BibTex RIS Kaynak Göster

BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EVRİM ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 42, 406 - 417, 01.06.2012

Öz

Çalışmada biyoloji öğretmen adaylarının evrim konusunu öğretmeye ilişkin pedagojik alan bilgileri, evrim öğretimine yönelik tutum, niyet ve kaygıları ile bilimin doğası hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Yedi biyoloji öğretmen adayından oluşan bu araştırmanın yöntemi örnek olaydır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Bulgular adaylarının ölçme-değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin anlama güçlükleri ve öğretim stratejileri hakkında genel bilgileri olmasına rağmen, müfredat bilgilerinin yetersiz olduğunu ve evrimin öğretimi ile ilgili çeşitli kaygılar taşıdığını ortaya koymuştur. Evrim ve bilimin doğası konularında kavram yanılgıları olduğu saptanan adayların evrim öğretime yönelik olumlu tutum geliştirdikleri belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları, biyoloji öğretmen adaylarının evrim konusunu öğretmeye ilişkin pedagojik alan bilgileri ile bilimin doğası hakkındaki görüşlerin geliştirilmesi gerektiğini ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • o
Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 42, 406 - 417, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • o
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceren Tekkaya Bu kişi benim

Dilek Sultan Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Tekkaya, C., & Kılıç, D. S. (2012). BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EVRİM ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 406-417.