Bu araştırmanın amacı lojistik sektörü çalışanlarının yaratıcı öz yeterliliklerinin ve yeşil paylaşılan vizyonlarının yeşil inovatif davranış eğilimleri üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Türkiye’de lojistik sektöründe çalışan 564.323 kişi oluşturmaktadır. Veriler online anket yoluyla elde edilmiştir. Dolayısıyla araştırmanın örneklemini bu çalışanlardan seçilen 421 kişi oluşturmaktadır. Toplanan verilerle frekans analizi, keşfedici faktör analizi, güvenilirlik analizi, normalli analizi korelasyon analizi ve regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan korelasyon analizinin neticesinde yaratıcı öz yeterliliğin yeşil paylaşılan vizyonla anlamlı, yaratıcı öz yeterliliğin yeşil inovatif davranışla anlamlı, yeşil paylaşılan vizyonun yeşil inovatif davranışla ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizinin sonucuna göre yaratıcı öz yeterliliğin ve yeşil paylaşılan vizyonun yeşil inovatif davranış eğilimleri üzerinde anlamlı etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Regresyon analizine göre yaratıcı öz yeterliliğin yeşil paylaşılan vizyondan daha fazla yeşil inovatif davranış eğilimlerini etkilediği görülmüştür. Sonuç olarak bu örneklemde paylaşılan yeşil vizyonun önemini tüm çalışanlara kazandırmak adına tavsiyeler sunulmuştur. Literatürde yaratıcı öz yeterlilik ve yeşil paylaşılan vizyonun yeşil inovatif davranış eğilimleri üzerindeki etkisini ele alan araştırma örneği bulunmadığı için bu araştırmanın özgün olduğu düşünülmektedir.
Yaratıcı Öz Yeterlilik Yeşil Paylaşılan Vizyon Yeşil İnovatif Davranış Lojistik Sektörü
This study aims to determine the impact of creative self-efficacy and green shared vision on the inclination of employees in the logistics sector to engage in green innovative behaviour. The study's population comprises 564,323 individuals employed in the logistics sector in Turkey. Information was acquired via an internet-based questionnaire. Hence, the study's sample comprises 421 individuals who were chosen from the pool of employees. The analysed data was subjected to frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability analysis, normality analysis, correlation analysis, and regression analysis. The correlation study revealed a substantial association between creative self-efficacy and green shared vision, creative self-efficacy and green innovative conduct, and green shared vision and green innovative behaviour. According to the results of the regression analysis, it was determined that creative self-efficacy and green shared vision had significant effects on green innovative behavior tendencies. According to regression analysis, creative self-efficacy was found to affect green innovative behavior tendencies more than green shared vision. Consequently, suggestions were put forward to highlight the significance of a collective environmentally friendly vision to all staff members in this particular group. This study is considered novel because there is no existing research example in the literature that evaluates the impact of creative self-efficacy and green shared vision on green innovative behaviour tendencies.
Creative Self Efficacy Green Shared Vision Green Innovative Work Behavior Logistic Industry
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İş ve Örgüt Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Fiscaoeconomia is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.