Bu çalışmanın amacı, ”mobil öğrenmeye
hazırbulunuşluk” ölçeğinin Türk kültürüne uyarlamasını yapmak ve psikometrik
özelliklerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini seçkisiz olmayan örnekleme
yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 165 kız ve 36 erkek olmak
üzere toplam 201 katılımcı oluşturmaktadır. Veri analizinde; doğrulayıcı faktör
analizi, Cronbach α, tabakalı Cronbach α ve McDonald ω katsayıları ve iki
aşamalı kümeleme analizi kullanılarak ölçme aracına ilişkin güvenirlik ve
geçerlik kanıtlarının toplanması ve standart belirleme çalışması yapılmıştır.
Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları incelendiğinde; GFI = 0.82, AGFI = 0.77,
CFI = 0.95, NNFI = 0.91, RMSEA (%90GA) = 0.078 (0.067-0.090) ve SRMR = 0.082
olarak bulunmuş ve yapı geçerliğine ilişkin kanıtlar elde edilmiştir. Ölçeğin
güvenirlik düzeyine ilişkin güvenirlik katsayıları incelendiğinde, mobil
öğrenme öz yeterliliği, iyimserlik ve öz yönetimli öğrenme alt boyutları için
sırasıyla Cronbach α değerleri; 0.889, 0.866 ve 0.860 iken McDonald ω
değerleri; 0.943, 0.913 ve 0.857 olarak bulunmuştur. Ölçümlerin güvenirliği ve
geçerliğine ilişkin kanıtlar toplandıktan sonra, iki aşamalı kümeleme analizi
kullanılarak ölçme aracı için standart belirleme çalışması yapılmış ve kesme
puanı 89.0 olarak elde edilmiştir. Sonuç olarak, mobil öğrenmeye
hazırbulunuşluk ölçeğinin Türk kültürüne uyarlaması yapılmış ve psikometrik
özellikleri incelenmiştir. İlgili ölçme aracı kullanılarak bireylerin mobil
öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeyleri belirlenerek, mobil öğrenmeye yönelik
faaliyetlere yön verilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 3 |