Geleneksel kamu yönetimi işleyişinde yaşanan sorunlar nedeniyle yeni kamu yönetimi anlayışı benimsenmiş, kamu yönetiminde katı bürokratik yapıdan girişimci, hizmet sunumunda etkin, sonuç odaklı, esnek ve yönetişim temelli bir yapıya geçiş başlamıştır. Yeni kamu yönetimi anlayışıyla birlikte kamu hizmetinde kalitenin ve performansın sağlanmasında yeni kamu işletmeciliği süreçleri önemsenmiştir. Kamu hizmetinde kalite ancak devletin rolüne göre değerlendirilebilecektir. Kamu hizmeti gerçekleştirilirken eldeki kaynaklar, sosyal getiri oranlarını maksimize edecek şekilde kullanılmalıdır. Fakat kamu hizmetinin hangi düzeyde uygulanabileceği önemli bir tartışma sorusudur. Bu kapsamda kamu hizmetlerinde stratejik ve yenilikçi hedefler gözetilerek, etkinlik, verimlilik, şeffaflık, hesap verebilir ve müşteri odaklı hizmet anlayışına ağırlık verilmiştir. Çalışmanın, bu kapsamda detaylı olarak ele alınması amaçlanmıştır. Dolayısıyla kamu hizmetinde kalite ve performans anlayışı ve dinamikleri üzerinde durulmuş, yeni kamu yönetimi felsefesinin kamu hizmetinde kalite ve performansa yansıması kapsamında kavramsal ve kuramsal temelleri ve özellikleriyle birlikte incelenerek bağlamsal bilgilerle birlikte literatür çalışması gerçekleştirilmiş ve çalışmanın yöntemi oluşturulmuştur. Çalışma sürecinde kamu yönetimi reformlarıyla birlikte yeni kamu yönetimi anlayışını içeren yazında kalite ve performansa dair çalışmaların arttığı ve bu çalışmaların önemsendiği gözlemlenmiştir.
Kalite Kamu Hizmeti Kamu Sektörü Reformu Performans Yeni Kamu İşletmeciliği Yeni Kamu Yönetimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kamu Yönetimi, Kamu Maliyesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 35 |
Dergimiz ULAKBİM tarafından izlenmekte, ASOSINDEX, SOBİAD ve EUROPUB tarafından taranmaktadır.