Bu çalışmanın temel amacı, bilgi çağında, son
derece güçlü bir rekabet ortamında
yaşamlarını sürdürmeye çalışan yöneticiler için etkili' bir araç olan
"örgütsel öğrenme” kavramına ilişkin genel bir bilgi sunmak ve örgütsel öğrenmede liderin rolü ve önemini
vurgulamaktır, Araştırmada, öğrenen örgüt kavramı ve öğrenen örgütlerde
liderliğin rolü ve önemine ilişkin literatür
incelemesi yer almaktadır, Bilindiği üzere, dinamik ve rekabetçi bir çevrede
yaşayan örgütler için yaşam sürdürme amacının gerçekleştirilebilmesi, çevredeki
değişikliklere uyabilme yeteneğine bağlıdır, Bu
tür bir yeteneğin geliştirilebilmesi ise örgüt düzeyinde araştırmaya, denemeler
yapmaya, sistemik düşünmeye ye öğrenmeye açık olmaya dayanır. Bu çalışmada,
eğitim ve öğrenme arasındaki farklar, öğrenen örgüt kavramı, örgütsel
öğrenme yaklaşımları ve öğrenen bir örgütteki kültürün özellikleri açıklanmaya
çalışılmış, öğrenen örgütlerin oluşturulması ve yönetiminde liderliğin
rolü ve önemi üzerinde durularak öğrenen örgütlerde liderlik için başarı
koşulları ve öğrenen örgütlere ilişkin sorunlar tartışılmıştır.
Öğrenen örgüt eğitim öğrenme liderlik örgüt kültürü açık olma sistemik düşünme yaratıcılık empati
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 1999 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 17 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.