Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin hizmet yönelimli liderlik rollerini yerine getirme düzeylerini ilköğretim okulu müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmanın verileri, 2005-2006 öğretim yılında Bolu ilinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 19 müdür, 36 müdür yardımcısı ve 487 öğretmenden elde edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans ve LSD testi kullanılmıştır. Araştırmada ilköğretim okulu müdürlerinin hizmet yönelimli liderlik rolleri güçlendirme, hizmet ve vizyon boyutları altında incelenmiştir. Katılımcıların tamamına göre, ilköğretim okulu müdürlerinin güçlendirme’yi “orta”, hizmet, vizyon ve hizmet yönelimli liderlik rollerinin bütününü ise “çok” düzeyinde oynadıkları belirlenmiştir. Konuya ilişkin müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin görüşleri arasında farklılık olduğu belirlenmiştir. Bu farklılığın ise müdürler ile müdür yardımcısı ve öğretmenler arasında olduğu tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 33 Sayı: 33 |