Knowledge and conscience of history are not only to know and understand
past events, but also to understand present and shape future. One way to give
historical knowledge in an appropriate way is to analyze outputs of current
teaching. This study aims to identify historical knowledge and perspectives of
teachers. Interests of teachers to history, their follow-up resources, critical
history understanding, perspectives of current history teaching and
recommendations are examined. Sample of research consists of 304 teachers from
different branches working in primary and secondary schools in a province with population
of about 100 thousand in Eastern Anatolia. In addition to questions about
demography, it is aimed to collect data by preparing appropriate questions for
purpose of study. Obtained data were coded and analyzed in SPSS 17 program.
Independent t-test was used to compare answers given to questions according to
participants’ characteristics such as gender, age, education status, graduation
area, but significant correlations and differences were not found. The data
obtained from the sample were classified according to purpose of study with
descriptive statistics and perspectives of teachers were examined.
Tarih
bilgisi ve bilinci sadece geçmiş olayları bilmek ve anlamak değil, bugünü
anlamak ve geleceği şekillendirmek demektir. Tarih bilgisini uygun bir şekilde
vermenin bir yolu, mevcut öğretimin çıktılarını analiz etmektir. Bu çalışma,
öğretmenlerin tarih bilgilerini ve tarihe bakış açılarını tespit etmeyi
amaçlamaktadır. Öğretmenlerin
tarihe olan ilgileri, takip ettikleri kaynaklar, eleştirel tarih anlayışları,
mevcut tarih öğretimine bakışları ve önerileri incelenmektedir. Araştırmanın
örneklemini Doğu Anadolu’nun yaklaşık 100 bin nüfuslu bir ilinde ilk ve orta
dereceli okullarda görev yapan farklı branşlardan 304 öğretmen oluşturmaktadır.
Demografik özellikleri tespite yönelik soruların yanı sıra çalışmanın amacına
uygun sorular oluşturularak veriler toplanmıştır. Bu veriler SPSS 17 programına
kodlanarak analiz edilmiştir. Katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim durumu,
mezuniyet alanı gibi özelliklerine göre sorulara verdikleri cevapları
karşılaştırmak amacıyla bağımsız t-testi uygulanmış ise de anlamlı ilişkiler ve
farklılıklar bulunamamıştır. Anketten elde edilen veriler çalışmanın amacına
uygun olarak istatistikler yardımıyla tasnif edilmiş ve öğretmenlerin tarihe
yönelik bakış açıları değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Tarandığımız Dizinler:
e-ISSN: 2148-5232