Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ

Yıl 1999, Cilt: 17 Sayı: 2, 17 - 34, 31.12.1999

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, bilgi çağında, son
derece güçlü bir rekabet
ortamında
yaşamlarını sürdürmeye çalışan yöneticiler için etkili' bir araç olan
"örgütsel öğrenme” kavramına ilişkin genel bir bilgi sunmak ve örgütsel  öğrenmede liderin rolü ve önemini
vurgulamaktır, Araştırmada, öğrenen örgüt kavramı ve öğrenen örgütlerde
liderliğin rolü ve önemine ilişkin
literatür
incelemesi yer almaktadır, Bilindiği üzere, dinamik ve rekabetçi bir
çevrede
yaşayan örgütler için yaşam sürdürme amacının gerçekleştirilebilmesi, çevredeki
değişikliklere uyabilme yeteneğine bağlıdır,
Bu
tür bir yeteneğin geliştirilebilmesi ise örgüt düzeyinde araştırmaya, denemeler
yapmaya, sistemik düşünmeye ye öğrenmeye açık olmaya dayanır. Bu çalışmada,
eğitim ve öğrenme arasındaki farklar, öğrenen örgüt kavramı,
örgütsel
öğrenme yaklaşımları ve öğrenen bir örgütteki kültürün özellikleri
açıklanmaya
çalışılmış, öğrenen örgütlerin oluşturulması ve yönetiminde
liderliğin
rolü ve önemi üzerinde durularak öğrenen örgütlerde liderlik için
başarı
koşulları ve öğrenen örgütlere ilişkin sorunlar tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Baymur Feriha, Genel Psikoloji İnkılap Kitabevi, 1990: 312.
Yıl 1999, Cilt: 17 Sayı: 2, 17 - 34, 31.12.1999

Öz

Kaynakça

  • Baymur Feriha, Genel Psikoloji İnkılap Kitabevi, 1990: 312.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Semra Arıkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 1999
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arıkan, S. (1999). ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 17-34.
AMA Arıkan S. ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 1999;17(2):17-34.
Chicago Arıkan, Semra. “ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Aralık 1999): 17-34.
EndNote Arıkan S (01 Aralık 1999) ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17 2 17–34.
IEEE S. Arıkan, “ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, ss. 17–34, 1999.
ISNAD Arıkan, Semra. “ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/2 (Aralık 1999), 17-34.
JAMA Arıkan S. ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1999;17:17–34.
MLA Arıkan, Semra. “ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 1999, ss. 17-34.
Vancouver Arıkan S. ÖĞRENEN ÖRGÜTLERDE LİDERLİĞİN ROLÜ VE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1999;17(2):17-34.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.