BibTex RIS Kaynak Göster

Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri

Yıl 2018, Sayı: 1, 162 - 171, 01.04.2018

Öz

Akademik teşvik ödeneğinin akademisyenlerin bilimsel faaliyetlerine ivme kazandırdığı bir gerçektir. Ancak akademik teşvik ödeneği ile birlikte bilimsel faaliyetlerin nasıl etkilendiği hakkında akademisyenlerin görüşlerinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın temel amacı Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde görev yapmakta olan akademisyenlerin, akademik teşvik ödeneğinin yapmış oldukları akademik faaliyetlere olan etkisi hakkında görüşlerini belirlemektir. Araştırma, Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 2016-2017 akademik yılı güz döneminin sonunda gerçekleştirilmiş olup, araştırmaya Eğitim Fakültesi’nde görev yapmakta olan 34 akademisyen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak dokuz açık uçlu sorudan oluşan bir tarama formu kullanılmıştır. Akademik teşvik ödeneğinin bilimsel faaliyetlere olan olumlu katkıları yayın sayısının nicelik olarak artması, dolayısıyla atıf sayısının artması, yıllardır bilimsel faaliyette bulunmayan akademisyenlerin bile en az birkaç tebliğ yayınlamaları, proje katılımlarının artması şeklinde görüş bildirdikleri belirlenmiştir. Akademisyenlerin uygulama hakkındaki olumsuz görüşleri ise; çalışma arkadaşlarının dergilerin yayınlanma sürecinin uzun olmasından dolayı, daha kısa sürede dönüş sağlayan paralı dergileri tercih etmeleri, birbirlerine karşılıklı atıf yapan akademisyenlerin varlığı ve kontrolsüzce artan uluslar arası sempozyum/kongrelere birden fazla bildiri ile katılım yapılması şeklinde belirtilebilir. Bu olumsuz durumların ortadan kaldırılması için yönergelerin her alan için daha açık ifade edilmesine ve bazı kriterlerin değiştirilmesine/geliştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır

Kaynakça

  • Ağın, E., & Göktürk, E. (2017). Yükseköğretimde “akademik teş- vik ödeneği” uygulamasının yapısı, işleyişi ve sorunları. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi. (Bildiri). (11-13 Mayıs). Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Alparslan, A. M. (2014). Öğretim elemanlarının işlerinden tatmin, üniversitelerinden memnun ve gönüllü olmalarındaki öncüller: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 82-101.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Genişletil- miş 3. baskı, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Demir, E., Demir, C. G., & Özdemir, M. Ç. (2017). Akademik yük- seltme ve atama sürecine yönelik öğretim üyesi görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(1), 12-23.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2017). Devlet üniversiteleri ve fakülteleri sıralaması [DÜS] 2017. Eskişehir. Retrieved from http://www. akdeniz.edu.tr/duyuru/bhim/atespersr.pdf
  • EK 1- Araştırmada Kullanılan Tarama Formu
  • Unvan: .................................... Uzmanlık Alanı: ..........................................
  • Cinsiyet: .................................. Yaş: ................. Deneyim (Yıl): ................ SORULAR
  • 2016 takvim yılında akademik teşvik ödeneği aldınız mı? Aldıysanız kaç puanınız vardı? Almadıysanız kaç puanda kaldınız? ..........................................................................................................................................................................................................
  • 2017 takvim yılı için akademik teşvik ödeneği başvurusunda bulundunuz mu? Kaç puanınız vardı? ..........................................................................................................................................................................................................
  • Akademik teşvik ödeneği uygulaması, yapmış olduğunuz akademik faaliyetlerin sayısını artırdı mı? ..........................................................................................................................................................................................................
  • 2015 takvim yılı içerisinde, yayınlarınızın almış olduğunuz atıf sayısı ile 2016 takvim yılı içerisinde, yayınlarınızın almış olduğu atıf sayıları arasında fark var mı? Eğer fark varsa, bu fark neden kaynaklanmış olabilir? Lütfen detaylıca açıklayınız.
  • 2015 takvim yılı içerisinde, yürüttüğünüz ya da araştırmacı olarak katkı sağladığınız proje sayısı ile 2016 takvim yılı içerisinde, yürüttüğünüz ya da araştırmacı olarak katkı sağladığınız proje sayısı arasında fark var mı? Eğer fark varsa, bu fark neden kaynak- lanmış olabilir? Lütfen detaylıca açıklayınız.
  • 2015 takvim yılı içerisinde, sunulan bildirilerinizin sayısı ile 2016 takvim yılı içerisinde, sunulan bildirilerinizin sayısı arasında fark var mı? Eğer fark varsa, bu fark neden kaynaklanmış olabilir? Lütfen detaylıca açıklayınız.

The Opinions of Academicians about the Impact of Academic Incentive Payment on the Scientific Activities

Yıl 2018, Sayı: 1, 162 - 171, 01.04.2018

Öz

It is a fact that academic incentive payment gives academicians an impetus for scientific activities. However, with the academic incentive payment, the views of academicians need to be determined on how scientific activities are affected. The main purpose of this study is to determine the opinions of the academicians working at the Giresun University Faculty of Education about the impact of the academic incentive payment on the academic activities they have done. The research was carried out at Giresun University Faculty of Education at the end of the fall semester of 2016-2017 and 34 academicians working in the Faculty of Education participated in the research. A questionnaire consisting of nine open ended questions was used as data collection tool in the research. The academicians stated the positive contributions of academic incentive payment to scientific activities as the increase in the number of publications, and therefore the increase in the number of citations, the increase in the number of proceedings at least a few by some academicians who have not been engaged in scientific activities for years, and an increase in project participation. The long publication period of the journals, thus, the preference of the paid journals that return in a shorter period of time, the existence of academicians citing each other, and the attendance of the international symposiums/congresses which are increasing uncontrollably in last years with more than one proceeding can be indicated as the reasons of negative views of the academicians about the practice. In order to eliminate these negative situations, it is necessary to make the guidelines clearer for every field and to modify/improve some of the criteria

Kaynakça

  • Ağın, E., & Göktürk, E. (2017). Yükseköğretimde “akademik teş- vik ödeneği” uygulamasının yapısı, işleyişi ve sorunları. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi. (Bildiri). (11-13 Mayıs). Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Alparslan, A. M. (2014). Öğretim elemanlarının işlerinden tatmin, üniversitelerinden memnun ve gönüllü olmalarındaki öncüller: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 82-101.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Genişletil- miş 3. baskı, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Demir, E., Demir, C. G., & Özdemir, M. Ç. (2017). Akademik yük- seltme ve atama sürecine yönelik öğretim üyesi görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(1), 12-23.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2017). Devlet üniversiteleri ve fakülteleri sıralaması [DÜS] 2017. Eskişehir. Retrieved from http://www. akdeniz.edu.tr/duyuru/bhim/atespersr.pdf
  • EK 1- Araştırmada Kullanılan Tarama Formu
  • Unvan: .................................... Uzmanlık Alanı: ..........................................
  • Cinsiyet: .................................. Yaş: ................. Deneyim (Yıl): ................ SORULAR
  • 2016 takvim yılında akademik teşvik ödeneği aldınız mı? Aldıysanız kaç puanınız vardı? Almadıysanız kaç puanda kaldınız? ..........................................................................................................................................................................................................
  • 2017 takvim yılı için akademik teşvik ödeneği başvurusunda bulundunuz mu? Kaç puanınız vardı? ..........................................................................................................................................................................................................
  • Akademik teşvik ödeneği uygulaması, yapmış olduğunuz akademik faaliyetlerin sayısını artırdı mı? ..........................................................................................................................................................................................................
  • 2015 takvim yılı içerisinde, yayınlarınızın almış olduğunuz atıf sayısı ile 2016 takvim yılı içerisinde, yayınlarınızın almış olduğu atıf sayıları arasında fark var mı? Eğer fark varsa, bu fark neden kaynaklanmış olabilir? Lütfen detaylıca açıklayınız.
  • 2015 takvim yılı içerisinde, yürüttüğünüz ya da araştırmacı olarak katkı sağladığınız proje sayısı ile 2016 takvim yılı içerisinde, yürüttüğünüz ya da araştırmacı olarak katkı sağladığınız proje sayısı arasında fark var mı? Eğer fark varsa, bu fark neden kaynak- lanmış olabilir? Lütfen detaylıca açıklayınız.
  • 2015 takvim yılı içerisinde, sunulan bildirilerinizin sayısı ile 2016 takvim yılı içerisinde, sunulan bildirilerinizin sayısı arasında fark var mı? Eğer fark varsa, bu fark neden kaynaklanmış olabilir? Lütfen detaylıca açıklayınız.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Eser Ültay Bu kişi benim

Neslihan Ültay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ültay, E., & Ültay, N. (2018). Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 162-171.
AMA Ültay E, Ültay N. Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri. J Higher Edu Sci. Nisan 2018;(1):162-171.
Chicago Ültay, Eser, ve Neslihan Ültay. “Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2018): 162-71.
EndNote Ültay E, Ültay N (01 Nisan 2018) Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 162–171.
IEEE E. Ültay ve N. Ültay, “Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 162–171, Nisan 2018.
ISNAD Ültay, Eser - Ültay, Neslihan. “Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2018), 162-171.
JAMA Ültay E, Ültay N. Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2018;:162–171.
MLA Ültay, Eser ve Neslihan Ültay. “Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2018, ss. 162-71.
Vancouver Ültay E, Ültay N. Akademik Teşvik Ödeneğinin Bilimsel Faaliyetlere Etkisi Hakkındaki Akademisyen Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2018(1):162-71.