BibTex RIS Kaynak Göster

A Study of the Factors Leading English Teachers to Burnout

Yıl 2010, Cilt: 38 Sayı: 38, 25 - 34, 01.06.2010

Öz

Bu makale bir grup İngilizce okutmanlarını (N=44) farklı seviyelerde tükenmişliğe iten ana faktörleribelirlemek için öğretmen tükenmişliği üzerine gerçekleştirilen bir çalışmayı rapor etmektedir. Çeşitli seviyelerde tükenmişlikbelirtisi gösteren okutmanları tespit etmek ve onları gruplandırabilmek için öncelikle bir tarama modeli uygulanmıştır. İkinciadım olarak bu tarama araştırması sonuçlarına göre belirlenen 4 farklı tükenmişlik seviyesindeki okutmanları temsilen 12 kişiile mülakat yapılmıştır. Bulgular farklı tükenmişlik seviyelerindeki tüm okutmanların hem fikir olarak tükenmişliğe iten anafaktörü araştırmada mikro değişken olarak belirtilen kurumlarındaki idari uygulamalar olarak göstermiştir. Aynı zamanda çokyüksek tükenmişlik belirtileri gösteren okutmanlarda ‘Mesleki kişiliğe karşı yabancılaşma’ tespit edilmiştir

Yıl 2010, Cilt: 38 Sayı: 38, 25 - 34, 01.06.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Paşa Tevfik Cephe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 38 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Cephe, P. T. (2010). A Study of the Factors Leading English Teachers to Burnout. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(38), 25-34.