Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri işe koşan oyunlar sayesinde çocuklar yalnız eğlenmekle kalmaz yeni bilgiler de edinirler. Bu nedenle oyunla öğretime ilgi giderek artmaktadır. Bu çalışmanın amacı matematik derslerine uyarlanan geleneksel çocuk oyunlarına yönelik sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Veriler Ege Bölgesi’ndeki bir eğitim fakültesinin sınıf öğretmenliği programında öğrenimlerini sürdüren 38 dördüncü sınıf öğrencisinden elde edilmiştir. Öğretmen adaylarından matematiğe uyarlanmış ve ilkokul 1-4. sınıflarda öğretim aracı olarak uygulanmış geleneksel oyun videoları izletilerek, izlenimlerini not etmeleri istenmiştir. Katılımcıların görüşleri daha çok öğrenme-öğretme boyutunda yoğunlaşmış, adaylar sıklıkla oyunların kazanımların öngördüğü hedeflere ulaştırdığını ve öğrencilerin eğlenerek öğrenmeyi gerçekleştirdiğini belirtmişlerdir. Bunun yanında katılımcılar, geleneksel oyunların ilkokul öğrencilerine bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri içeren davranışsal anlamda ve sosyal beceri anlamında katkı sağlayacağını da belirtmişlerdir. Oyunların geleneksel olmasından yola çıkarak, kültürel katkıları olabileceğini düşünen öğretmen adayları da bulunmaktadır.
Geleneksel çocuk oyunları, Oyunla öğretim, Matematik öğretimi, Sınıf öğretmeni adayı., Traditional children games, Teaching with games, Teaching mathematics, Preservice primary school teacher
Thanks to games that use cognitive, affective and psychomotor skills, children not only have fun but also acquire new knowledge. For this reason, interest in game teaching method is increasing. The aim of this study is to reveal the opinions of preservice primary school teachers about traditional children's games adapted to mathematics lessons. The data were obtained from 38 fourth grade students at a primary teacher education program in the Aegean Region. Preservice teachers watched videos of the mathematics lessons at primary school classrooms in which traditional games were applied, and they were asked to take notes of their impressions while watching. The opinions of the participants focused more on the learning-teaching dimension. The preservice teachers stated that the games often reach the goals predicted by the curriculum outcomes and they also stated that students learn while having fun. In addition, the participants also stated that traditional games would contribute to primary school students in terms of behavioral and social skills, including cognitive, affective and psychomotor skills. Based on the traditional nature of the games, there are also preservice teachers who think that these games might have cultural contributions.
Traditional children games, Teaching with games, Teaching mathematics, Preservice primary school teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 42, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad948082, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2022}, volume = {42}, number = {3}, pages = {1879 - 1914}, doi = {10.17152/gefad.948082}, title = {Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri}, key = {cite}, author = {Baran Kaya, Tuğba and Arslan, Selahattin and Hacısalihoğlu Karadeniz, Mihriban} } |
APA | Baran Kaya, T. , Arslan, S. & Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2022). Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 42 (3) , 1879-1914 . DOI: 10.17152/gefad.948082 |
MLA | Baran Kaya, T. , Arslan, S. , Hacısalihoğlu Karadeniz, M. "Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 1879-1914 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/74614/948082> |
Chicago | Baran Kaya, T. , Arslan, S. , Hacısalihoğlu Karadeniz, M. "Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 1879-1914 |
RIS | TY - JOUR T1 - Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri AU - TuğbaBaran Kaya, SelahattinArslan, MihribanHacısalihoğlu Karadeniz Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.17152/gefad.948082 DO - 10.17152/gefad.948082 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1879 EP - 1914 VL - 42 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.948082 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.948082 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri %A Tuğba Baran Kaya , Selahattin Arslan , Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz %T Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri %D 2022 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 42 %N 3 %R doi: 10.17152/gefad.948082 %U 10.17152/gefad.948082 |
ISNAD | Baran Kaya, Tuğba , Arslan, Selahattin , Hacısalihoğlu Karadeniz, Mihriban . "Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 / 3 (Aralık 2022): 1879-1914 . https://doi.org/10.17152/gefad.948082 |
AMA | Baran Kaya T. , Arslan S. , Hacısalihoğlu Karadeniz M. Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. GEFAD. 2022; 42(3): 1879-1914. |
Vancouver | Baran Kaya T. , Arslan S. , Hacısalihoğlu Karadeniz M. Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 42(3): 1879-1914. |
IEEE | T. Baran Kaya , S. Arslan ve M. Hacısalihoğlu Karadeniz , "Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 42, sayı. 3, ss. 1879-1914, Ara. 2022, doi:10.17152/gefad.948082 |