Bu araştırmanın amacı fen bilimleri
öğretmenlerinin STEM hakkındaki görüşlerini bazı değişkenler açısından
belirlemektir. Araştırma nicel araştırma desenlerinden tarama modeli
benimsenerek yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim
öğretim yılında Kayseri il ve ilçelerinde görev yapan fen bilimleri
öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenler amaçlı örnekleme
yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı
tarafından “Fen Bilimleri Dersini Yürüten Öğretmenlerin STEM Hakkındaki
Görüşlerinin İncelenmesi Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, araştırmaya katılan fen
bilimleri öğretmenlerinin STEM kullanmaya ilişkin: Öz yeterlilik, öğrenciye
katkı durumu, okul koşullarının yeterliliği ve geliştirilmesi için gerekenler
alt faktörlerinde veri sağlamaktadır. Yapılan analizler ölçeğin alt faktörleri
ile fen bilimleri öğretmenlerinin STEM hakkındaki görüşlerinin cinsiyet, eğitim
düzeyi ve öğrenim derecelerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık
göstermediği; buna karşılık, hizmet süresi bağımsız değişkenine göre, 16-20 yıl
arası tecrübeye sahip fen bilimleri öğretmenlerinin STEM hakkındaki
görüşlerinin daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları, STEM
eğitiminin fen bilimleri öğretmenlerinin çoğunluğu tarafından daha önceden de
bilindiğini, bu eğitimin çoğunlukla Milli Eğitim Bakanlığı kaynaklarından duyulduğunu
göstermektedir. Buna rağmen, araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğunun
daha önce STEM eğitimi almadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2019 Sayı: 12 |