M., & Akyol, C. (2016). Bu benim eserim projeleri hazırlamada karşılaşılan sorunlar, nedenleri ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 141-173.
  • Öztuna Kaplan, A. ve Diker Coşkun, Y. (2012). Proje tabanlı öğretim uygulamalarında karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerilerine yönelik bir eylem araştırması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 137–159.
  • Powers, E. A. (2008). The use of independent study as a viable differentiation technique for gifted learners in the regular classroom. Gifted Child Today, 31(3), 57-65.
  • Renzulli, J. S. (2005). The three-ring conception of giftedness. In R. J. Sternberg & J. E. Davidson (Eds.), Conceptions of giftedness (pp.53–92). New York: Cambridge University.
  • Ruf, D. L. (2003). Use of the SB5 in the assessment of high abilities (Stanford-Binet Intelligence Scales, 5theds: Assessment Service Bulletin No. 3). Itasca, IL: Riverside.
  • Sak, U. (2009). Üstün yetenekliler eğitim programları. Ankara: Maya Akademi.
  • Sak, U. (2012). Üstün zekalılar: Özellikleri tanılanmaları eğitimleri. (2. Baskı.) Ankara: Vize.
  • Saracaloğlu, S., Özyılmaz Akamca, G., & Yeşildere, S. (2006). İlköğretimde proje tabanlı öğrenmenin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 241–258.
  • Sarı, H., & Öğülmüş, K. (2014). Evaluation of the problems faced by teachers and students in science and art centers. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 254-265.
  • Sayın Yücel, H. (2012). Bilim ve sanat merkezlerinde sanat (Resim) alanında proje tabanlı öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan görsel sanatlar eğitimi uygulamasının bir değerlendirmesi (Yasemin Karakaya BİLSEM örneği). Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri, eğitimsel bir bakış. (M. Şahin, Çev.), Ankara: Nobel.
  • Schunk, D. H., & Zimmerman, B. J. (1994). Self-regulation of learning and performance: Issues and educational applications. NJ, England: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sezginsoy, B. (2007). Bilim ve sanat merkezi uygulamasının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Stuart, T., & Beste, A. (2011). Farklı olduğumu biliyordum: Üstün yeteneklileri anlayabilmek (A. Gönenli, Çev.). Ankara: Kök.
  • Şahin, F., & Levent, F. (2015). Examining the methods and strategies which classroom teachers use in the education of gifted students. The Online Journal of New Horizons in Education, 5(3), 73-82.
  • Şenol, C. (2011). Üstün yetenekliler eğitim programlarına ilişkin öğretmen görüşleri (BİLSEM örneği). Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri, Elazığ.
  • Tantay, Ş. (2010). Özel veya üstün yetenekli çocuklara eğitim veren okul ve merkezlerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Trna, J. (2014). IBSE and gifted students. Science Education International, 25(1), 19-28.
  • Ülger, B. B. (2011). Bilim sanat merkezlerinde uygulanan fen eğitimi programlarının idareci, öğretmen ve öğrenci bakış açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Üstün Yetenekliler/Zekalılar Çalıştayı Raporu [ÜETÇR] (2009). BİLSEM modeli. [online], https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_08/16110749_stnyeteneklilerzekallaraltayblsemmodeliraporu2009.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Üstün Zekalı Çocukların Eğitimi 1. İstanbul Çalıştayı [ÜEİÇR] (2013). Eğitimcilerin eğitimi. http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_04/11012911_altayraporuson 26.03.2013.doc sayfasından erişilmiştir.
  • VanTassel-Baska, J., ve Stambaugh, T. (2009). Üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler için sosyal bilgiler eğitim programı. (S. Emir, N. G. Kahveci, M. Z. Leana, Z. Ö. Atalay, M. Özyaprak, E. Kanlı vd., Çev.), Üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler için kapsamlı eğitim programı içinde (pp. 315-333). İstanbul: Bilimsel Açılım.
  • Yaşar, D. (2008). Students’ perceptions about technology integrated collaborative science projects: An action research case study. Yüksek Lisans Tezi, The Graduate School of Natural and Applied Sciences of Middle East Technical University, Ankara.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, H. (2010). Üstün yeteneklilerin eğitiminde bir model olan bilim ve sanat merkezleri (BİLSEM’ler) üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yurttepe, S. (2007). İlköğretim fen bilgisi dersinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Ozarslan 0000-0003-2139-4347

Proje Numarası 2013/09
Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 4 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ozarslan, M. (2019). Özel Yetenekli Öğrencilerin Ve Biyoloji Danişman Öğretmenlerinin BILSEM Biyoloji Proje Çalişmalari Hakkindaki Görüşleri. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(2), 443-481.