BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination of Relationship Between Teachers Interpersonal Self Efficacy Beliefs and Perceived Organizational Support in the Primary Schools

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 1, - , 01.03.2010

Öz

The purpose of this research is to examine the relationship between teachers\' interpersonal self-efficacy beliefs and perceived organizational support in the primary schools. Totaly 247 teachers chosen by the random method,who work in eight state primary schools in Ankara in 2008-2009 school year , constitute participants of the research.Teachers\' interpersonal self-efficacy beliefs were determined with “Teacher Interpersonal Self-Efficacy Beliefs Scale” whereas school organizational support level was determined with “Perceived Organizational Support Scale”. Pearson Moments Product Correlation Coefficient and Simple Regresyon Analysis were used in order to analyze data. The results mainly showed that there is a significant relationship between organizational identification and perceieved organizational support.

İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi

Yıl 2010, Cilt: 30 Sayı: 1, - , 01.03.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında algılanan örgütsel desteğin öğretmenlerinin kişiler arası öz yeterlik inançlarıyla ilişkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında random tekniği ile seçilen Ankara\'da devlete bağlı sekiz ilköğretim okulunda görevli 247 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin kişiler arası öz yeterlik inançları “Öğretmen Kişiler Arası Öz yeterlik İnancı Ölçeği” ile okulların örgütsel destek düzeyleri ise”Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği” ile belirlenmiştir. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve Basit Regresyon Analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçları, öğretmen kişiler arası öz yeterlik inancı ile algılanan örgütsel destek arasında anlamlı bir ilişki olduğunu g&o

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asım Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 30 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir, A. (2010). İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1).
AMA Özdemir A. İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi. GEFAD. Mart 2010;30(1).
Chicago Özdemir, Asım. “İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, sy. 1 (Mart 2010).
EndNote Özdemir A (01 Mart 2010) İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 1
IEEE A. Özdemir, “İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi”, GEFAD, c. 30, sy. 1, 2010.
ISNAD Özdemir, Asım. “İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 30/1 (Mart 2010).
JAMA Özdemir A. İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi. GEFAD. 2010;30.
MLA Özdemir, Asım. “İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 30, sy. 1, 2010.
Vancouver Özdemir A. İlköğretim Okullarında Algılanan Örgütsel Desteğin Öğretmenlerin Kişiler Arası Öz Yeterlik İnançları İle İlişkisinin İncelenmesi. GEFAD. 2010;30(1).