Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 40 Sayı: 3, 1295 - 1317, 29.11.2020
https://doi.org/10.17152/gefad.702771

Öz

Bu çalışmada; bilişsel-davranışçı terapiye dayalı aşamalı kas gevşeme egzersizlerinin, flüt öğrencilerin sınav kaygısına etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, gerçek deneysel araştırma yaklaşımlarından öntest-sontest kontrol gruplu seçkisiz desen temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018- 2019 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında flüt çalmaya Lisans 1. sınıfta başlamış 1.sınıf flüt öğrencileri (n=10) oluşturmaktadır. 8 hafta boyunca, haftanın 1 günü 45’er dakikalık bir ders saati süresince gerçekleştirilen deneysel işlem sürecinde deney grubuna aşamalı kas gevşeme egzersizlerine dayalı flüt öğretim programı; kontrol grubuna ise geleneksel flüt öğretim programı uygulanmıştır. Araştırmada veriler, “Bireysel Çalgı Performans Sınavı Kaygı Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde öncelikle, puanların Shapiro-Wilk testi sonuçlarına ve çarpıklık-basıklık değerlerine bakılmıştır. Tanımlayıcı istatistiklere ilişkin değerler tespit edildikten sonra uygulama öncesi deney ve kontrol gruplarının öntest puanlarının karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının uygulama öncesi ve sonrası puanlarındaki farklılıkların tespit edilmesinde ise Wilcoxon İşaretli Sıralar testi uygulanmış ve etki büyüklüğü (r) değerlerine bakılmıştır. Son olarak, her iki grubun sontest puanlarındaki farklılıkların belirlenmesi amacı ile Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; aşamalı kas gevşeme egzersizlerine dayalı flüt öğretiminin, deney grubu öğrencilerinin sınav kaygılarını olumlu yönde ve yüksek düzeyde etkilediği ortaya çıkmıştır.

Teşekkür

Çalışmaya katkılarından dolayı Prof. Dr. Selçuk Aslan, Doç. Dr. Onur Zahal, Dr. Öğretim üyesi Zeynep Deniz Türe Uyan, Dr. Öğretim Üyesi Selin Oyan, Dr. Öğretim Üyesi Yalçın Yıldız'a teşekkürlerimizi sunarız.

Kaynakça

  • Prof. Sadık Özçelik Gazi Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
  • Doç. Dr. Selçuk Öztürk Hacı Bayram Veli Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Bilici 0000-0002-9670-4883

Kübra Tankız Bu kişi benim 0000-0001-9900-6477

Sadık Özçelik 0000-0001-6243-9957

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 40 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bilici, B., Tankız, K., & Özçelik, S. (2020). Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 1295-1317. https://doi.org/10.17152/gefad.702771
AMA Bilici B, Tankız K, Özçelik S. Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi. GEFAD. Kasım 2020;40(3):1295-1317. doi:10.17152/gefad.702771
Chicago Bilici, Burcu, Kübra Tankız, ve Sadık Özçelik. “Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, sy. 3 (Kasım 2020): 1295-1317. https://doi.org/10.17152/gefad.702771.
EndNote Bilici B, Tankız K, Özçelik S (01 Kasım 2020) Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 3 1295–1317.
IEEE B. Bilici, K. Tankız, ve S. Özçelik, “Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi”, GEFAD, c. 40, sy. 3, ss. 1295–1317, 2020, doi: 10.17152/gefad.702771.
ISNAD Bilici, Burcu vd. “Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/3 (Kasım 2020), 1295-1317. https://doi.org/10.17152/gefad.702771.
JAMA Bilici B, Tankız K, Özçelik S. Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi. GEFAD. 2020;40:1295–1317.
MLA Bilici, Burcu vd. “Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 40, sy. 3, 2020, ss. 1295-17, doi:10.17152/gefad.702771.
Vancouver Bilici B, Tankız K, Özçelik S. Flüt Eğitiminde Aşamalı Kas Gevşeme Egzersizlerinin Öğrencilerin Sınav Kaygılarına Etkisi. GEFAD. 2020;40(3):1295-317.