BibTex RIS Kaynak Göster

Developing An English Course Through Posners Course Design Model

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 3, 37 - 50, 01.09.2007

Öz

In this study, the authors, first, have focused on the course design, its elements and the differences among these elements; second, they have explained Posner\'s Course Design Model and finally gave an example of the design model. The sample design has been prepared for Elementary level Prep Class students and it consists of a whole course with all its units. This model works as a guide for teachers and every teacher can develop his own course design regarding his circumstances and by doing the necessary analyses.

Kaynakça

  • Arends, R. I. (2001). Learning to Teach. USA: Mc Graw Hill.
  • Ertmer, P. A. ve Newby, T. J. (1993). Behaviorism, cognitivism, constructivism: comparing critical features from an instructional design perspective. Performance Improvement Quarterly, 6 (4), 50-72.
  • Dick, W., Carey, L. ve Carey, J. O. (2001). The Systematic Design of Instruction. New York: HarperCollins.
  • Gustafson, K.L., Branch, R. M. (1997). Revisioning Models of Instructional Development. Educational Technology Research and Development, 45(3), 73- 89.
  • Morrison, G. R., Ross, S. M., ve Kemp, J.E., (2004). Designing Effective Instruction. US: John Wiley & Sons, Inc.
  • Kiraz, E, Hardal, Ö. Akdag, Z. ve Güzel, C.I. (2004) Designing an Instruction or Using A Designed Instruction: Critiquing the Teachers’ Instructional Design Approach. Conference on Quality in Education in the Balkan Countries, Sofia, 1-4 July, Bulgaria.
  • Posner, G. J, Rudnitsky, A. N (2001) Course Design: A guide to Curriculum Development for Teachers. USA: Addison Wesley Longman, Inc.
  • Smith P. L. and Ragan, T. J. (1999). Instructional Design. New York: Merrill.
  • Tyler, R.W. (1971). Basic principles of curriculum and instruction. London: The University of Chicago Press.
  • Winn, W. (2004). Cognitive perspectives in psychology. Yayımlandığı kitap D.J. Jonassen (Editör), Handbook of Research on Educational Communications and Technology, 2nd ed. (79-112). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi

Yıl 2007, Cilt: 27 Sayı: 3, 37 - 50, 01.09.2007

Öz

Bu çalışmada ilk olarak ders tasarımının temel unsurları ile bu unsurlar arasındaki farklar üzerinde durulmuş, sonrasında Posner\'ın Ders Tasarım Modeli ile bileşenleri adım adım açıklanarak örnek bir ders tasarımı oluşturulmuştur. Bu çalışmada söz konusu ders tasarımı modeli ele alınarak hazırlanan ders İngilizce Hazırlık sınıfı başlangıç (elementary) sevideki öğrencilere yönelik örnek ders ve ünitelerden oluşmaktadır. Bu model öğretmenlere rehber niteliğindedir ve her öğretmen kendi koşullarına uygun gerekli analizleri de yaparak kendi ders tasarımını geliştirebilir.

Kaynakça

  • Arends, R. I. (2001). Learning to Teach. USA: Mc Graw Hill.
  • Ertmer, P. A. ve Newby, T. J. (1993). Behaviorism, cognitivism, constructivism: comparing critical features from an instructional design perspective. Performance Improvement Quarterly, 6 (4), 50-72.
  • Dick, W., Carey, L. ve Carey, J. O. (2001). The Systematic Design of Instruction. New York: HarperCollins.
  • Gustafson, K.L., Branch, R. M. (1997). Revisioning Models of Instructional Development. Educational Technology Research and Development, 45(3), 73- 89.
  • Morrison, G. R., Ross, S. M., ve Kemp, J.E., (2004). Designing Effective Instruction. US: John Wiley & Sons, Inc.
  • Kiraz, E, Hardal, Ö. Akdag, Z. ve Güzel, C.I. (2004) Designing an Instruction or Using A Designed Instruction: Critiquing the Teachers’ Instructional Design Approach. Conference on Quality in Education in the Balkan Countries, Sofia, 1-4 July, Bulgaria.
  • Posner, G. J, Rudnitsky, A. N (2001) Course Design: A guide to Curriculum Development for Teachers. USA: Addison Wesley Longman, Inc.
  • Smith P. L. and Ragan, T. J. (1999). Instructional Design. New York: Merrill.
  • Tyler, R.W. (1971). Basic principles of curriculum and instruction. London: The University of Chicago Press.
  • Winn, W. (2004). Cognitive perspectives in psychology. Yayımlandığı kitap D.J. Jonassen (Editör), Handbook of Research on Educational Communications and Technology, 2nd ed. (79-112). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Baturay Bu kişi benim

Orhan Curaoğlu Bu kişi benim

Recep Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 27 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Baturay, M., Curaoğlu, O., & Çakır, R. (2007). Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 37-50.
AMA Baturay M, Curaoğlu O, Çakır R. Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi. GEFAD. Eylül 2007;27(3):37-50.
Chicago Baturay, Meltem, Orhan Curaoğlu, ve Recep Çakır. “Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27, sy. 3 (Eylül 2007): 37-50.
EndNote Baturay M, Curaoğlu O, Çakır R (01 Eylül 2007) Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 3 37–50.
IEEE M. Baturay, O. Curaoğlu, ve R. Çakır, “Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi”, GEFAD, c. 27, sy. 3, ss. 37–50, 2007.
ISNAD Baturay, Meltem vd. “Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/3 (Eylül 2007), 37-50.
JAMA Baturay M, Curaoğlu O, Çakır R. Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi. GEFAD. 2007;27:37–50.
MLA Baturay, Meltem vd. “Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 27, sy. 3, 2007, ss. 37-50.
Vancouver Baturay M, Curaoğlu O, Çakır R. Posner Ders Tasarım Modeli Işığında İngilizce Ders Tasarımının Geliştirilmesi. GEFAD. 2007;27(3):37-50.