BibTex RIS Kaynak Göster

DENİZALTI MUKAVİM TEKNELERİNİN NİHAİ MUKAVEMETİNİN SAYISAL, ANALİTİK VE DENEYSEL METOTLARLA BELİRLENMESİ

Yıl 2015, Sayı: 203, 108 - 118, 05.02.2017

Öz

 



Bu makalede denizaltı mukavim teknelerinde ana yapısal
eleman olarak yaygın biçimde kullanılmakta olan takviyeli silindirik kabukların
dış basınç altında burkulması incelenmiştir. Bu tip yapıların temel burkulma modları
takviyeler arası kabuğun simetrik burkulması,  asimetrik burkulması ve takviyeler ile
silindir kabuğunun birlikte çöktüğü genel kararsızlık burkulma modu olmak üzere
üçe ayrılmaktadır. Bu çalışmada kullanılan modelin boyutları, yapının burkulma modu
asimetrik burkulma modu olacak şekilde seçilmiştir. Kullanılan model küçük
ölçekli model olup, küçük ölçekli modelden elde edilen sonuçların tam ölçekli
denizaltı mukavim teknelerine uygulanması mümkündür. Bu çalışmada küçük ölçekli
model üzerinde deney gerçekleştirilerek bu yapının nihai mukavemeti belirlenmiş
ve elde edilen sonuç sayısal bir yöntem olan sonlu elemanlar yöntemi ile ve
günümüzde klas kuruluşlarının da kullanmakta oldukları formülasyonların
temelini oluşturan analitik çözümlerle karşılaştırmalı olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • [1] Nash, W.A., Hydrostatically Loaded Structures, Pergamon Press, Oxford, England, 1995.
  • [2] Fırat, B., Dış Basınca Maruz Takviyeli Silindirik Kabukların Yapısal Stabilitesinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Ocak 2015.
  • [3] Pulos J.C. and Salerno V.L.(1961). Axisymmetric Elastic Deformations and Stresses in a Ring-Stiffened, Perfectly Circular Cylindrical Shell under External Hydrostatic Pressure.
  • [4] Reynolds T.E. (1962).Inelastic Lobar Buckling of Cylindrical Shells Under External Hydrostatic Pressure, DTMB-Report No. 1392.
  • [5] Arentzen, E.S., Mandel, P. Naval Architecture Aspects of Submarine Design. SNAME. 1960.
  • [6] MacKay J.R., Structural Analysis and Design of Pressure Hulls: the State of the Art and Future Trends.Technical Memorandum DRDC Atlantic TM 2007-188. Kanada. 2007.
  • [7] Dassault Systemes Simulia Corp. Abaqus 6.10, Theory Manual. USA. 2010.
  • [8] Polat C. ve Calayır Y., Lineer Olmayan Yapı Sistemlerinin Analizi İçin Yay-Boyu Metodu. Fırat Üniv. Fen ve Müh. Bil. Dergisi. Elazığ. 2007.
Yıl 2015, Sayı: 203, 108 - 118, 05.02.2017

Öz

Kaynakça

  • [1] Nash, W.A., Hydrostatically Loaded Structures, Pergamon Press, Oxford, England, 1995.
  • [2] Fırat, B., Dış Basınca Maruz Takviyeli Silindirik Kabukların Yapısal Stabilitesinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Ocak 2015.
  • [3] Pulos J.C. and Salerno V.L.(1961). Axisymmetric Elastic Deformations and Stresses in a Ring-Stiffened, Perfectly Circular Cylindrical Shell under External Hydrostatic Pressure.
  • [4] Reynolds T.E. (1962).Inelastic Lobar Buckling of Cylindrical Shells Under External Hydrostatic Pressure, DTMB-Report No. 1392.
  • [5] Arentzen, E.S., Mandel, P. Naval Architecture Aspects of Submarine Design. SNAME. 1960.
  • [6] MacKay J.R., Structural Analysis and Design of Pressure Hulls: the State of the Art and Future Trends.Technical Memorandum DRDC Atlantic TM 2007-188. Kanada. 2007.
  • [7] Dassault Systemes Simulia Corp. Abaqus 6.10, Theory Manual. USA. 2010.
  • [8] Polat C. ve Calayır Y., Lineer Olmayan Yapı Sistemlerinin Analizi İçin Yay-Boyu Metodu. Fırat Üniv. Fen ve Müh. Bil. Dergisi. Elazığ. 2007.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Fırat Bu kişi benim

Yalçın Ünsan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 203

Kaynak Göster

APA Fırat, B., & Ünsan, Y. (2017). DENİZALTI MUKAVİM TEKNELERİNİN NİHAİ MUKAVEMETİNİN SAYISAL, ANALİTİK VE DENEYSEL METOTLARLA BELİRLENMESİ. Gemi Ve Deniz Teknolojisi(203), 108-118.