Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2019, , 171 - 191, 20.03.2019
https://doi.org/10.17152/gefad.405700

Öz

Bu araştırmada, 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Uygulamaları
Dersi Değerler Ölçeği’nin (MUDDAÖ) geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ölçekte 16
maddeye yer verilmiş, bu maddelerin anlaşılırlığını ve istenilen özellikleri
ölçüp ölçmediğini tespit etmek için uzman görüşlerine başvurulmuştur. MUDDAÖ
Çanakkale il merkezinde 214 6. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen
veriler kullanılarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Ölçeğin
yapı geçerliğini ortaya koymak amacıyla açımlayıcı faktör analizi; bu analiz
ile elde edilen faktör yapısını doğrulamak amacıyla da doğrulayıcı faktör
analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda 16 maddeden oluşan 3 faktörlü
bir yapı elde edilmiş ve uyum indekslerinin iyi düzeyde olduğu tespit
edilmiştir. Analizler ölçeğin, 6.sınıf öğrencilerinin matematik uygulamaları
dersi değerler algıları düzeylerini ölçmeye dönük geçerli ve güvenilir bir
ölçek olduğunu ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim II. kademede gerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Almas, K. (2013). Matematik uygulamaları dersi ve ders içeriğinin öğrenci seviyelerine uygunluğu. Kesintili On iki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumunda sunulan bildiri, 24-25 Hazıran, Van.
  • Atılgan, H. (Ed.). (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: istatistik, araştırma deseni, spss uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. , Çakmak, E. K. , Akgün, Ö. E. , Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dede, Y. (2007). Matematik öğretiminde değerlerin yeri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7 (1), 12-25.
  • Demirutku, K. ve Sümer, N. (2010). Temel Değerlerin Ölçümü: Portre Değerler Anketinin Türkçe Uyarlaması. Türk Psikoloji Yazıları, 13 (25), 17-25.
  • Doruk, B. K. (2011). Değer eğitimi için kullanışlı bir araç olarak matematiksel modelleme etkinlikleri. Değerler Eğitimi Sempozyumunda sunulan bildiri, Eskişehir.
  • İnam, A. (2014). Ortaokul 5. sınıf matematik uygulamaları dersinin web destekli öğretiminin öğrenci performans ve motivasyonuna etkisi ile öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ishii, M. (2010). Implementing character education at public schools, focusing on sathya sai education ın human values: a case study of Sathya Sai School, Leicester, U.K. and India. Unpublished doctoral dissertation. San Francisco, California, United States.
  • Karagözoğlu, N. (2015). Ortaokul 5. sınıflarda tercih edilen seçmeli dersler ve tercih nedenlerinin öğrenci ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(1), 69-94.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kunduroğlu, T. (2010). 4. Sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programıyla bütünleştirilmiş değerler eğitimi programının etkililiğinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensititüsü, Ankara.
  • MEB. (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB. (2012a). Ortaokul ve İmam hatip ortaokulu matematik uygulamaları dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara.[pdf versiyonu]
  • MEB. (2012b). Ortaokul matematik dersi öğretim programı (5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB. (2013). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu matematik uygulamaları dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB. (2017). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, Va.: NCTM
  • Özdaş, F. (2013). Ortaokullarda değerler eğitimi ve istenmeyen öğrenci davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ.
  • Salkind, N. (2015). İstatistikten nefret edenler için istatistik. (Çev. Z. İmamoğlu) Ankara: Pegem Akademi.
  • Witherspoon, W. A. (2007). Character education: determining barriers to implementation.George Fox University. Unpublished doctoral dissertation. Newberg, Oregon, United States. ProQuest Dissertation & Theses veritabanı.
  • Yiğittir, S.(2009). İlköğretim 4.ve 5.sınıf sosyal bilgiler dersi değerlerinin kazanılma düzeyi (Doktora tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. 14. Ulusal Eğitim Bilimleri kongresinde sunulan bildiri, Pamukkale Üniversitesi. 28-30 Eylül, Denizli.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berrak Aytaçlı

Kerim Gündoğdu 0000-0003-4809-3405

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Aytaçlı, B., & Gündoğdu, K. (2019). Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 171-191. https://doi.org/10.17152/gefad.405700
AMA Aytaçlı B, Gündoğdu K. Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. GEFAD. Mart 2019;39(1):171-191. doi:10.17152/gefad.405700
Chicago Aytaçlı, Berrak, ve Kerim Gündoğdu. “Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39, sy. 1 (Mart 2019): 171-91. https://doi.org/10.17152/gefad.405700.
EndNote Aytaçlı B, Gündoğdu K (01 Mart 2019) Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39 1 171–191.
IEEE B. Aytaçlı ve K. Gündoğdu, “Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, GEFAD, c. 39, sy. 1, ss. 171–191, 2019, doi: 10.17152/gefad.405700.
ISNAD Aytaçlı, Berrak - Gündoğdu, Kerim. “Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39/1 (Mart 2019), 171-191. https://doi.org/10.17152/gefad.405700.
JAMA Aytaçlı B, Gündoğdu K. Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. GEFAD. 2019;39:171–191.
MLA Aytaçlı, Berrak ve Kerim Gündoğdu. “Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 39, sy. 1, 2019, ss. 171-9, doi:10.17152/gefad.405700.
Vancouver Aytaçlı B, Gündoğdu K. Matematik Uygulamaları Dersi Değer Algısı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. GEFAD. 2019;39(1):171-9.