Turistler bir yöreye özgü yemekleri tatmak, mutfak kültürünü tanımak, yemeklerin üretim metotlarını görmek için turizm faaliyetlerine katılabilmektedir. Doğal ve kültürel turizm kaynakları ile Artvin, Türkiye’nin önemli turizm şehirleri arasında yer almaktadır. Bu araştırma Artvin ilinde yiyecek içecek hizmeti satın alan turistlerin Artvin gastronomisi deneyimleri ile ilgili görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada veriler Artvin’i ziyaret eden 400 turiste anket formu kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda turistlerin demografik bilgileri ve gastronomi deneyimleri ile ilgili t-testi ve Anova testlerine ilişkin istatistiki değerlere yer verilmektedir. Araştırmada yöreyi ziyaret eden turistlerin Artvin gastronomisi ile ilgili genel olarak olumlu görüşleri olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Turistlerin gastronomi deneyimleri ile cinsiyetleri, uyrukları, yaşları, medeni durumları, eğitim durumu, meslekleri, Artvin’i tercih etme nedenleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmakta iken gelir seviyesi ve Artvin yemeklerini beğenme durumları arasında ise anlamlı bir ilişkiye rastlanılmamıştır. Ayrıca araştırma kapsamında bazı önerilere yer verilmektedir.
Tourists have been participating in tourism activities in order to taste the dishes specific, to get to know the culinary culture, and to see the production methods of the dishes to a region. Artvin having natural and cultural tourism resources, it is among the important tourism cities of Turkey. This research was carried out to examine the opinions of tourists who buy food and beverage services in Artvin about their Artvin gastronomy experiences. In the research, the data were obtained by using a survey form for 400 tourists visiting Artvin. In direction with the data obtained, T-test and Anova tests related to the demographic information and gastronomic experiences of the tourists are included. In the research, it was concluded that the tourists visiting the region have generally positive opinions about Artvin gastronomy. While there are significant relationships between the gastronomy experiences of tourists and their gender, nationality, age, marital status, educational status, professions, reasons for choosing Artvin, there is no significant relationship was found between the income level and their liking of Artvin food. In addition, some suggestions are included within the scope of the research.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 4 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.