Bu çalışma, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) üniversitelerinin misyon ve vizyon metinlerini içerik analizi yöntemiyle inceleyerek, bu metinlerin üniversitelerin stratejik yönelimleri ve eğitim politikalarıyla olan ilişkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. 2024 yılı Yükseköğretim Geçiş Sınavı (YGS) kılavuzunda yer alan beş üniversitenin misyon ve vizyon metinleri üzerinde gerçekleştirilen analizde, MAXQDA yazılımı kullanılarak kelime istatistikleri, kod kesişim haritaları ve tematik analizler yapılmıştır. Araştırma bulguları, üniversitelerin misyon ve vizyon metinlerinde “eğitim ve öğretim”, “küresel perspektif”, “etik”, “değerler”, “öğrenci odaklılık” ve “süreklilik” gibi temaların yoğun olarak vurgulandığını ortaya koymaktadır. Bu temalar arasında en fazla etkileşim gösteren bileşenin “eğitim ve öğretim” olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, üniversitelerin toplumsal sorumluluk ve sürekliliğe verdikleri önemin arttığı görülmektedir. Bununla birlikte, metinlerde teknoloji, ekonomi, siyaset, hukuk ve spor gibi alanlara yeterince vurgu yapılmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, KKTC üniversitelerinin misyon ve vizyon metinlerinin küresel eğitim taleplerine uyum sağlamak amacıyla güncellenmesi gerekliliği ortaya konmuştur. Üniversitelerin bu metinlerde daha kapsamlı, çağdaş ve sürdürülebilir gelişim perspektiflerine yer vermeleri önerilmektedir.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Misyon ve Vizyon İçerik Analizi Üniversiteler Küresel Eğitim
This study aims to analyze the mission and vision statements of universities in the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) using content analysis and to evaluate their relationship with the strategic orientations and educational policies of these institutions. The research focuses on the mission and vision statements of five universities included in the 2024 Higher Education Entrance Exam guide. MAXQDA software was utilized to conduct statistical word analysis, code intersection maps, and thematic analyses. The findings indicate that the most frequently emphasized themes in the mission and vision statements of universities are “education and training,” “global perspective,” “ethical values,” “student-centeredness,” and “sustainability.” Among these, “education and training” was identified as the most interactive component. Additionally, the increasing emphasis on social responsibility and sustainability in university statements was observed. However, it was also determined that themes related to technology, economy, politics, law, and sports were insufficiently addressed. As a result, the necessity for updating the mission and vision statements of the universities in the TRNC to align with global educational demands has been highlighted. It is suggested that universities include more comprehensive, contemporary, and sustainable development perspectives in these statements.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Misyon ve Vizyon İçerik Analizi Üniversiteler Küresel Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 35 Sayı: 3 |