Bu çalışmada;
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO) öğrencilerinin yazma kaygıları ve
öz-yeterliklerinin cinsiyet, sınıf, öğretim türü, gelir düzeyi, ikamet yeri,
mezun olunan lise türü ve eğitim alınan branş değişkenleri açısından anlamlı
farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada
betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2018-2019
eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Sivas Cumhuriyet Üniversitesi SHMYO’da
eğitim görmekte olan 340 kız, 115 erkek olmak üzere 455 öğrenci
oluşturmaktadır. Öğrencilerin yazma kaygılarını belirlemek için Karakaya ve
Ülper (2011) tarafından geliştirilen tek boyut ve 35 madden oluşan “Yazma
Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği .97, bu çalışmada ise .97
olarak bulunmuştur. Öğrencilerin öz-yeterlik algılarını belirlemek içinse
Sherer, Maddux, Mercandante, Dunn, Jacobs ve Rogers (1982 tarafından
geliştirilen Türkçeye uyarlaması Yıldırım ve İlhan (2010) tarafından yapılan
“Genel Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, başlama, yılmama ve u-ısrar
olmak üzere üç alt boyuttan ve toplamda 17 maddeden oluşmaktadır. Uyarlanan
ölçeğin güvenirliği .80, bu çalışmada ise .70 olarak bulunmuştur. Araştırma
verilerinin analizinde; Kolmogorov-Smirnov (K-S), Aritmetik Ortalama, Standart
Sapma, Bağımsız T Testi, Anova, LSD, Pearson Korelasyon Katsayısı
kullanılmıştır. Öğrencilerin öz-yeterlik algıları cinsiyet, gelir düzeyi,
branş; yazma kaygıları ise ilamet yeri, gelir düzeyi ve branş değişkenlerine
göre anlamlı farklılık gösterdiği; öz-yeterlik ve yazma kaygıları arasında orta
düzeyde negatif yönde (-.34) bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |